Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ایران که قرار است به زودی با نماینده سازمان ملل در سوریه دیدار کنند به رایزنی با مقامات روس و سوریه پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، «حسین جابری انصاری»، دستیار ارشد وزیر امور خارجه در مسائل ویژه سیاسی یا به سوریه سفر کرده و به دیدار و گفت و گو او با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس‌جمهور سوریه در دیدار با حسین جابری انصاری، دستیار ارشد وزیر خارجه کشورمان به تلاش‌های ایران برای رسیدن به تشکیل کمیته بررسی قانون اساسی سوریه  علیرغم  موانع عمده‌ای که توسط کشورهای حامی ترروریسم ایجاد می‌شود، اشاره کرد .

 

 طبق خبر خبرگزاری رسمی سوریه سانا ، بشار اسد همچنین بر اهمیت تلاش‌های کشورهای متحد و دوست  سوریه به ویژه ایران و روسیه برای متوقف کردن دخالت‌های خارجی برخی کشورهای  غربی در روند سیاسی و ایجاد یک فرایند سیاسی توسط خود سوری‌ها بدون  هیچ دخالت خارجی تاکید کرد.

 

 جابری انصاری نیز در این دیدار  در مورد آخرین آمادگی‌ها برای  برگزاری نشست کشورهای ضامن درباره سوریه که طی دو روز آینده در ژنو به ویژه پس از توافق اخیر بر فرم نهایی کمیته شروع خواهد شد، صحبت کرد.

 

حسین جابری انصاری همچنین بر تمایل ایران  برای ادامه مشاوره و هماهنگی با دمشق که انعطاف پذیری زیادی برای دستیابی به این توافق را نشان داده است، تاکید کرد.

 

جابری انصاری پیش از سفر به سوریه در تهران با الکساندر لاورنتیف نماینده پوتین به دیدار و گفت و گو در خصوص مسائل سوریه پرداخت.

 

قرار است نماینده کشورمان در امور سوریه همچنین پس از این رایزنی ها به ژنو سفر کند و با استیفای دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه دیدار داشته باشد.

 

 سازمان ملل متحد روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه این سازمان قرار است طی روزهای آتی در ژنو دیداری با مقام‌های عالی‌رتبه سه کشور ایران روسیه و ترکیه داشته باشد.

 

بر اساس این بیانیه، ایجاد کمیته قانون اساسی سوریه محور اصلی این دیدار خواهد بود.

 

در بیانیه سازمان ملل متحد آمده است، گفت‌وگو با مقام‌های این سه کشور با هدف تلاش در راستای تشکیل کمیته‌ای «متعادل، معتبر و همه‌جانبه» به منظور تدوین پیش‌نویس قانون اساسی جدید سوریه و همچنین برگزاری انتخابات در این کشور خواهد بود.

 

 این دیدار در حالی برگزار خواهد شد که نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه قرار است بیستم دسامبر با اعضای شورای امنیت دیداری داشته باشد./

 

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران دولت بیرجند مجلس شیراز هرمزگان خراسان جنوبي تجلیل از پژوهشگران آران و بیدگل نماز جمعه حسین جابری انصاری سوریه ایران سیاست خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۱۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مسئولان استان زنجان با مادر شهید سیدرضی+تصاویر

استاندار زنجان به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و همینطور فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان و مدیرکل بنیاد شهید استان با مادر شهید سید رضی موسوی دیدار کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، استاندار زنجان به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و همینطور فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان و مدیرکل بنیاد شهید استان با مادر شهید سید رضی موسوی در معصومیه نورالائمه زنجان دیدار کردند. لازم به ذکر است سید رضی موسوی خود از مؤسسان این معصومیه بود.

شهید سیدرضی موسوی معروف به "سیدرضی" از مستشاران با سابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور سوریه بود که به‌خاطر جنایت فراموش نشدنی رژیم صهیونیستی مظلومانه و در تاریخ چهارم دی ماه سال گذشته به شهادت رسید. این شهید بزرگوار از قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

از آنجایی که همسر این شهید بزرگوار اصالتاً زنجانی است،‌ این شهید بزرگوار در دفاع مقدس توسط نیروهای شهر زنجان به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شده بود و به خاطر همین موضوع ارتباط تنگاتنگی با رزمندگان زنجانی و مردمان این شهر داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • جابری انصاری: عملیات وعده صادق یک نمایش قدرت بزرگ بود
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • دیدار مسئولان استان زنجان با مادر شهید سیدرضی+تصاویر
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • ۴ نماینده از مازندران در تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۸ سال
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی