Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، نمایشگاه بین المللی دریایی ایران امروز با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، دریادار رستگاری، رئیس سازمان صنایع دریایی، مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی، مدیرعامل نفتکش، سفرای اندونزی و آفریقای جنوبی و جمعی از مسئولان و نمایندگان شهرهای ساحلی در جزیره کیش ایران آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نمایشگاه توسط دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور و با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی برگزار می‌شود و هدف آن فراهم کردن بستری برای فعالیت‌های حوزه دریایی است.

صنایع ساخت و تعمیر کشتی، صنایع فراساحل، خدمات بندری اعم از لایروبی و سوخت‌رسانی، سازندگان و تامین کنندگان تجهیزات دریایی، خدمات مشاوره‌ای، آموزش و تحقیقات دریایی، بیمه، بازرگانی، شیلات و آبزی‌پروری، کشتیرانی و بنادر و دریانوردی، از محورهای نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

‌مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور، در این‌باره می‌گوید: برگزاری این نمایشگاه به منزله اشاعه فرهنگ دریایی خواهد بود و محلی برای تعامل و برخورد شرکت‌های فعال خصوصی و دولتی است که ارگان‌های دریایی را نیز می‌توان به آن اضافه کرد تا شاهد انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قرار‌دادهای مختلف در این بخش باشیم و علاوه بر این دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را در حوزه دریایی معرفی کنیم.

به گفته علی‌اکبر مرزبان‌ هدف کلان برگزاری این نمایشگاه دور هم جمع‌کردن شرکت‌هایی است که در حوزه خاص دریایی با بخش‌های متنوع فعالیت می‌کنند و نمایشگاه زمینه را جهت معرفی تولیدات، خدمات و نیز توانمندی‌های شرکت‌ها فراهم کرده است تا بتوانند با مذاکره چندجانبه تفاهم‌نامه و قرار‌دادهای مختلفی را در این نمایشگاه جامع، یکپارچه و با کیفیت مدنظر قرار دهد.

مرزبان اظهار داشت:‌ ۸۲۰۰ متر فضای مفید به نمایشگاه بین‌المللی دریایی اختصاص یافته است‌، ۲۷۰ شرکت خصوصی و دولتی در نمایشگاه بین‌المللی دریایی حضور دارند علاوه بر این ۱۸ شرکت بین‌المللی از هلند، آلمان، فرانسه، یونان، عمان، چین و تایوان در این نمایشگاه حضور دارند و انتظار این است که فرصت‌های سرمایه‌‌گذاری جدید در حوزه دریایی ایجاد شود.

‌وی تخلیه و بارگیری در بنادر ایران و منطقه، توسعه و تجهیز ناوگان دریایی در ایران و منطقه، ساخت انواع شناورهای مختلف، تعمیر و نگهداری و تامین تجهیزات دریایی و بندری و نیز ساخت و نگهداری و بهره‌برداری در بخش تجهیزات فراساحل را از فرصت‌های سرمایه‌‌گذاری در حوزه دریایی، عنوان کرد.

به گفته مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور‌ در فضایی که علیه ایران با توجه به تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه آمریکا ایجاد شده است، نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران با کیفیت بالا و کمیت مناسب برگزار می‌شود و از این طریق می‌توان به کشورهای دنیا و منطقه نشان داد که بدون توجه به تحریم‌های آمریکایی‌ها اقدامات و برنامه‌های مدنظر ایران پیش می‌رود که این مساله با بازخوردهای مثبتی در دنیا روبرو خواهد شد تا همه کشورها بدانند با وجود تحریم‌ها، کشورهای مختلف علاقه‌مند به مراوده و تعامل تجاری با ایران هستند.

مرزبان گفت: برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی یکی از مطالبات جدی جامعه دریایی و بندری کشور بود، زیرا ما با تعدد نمایشگاه های دریایی روبرو هستیم و قرار بر این است تا نمایشگاه‌های مختلف با یکدیگر تجمیع شده و با مشارکت همه ارگان‌های دریایی نمایشگاهی در سطح بین‌المللی برگزار شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسن‌زاده، صبح یکشنبه در محل غرفه توانمندی‌های صادراتی استان کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴ گفت: در غرفه کرمان، راهبرد استان در تکمیل زنجیره ارزش و محصولات اساسی که می‌توان روی آنها کار کرد، ارائه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به حضور پنج شرکت بومی استان کرمان در زنجیره‌های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، اضافه کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری استان نیز در غرفه کرمان معرفی می‌شوند.

وی گفت: این پنج شرکت در حوزه محصولات پایین دستی کار کرده‌اند و به نوعی نمونه‌ای از ظرفیت‌های متعدد استان را ارائه داده‌اند.

حسن‌زاده، تصریح کرد: در بازدید شرکت‌های داخلی و خارجی از غرفه توانمندی‌های صادراتی استان کرمان، توافق‌های اولیه خوبی صورت گرفت و امیدواریم تا پایان نمایشگاه شاهد اقدامات مثبتی باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان به مذاکرات صورت گرفته با تجار و بازرگانان خارجی اشاره کرد و گفت‌: تجار و بازرگانان خارجی به محصولات ایرانی و به خصوص کرمان، علاقه زیادی دارند که ظرفیت خوبی برای بخش دولتی و خصوصی است.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: پسته، خرما و مس، محصولات برند استان کرمان هستند و در بازارهای داخلی و خارجی جایگاه و خریدار دارند، کشورهای همسایه نیز علاقه‌مندی زیادی به محصولات کرمان اعلام می‌کنند.

وی، گفت: مهمترین مسئله، معرفی ظرفیت‌های واقعی استان و حرکت سرمایه‌گذاران به سمت صنایع پایین دستی است.

گفتنی است ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران «ایران اکسپو ۲۰۲۴» ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و غرفه استان کرمان نیز در سالن ۴۱B نمایشگاه دایر شده است و پنج شرکت بومی، محصولات خود را در زنجیره‌های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته به هیأت‌های داخلی و خارجی ارائه می‌دهند.

کد خبر 6091204

دیگر خبرها

  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • قم در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور یافت