Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@16:40:03 GMT

۲۲ میلیارد تومان؛ درآمد گمرکی ایران طی ۸ ماه

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۰۹۵۷

۲۲ میلیارد تومان؛ درآمد گمرکی ایران طی ۸ ماه

۱۴ هزار میلیارد تومان حقوق ورودی با ضمانتنامه ها، هفت هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده و ۱۱۰۰ میلیارد تومان نیز از محل ورودی خودرو به عنوان درآمد عاید گمرک ایران در هشت ماه سال جاری شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، چندی پیش «فرود عسگری»، رییس سابق گمرک ایران در مراسم تودیع خود از ارتقای 45 پله‌ای گمرک در شاخص تجارت فرامرزی و رسیدن به رتبه 121 جهانی خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مهدی میراشرفی»، رئیس کل جدید گمرک نیز در این مراسم با اشاره به اینکه گمرک ایران در ارزیابی موسسات بین المللی جایگاه مناسبی دارد، گفته بود: «در بخش کاهش هزینه و زمان در حوزه صادرات و واردات به ترتیب ۷۳ و ۷۹ درصد بهبود حاصل شد و در بخش عملکرد لجستیک نیز وضعیت بهتر شد و کشور به رتبه ۶۴ در سال ۲۰۱۸ رسید و در حوزه ترخیص کالا از جایگاه ۱۱۰ به ۷۱ ارتقاء پیدا کرد. در تحویل به موقع کالا نیز جهش خوبی داشتیم و به رتبه ۶۰ در سال ۲۰۱۸ رسیدیم و در گزارش سازمان جهانی گمرک، توانستیم مقام اول مبارزه با مواد پیش ساز موادمخدر در آسیا و اقیانوسیه را کسب کنیم.»

 

بنابراین گزارش، گمرک ایران از فروردین سال جاری به اعتقاد کارشناسان اقدامات مناسبی را برای توسعه و افزایش درآمد انجام داده است این در حالی است که با الکترونیکی شدن رویه‌های گمرکی درآمدهای گمرک ایران در 2 سال گذشته به طور میانگین 65 درصد افزایش داشته است و حالا در ادامه این روند در هشت ماهه امسال حدود 14 هزار میلیارد تومان حقوق ورودی با ضمانتنامه ها و همچنین هفت هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده اخذ شده است. میزان وصول از محل حقوق ورودی خودرو نیز 1100 میلیارد تومان بوده است.

 

اینها گفته های «مهدی میراشرفی»، رییس کل گمرک ایران است که در پیام رسان گمرک منتشر شده است. وی همچنین خبر داده است که «با رشد صادرات و کاهش 15 درصدی واردات روبروییم که برای کل کشور خوب است و باید به سمت داخلی سازی برویم اما کاهش واردات برای برخی واحدهای تولیدی و صنایع مشکلاتی را ایجاد کرده است.»

 

رییس گمرک جمهوری اسلامی ایران از مازاد 2 میلیارد دلاری تراز تجارت خارجی کشور تا پایان آبان ماه و افزایش 13 درصدی صادرات غیرنفتی در همسنجی با دوره مشابه پارسال خبر داده است.

معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی یادآوری کرد: «برای امسال باید درآمدها از 23 هزار میلیارد تومان با افزایش 6 هزار میلیارد تومانی به 29 هزار میلیارد تومان برسد که بخشی از این افزایش مربوط به حقوق ورودی خودروهاست اما با توقف واردات خودرو درآمدهای این بخش محقق نمی شود.»

 

وی اضافه کرد: «اگر سال آینده نیز واردات همین گونه باشد پیش بینی می شود درآمدهای مفروض در لایحه بودجه به طور کامل محقق نشود. همچنین واردات 1339 قلم کالای مصرفی ممنوع شده است که با احتساب آنها درآمدهای گمرک تعیین شده بود بنابراین معتقدیم درآمد 26 هزار میلیارد تومانی برای سال آینده باید تعدیل شود.»

 

میراشرفی تاکید کرد: «به دنبال افزایش درآمدهای گمرک از محل شفافیت واردات هستیم. تجارت خارجی با محدودیت و پیچیدگی‌هایی همراه است که عارضه آن فقدان شفافیت بوده و فساد و تخلف را به همراه دارد.»

 

یادآور می شود: صادرات غیر نفتی کشور در هشت ماهه از مرز 31 میلیارد دلار گذشت و به 31 میلیارد و 491 میلیون دلار رسید. در این مدت حجم صادرات غیرنفتی ایران به 75 میلیون و 270 هزار تن رسید که ارزش آن 31 میلیارد و 491 میلیون دلار می‌شود از این رو صادرات ایران تا پایان آبان ماه نسبت به مدت مشابه پارسال 12 و 96 صدم درصد از نظر ارزش دلاری افزایش یافت.

 

در همین مدت میزان واردات قطعی کالا به ایران 21 میلیون و 498 هزار تن به ارزش 29 میلیارد و 549 میلیون دلار بود. واردات ایران در این مدت نسبت به هشت ماهه پارسال 12 و 58 صدم درصد از نظر وزنی و 14 و چهار صدم درصد از حیث ارزش دلاری کمتر شد./

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران مجلس نماز جمعه استان بوشهر بیرجند یمن آران و بیدگل پاییز افزایش درآمد گمرک افزایش درآمد درآمد گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش واردات گوشت منجمد

 سال گذشته ۱۰۰ هزار تن گوشت منجمد و ۳۰ هزار تن گوشت گرم وارد شد اما امسال واردات گوشت منجمد ۱۴۰ هزار تن افزایش یافته و حجم واردات گوشت گرم ثابت می‌ماند.

به گزارش مهر، تأمین بازار کالاهای اساسی با کمترین نوسان قیمتی ضامن امنیت غذایی است. پس از برخی سیاست گذاری‌های انجام شده در دولت دوازدهم در سال ۱۳۹۸ سبب شد تا بستر نا به‌سامانی بازار گوشت قرمز رقم بخورد. این امر با حذف ارز ترجیحی از نهاده‌های دامی در اردیبهشت ۱۴۰۱ بیشتر خودش را نشان داد از این رو شاهد جهش نجومی قیمت گوشت قرمز در ماه‌های خرداد و تیر ۱۴۰۲ بودیم. در ادامه این امر دوباره در نیمه دوم سال نیز تکرار شد.

با تدابیر اندیشیده شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی واردات دام و گوشت انجام شد و اگر چه توزیع آن با صف طولانی همراه بود اما تا حدودی کمک به تأمین بازار کرد.

پیش از آغاز سال جدید، قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار درباره واردات گوشت قرمز به مهر گفته بود، با توجه به نیاز بازار روزانه به طور میانگین ۲۰۰ تن گوشت گرم وارد کشور می‌شود.

برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای امسال در حوزه تأمین کمبود بازار داخل و مدیریت نرخ این کالای پروتئینی چیست؟ علیرضا پیمان پاک با بیان اینکه بودجه ارز واردات گوشت قرمز اختصاص داده شده است، اعلام کرده، تا پایان سال ارز مورد نیاز گوشت قرمز تأمین شده و تمام کمبود تولید گوشت قرمز از محل واردات جبران می‌شود.

وی یادآور شده، سال گذشته ۱۰۰ هزار تن گوشت منجمد و ۳۰ هزار تن گوشت گرم وارد شد اما برای امسال میزان واردات گوشت منجمد ۱۴۰ هزار تن افزایش می‌یابد و حجم واردات گوشت گرم ثابت باقی خواهد ماند.

پیمان پاک با بیان اینکه افزایش واردات گوشت قرمز برای تأمین و تنظیم بازار است، یادآور شده، عمده واردات گوشت گوساله بوده که ۸۰ درصد پیش بینی شده و باقی گوشت گوسفندی است. ‌

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قرارداد صادرات گاز ایران به عراق تمدید شد ورود ۳۵ هزار تن گوشت منجمد برزیلی تا ماه رمضان/ قیمت گوشت کاهش می یابد؟

دیگر خبرها

  • گران شدن این کالاها تخلف است!
  • افزایش قیمت کالا‌های اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • افزایش واردات گوشت منجمد
  • ارز واردات ۱۷۰ هزار تن گوشت قرمز اختصاص یافت
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید
  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • واردات نامرئی خودرو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است