Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از پیشرفت فیزیکی بیش از 95 درصدی سد لاستیکی گالشکلام لنگرود در شرق استان خبر داد.

گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان به ایرنا حاکیست؛ کاظم لطفی در حاشیه بازدید از سد لاستیکی گالشکلام لنگرود، با بیان این مطلب، از افتتاح این سد در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در توضیح مشخصات فنی سد لاستیکی گالشکلام اظهار داشت: این سد با پیشرفت فیزیکی بیش از 95 درصدی برروی رودخانه شلمانرود شهرستان لنگرود با حجم مخزن 1/1 میلیون متر مکعب و حجم تنظیمی سالیانه 4.8 میلیون متر مکعب در حال ساخت است و باعث بهبود سطح زیر کشت دو هزار و 500 هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه می شود.
لطفی مهمترین دلایل ضرورت اجرای طرح سد لاستیکی گالشکلام را توسعه و بهبود آبیاری اراضی شالیزاری، ذخیره‌ سازی و تنظیم جریان، ایجاد حوضچه مکش مناسب و پمپاژ آب، تغذیه آب زیرزمینی، کاهش فرسایش در رودخانه و تثبیت بستر و سازه های موجود، پرورش آبزیان، ساماندهی رودخانه و جلوگیری از برگشت آب شور عنوان کرد.
محمد رنجبر سرپرست فرمانداری لنگرود نیز گفت: در مورد موضوع تامین آب زراعی اقدامات ریشه ای و تاثیرگذاری انجام شده تا امسال علیرغم شرایط اقلیمی حاکم ، آسیبی به کشاورزان وارد نشود و با برنامه ها و تدابیری که با همدلی مردم و مسئولان صورت گرفت، سال زراعی مطلوبی را پشت سر گذراندیم.
وی لازمه توسعه شهرستان و گردشگری را استفاده از ظرفیت ها و توان بخش کشاورزی در چرخه تولید خواند و ادامه داد: در این مسیر باید با شتاب بیشتری حرکت کنیم و تلاش همه ما این باشد که کشاورز حداقل در تامین آب مزارع دغدغه ای نداشته باشد.
به گفته رنجبر، با این روند جلوی تغییر کاربری گرفته می شود و متعاقب آن، زمین های زراعی حفظ و افزایش تولید را شاهد خواهیم بود.
شهرستان لنگرود با سه بخش مرکزی، اتاقور و کومله، در 60 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
به گزارش ایرنا سال گذشته سد لاستیکی دهنه سر آستانه اشرفیه با ظرفیت حجم آب قابل تنظیم یک میلیون متر مکعب افتتاح و وارد مدار شد و 10سد لاستیکی دیگر نیز در دست اجراست؛ سدهای لاستیکی پهلوان بست لنگرود، باغبانان فومن، گالشکلام لنگرود، انبار سر آستانه اشرفیه، فخرآباد رشت، خالکایی ماسال، تولم شهر صومعه سرا، کرگانرود تالش، خانه های آسیاب بر آستارا و رادارکومه لنگرود.
7296/2007/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب منطقه اي گيلان لنگرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۰۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها ۳۵ درصد سدهای کشور خالی است + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین میزان ورودی مخازن کل کشور از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه معادل ۲۸.۶۹ میلیارد متر مکعب بوده که در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۳۰.۳۲ میلیارد مترمکعب بود، ۵ درصد کاهش داشته است؛ همچنین میزان کل خروجی سدهای کشور نیز با عدد ۱۷.۹۸ میلیارد متر مکعب نسبت به سال قبل سه درصد افزایش داشته است.

حجم آب موجود مخازن اکنون ۳۲.۳۹ میلیارد متر مکعب ثبت شده که این عدد نسبت به سال قبل که عددی معادل ۳۱.۹۷ میلیارد متر مکعب بوده یک درصد افزایش داشته است. همچنین حجم پرشدگی سدهای کشور نیز تا این تاریخ ۶۵ درصد است.

وضعیت برخی از سدهای مهم کشور بیانگر این است که در ۱۲ سد درصد پرشدگی ۱۰۰ درصد است، به‌طوری‌ که سد ارس آذربایجان شرقی، سد شهید قنبری استان آذربایجان غربی، سد جگین استان هرمزگان، سد کوثر کهگیلویه و بویراحمد، سد رودبار استان لرستان، سد ایلام و سد قشلاق و آزاد استان کردستان و سدهای پیشین، ریزدان، خیرآباد، ماشکیدعلیا ۱۰۰ درصد پر هستند.

همچنین ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۱۹.۲ میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۲۱.۳میلیمتر) ۱ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۸.۱میلیمتر) ۱۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کد خبر 850243 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم باران سد

دیگر خبرها

  • «سد باهوش» ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ساخت سد باهوش تنگستان ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه پایانه صادرات و ترانزیت در بوشهر ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تنها ۳۵ درصد سدهای کشور خالی است + جزئیات
  • پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بهسازی پسماند تموشل
  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس