Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ درویشی شامگاه یکشنبه در پنجمین نشست گفتمان میثاق با موضوع نقش نخبگان در مطالبات کارگری در محل حسینیه حیدری اهواز اظهار کرد: یکی از مواردی که در چند سال اخیر با آن مواجه هستیم عدم اجرای صحیح اصل ۴۴ است.‌ شرکت‌های گروه ملی، نیشکر هفت‌تپه، لوله‌سازی و تصفیه شکر اهواز مشکلاتی را داشته و دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارخانه‌های ما اکثر بزرگ و تخصصی است اگر اصل ۴۴ درست اجرا شود با این مشکلات مواجه نمی‌شویم . ما در واگذاری کارخانه‌ها باید نظارت دقیقی داشته باشیم.

وی افزود: از نخبگان انتظار می رود در خصوص واگذاری کارخانه‌های دولتی به خصوصی و نیمه‌دولتی دقت لازم را داشته باشند. اکنون با بحران‌های کارگری زیادی مواجه هستیم. بحث واگذاری‌ها باید از مدیران متخصص و مدیران ارشد استان و مسئولان مربوطه استفاده کافی را داشته باشیم.

درویشی با اشاره به مشکلات بی‌شمار شرکت نیشکر هفته تپه اظهار کرد: بحث شرکت نیشکر هفت‌تپه از چهار سال پیش تاکنون می‌گوییم مدیر این مجموعه توانمند نیست و مدیران تخصصی را اخراج کرده و همین امر باعث شده مشکلات زیاد شود.

رییس شورای کارگری استان خوزستان  ادامه داد: اگر گروه ملی زیر نظر صنایع فولاد خوزستان اداره شود، مشکلات این مجموعه نیز حل می‌شود. نیشکر هفت‌تپه که ۲۴ هزار هکتار است،  ۶ هزار هکتار زیر کشت رفته است درحالی‌که باید ۱۲ هزار هکتار زیر کشت برود.

درویشی بیان کرد: یکی از مشکلات ما نبود شورای اسلامی کارگری در برخی از واحدهای صنعتی است. واحدهایی که بالای ۳۵ هزار کارگر است باید این شورا را داشته باشند اما برای مثال شرکت گروه ملی فولاد ایران، این شورای اسلامی کارگری را ندارد. خیلی از شرکت‌های تخصصی ما فاقد شورا اسلامی کارگری است و همین امر باعث ایجاد مشکلاتی در این شرکت‌ها می‌شود .

وی با تاکید بر اینکه این شورای کارگری می‌تواند به درستی مطالبات شرکت‌ها را دنبال کند، بیان کرد: کارگران و کارمندان سرمایه اصلی هر شرکتی هستند اما در برخی از موارد کارخانه‌هایی که واگذارشده با این کارگران و کارمندان برخورد می‌کنند . سیاست ارباب و رعیتی در نظام اسلامی برداشته شده است و باید با کارگران و کارمندان برخورد مناسبی صورت گیرد حتی اگر امتیاز این شرکت به شرکت‌های خصوصی مختلفی واگذار شود.

رییس شورای کارگری استان خوزستان تاکید کرد: بحران‌های شرکت‌ها، ارتباطی به کارگران ندارد چرا که آن‌ها جوابگوی خانواده‌های خود هستند. اگر در قالب اصل ۴۴ واگذاری شرکت‌ها و کارخانه‌های استان صحیح اجرا شود مشکلی را به دنبال نخواهد داشت. چرا باید افرادی را بیاوریم که با این شغل در ارتباط نباشد و مشکلات را دوچندان کنیم . از نمایندگان خوزستان در مجلس خواستاریم که موضوع کارگرانی که در مشاغل ماهیت دار هستند را پیگیری کنند و وضعیت قرارداد آن‌ها را پیگیری کنند و موقت را به دایمی تبدیل کنند .

درویشی عنوان کرد: اکنون برخی از شرکت‌ها، قراردادهای خود را از یک سال به یک ماه کاهش داده‌اند و در صورت بروز هر مشکلی، آن کارگر را فسخ قرارداد می‌کنند کارکنان باید برای شورای کارگری استان نامه بنویسید و تقاضاهای خود را مکتوب مطرح کنند.

کد خبر 4487195

منبع: مهر

کلیدواژه: دستمزد کارگران سیاست های اصل 44 شرکت نیشکر خوزستان هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۰۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح مصوبات شورای تأمین استان درخصوص سنگ آهن مرکزی ایران-بافق 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در جلسه‌ای با حضور مسئولان استان و شهرستان، مطالبات کارگران سنگ آهن مرکزی ایران-بافق و مصوبات شورای تأمین استان در این رابطه بررسی شد.    شاه حسینی معاون امور اقتصادی استانداری یزد گفت: بحث ۲ درصد فروش سنگ آهن که توسط امام راحل مصوب شده است، مورد تأکید شورای تأمین استان است و حتما باید ادامه پیدا کند.   وی افزود: سهام ترجیحی کارگران سنگ آهن مرکزی مورد تأکید و از مطالبات استان از صندوق بازنشستگی فولاد کشور است.    شاه حسینی بیان کرد: قبل از اینکه سهامی در بورس عرضه شود، حق و حقوق کارگران و شهرستان، نحوه ورود به بورس، ۲ درصد و...، در امیدنامه باید موردنظر قرار گیرد.   وی ادامه داد: در زمینه طرح‌های توسعه‌ای، تکمیل زنجیره فولاد باید اتفاق بیافتد و استاندار پیگیر تامین خوراک است چراکه این مطالبه برحق کارگران است.    معاون امور اقتصادی استانداری یزد گفت: در مورد بحث انتقال حساب‌های بانکی شرکت به شهرستان، طبق مصوبه مورد تاکید و پیگیری است و حتما باید انجام شود.    وی خاطرنشان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق جزء مؤثرترین بنگاه‌های اقتصادی منطقه است که همه ما در استان و شهرستان پیگیر هستیم این مجموعه مثل سابق بدرخشد و حقوق آن محقق شود.   گفتنی است در این جلسه که در دفتر امام جمعه بافق برگزار شد، نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، معاون امور اقتصادی استانداری یزد، اعضای شورای شهر و شورای کارگری سنگ آهن مرکزی ایران-بافق حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است
  • مدارک رد مشکل اسدی با مورایس (عکس)
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!
  • تشریح مصوبات شورای تأمین استان درخصوص سنگ آهن مرکزی ایران-بافق 
  • جشن بزرگ کارگری در میبد