Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه پیشین آلمان، در مصاحبه با این شبکه،  فاش کرد قطر در سال ۲۰۱۷ در آستانه روبرو شدن با حمله نظامی قرار داشت. 

او گفت: قطر پس از آنکه در سال ۲۰۱۷ در محاصره قرار گرفت در آستانه روبرو شدن با تهاجم نظامی قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رکس تیلرسون، وزیر سابق امور خارجه آمریکا، تلاش بسیار خوبی برای جلوگیری از تشدید بحران، صورت داد. خبر خوب آن بود که ماجراجویی نظامی صورت نگرفت. ما درباره اوضاع نگران بودیم.

وزیر امور خارجه پیشین آلمان در ادامه افزود: نمی‌دانم که آیا بعضی کشور‌ها برای حمله زمینی به قطر برنامه داشتند یا خیر. ما درباره این مسئله با دوستان آمریکایی گفتگو کردیم و در آن زمان رکس تیلرسون تلاش زیادی صورت داد تا مانع از تشدید کشمکش شود. اوضاع خطرناک بود و ما درباره این مسئله با همه شرکای خود در آن زمان بحث و تبادل نظر کردیم. ما با قطر، بعضی اماراتی‌ها و بعضی سعودی‌ها درباره چگونگی کاستن از تنش گفتگو کردیم.

پیش از این نیز منابع خبری علت کناره‌گیری رکس تیلرسون، وزیر خارجه پیشین آمریکا، از کابینه ترامپ را مخالفت او با طرح برخی کشورهای عربی برای حمله نظامی به قطر و در پی آن تلاش لابی‌های این کشورها در واشنگتن برای برکناری‌اش اعلام کرده بودند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطر آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۰۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت وگوی امیر عبداللهیان و وزیر خارجه عربستان درخصوص تحولات منطقه

وزارت امور خارجه عربستان اعلام کرد که در گفت وگوی تلفنی بن فرحان با همتای ایرانی، درخصوص پاسخ تنبیهی و مشروع ایران به رژیم صهیونیستی با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

این موضوع واکنش‌های مختلفی در سطح مجامع بین‌المللی، دولت‌ها و ملت‌های جهان اسلام از جمله ایران و فلسطین به دنبال داشته است.

رژیم صهیونیستی ۱۳ فروردین برخلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی، کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه را به وسیله هواپیما‌های جنگنده خود هدف موشک قرار داد که به شهادت چند تن از کارکنان این دفتر و مستشاران نظامی کشورمان منجر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • امروز آمریکا از پس یمنی‌ها برنمی‌آید
  • علیه دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی که تجاوز به سفارت ایران از آنجا شده بود، اقدام کردیم
  • وزیر خارجه اردن : نباید به نتانیاهو اجازه رویارویی دیگری با ایران را داد
  • واکنش روسیه به افزایش حضور نظامی ناتو در شمالگان
  • گفت وگوی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه عربستان درخصوص تحولات منطقه
  • گفت وگوی امیر عبداللهیان و وزیر خارجه عربستان درخصوص تحولات منطقه
  • وزیر خارجه سوریه: پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است
  • «چشم رژیم صهیونیستی» یکی از نقاط عملیات بود/ هیچ مکان اقتصادی و جمعیتی را هدف قرار ندادیم/ ۶ ماه خویشتن‌داری کردیم
  • وزیر امور خارجه:هدف ما در دفاع مشروع صرفا تنبیه رژیم اسرائیل است
  • نشست وزیر امور خارجه با سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران