Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@13:26:53 GMT

شکارچی و خریدار گوشت مرال در رامیان دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۱۳۸۸

شکارچی و خریدار گوشت مرال در رامیان دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان، امیر عبدوس اظهار کرد: پس از کسب گزارش واصله مردمی مبنی بر عرضه و فروش گوشت مرال توسط یکی از شکارچیان غیرمجاز در شهرستان رامیان و معرفی سکونتگاه عامل شکار و خریدار تحقیقات میدانی با همراهی نیروی انتظامی جهت راستی آزمایی و بررسی صحت و سقم این گزارش در دستور کار ماموران محیط زیست شهرستان گنبد، آزادشهر و رامیان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا و پس از اطمینان از صحت گزارش، با کسب اذن تفتیش و بازرسی از مقام قضایی از دو باب سکونتگاه متعلق به شکارچی( کشتار گر) و عامل خرید در رامیان بازرسی و در مجموع هشت کیلوگرم گوشت مرال و یک قبضه اسلحه گلوله زنی کشف و ضبط شد.

به گفته عبدوس ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان با تنظیم صورتجلسه تخلف، متهمان پرونده را به مراجع قضایی ارجاع داده اند.

وی از علاقمندان به محیط زیست خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را به شماره تلفن شبانه روزی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

عبدوس تصریح کرد: به استناد ماده ۱۲ قانون شکار و صید، هر شخصی مرتکب شکار گونه های حمایت شده نظیر مرال شود، به مجازات حبس از سه ماه تا سه سال و یا به جزای نقدی از سه تا پنج میلیون تومان محکوم و به جهت جبران ضرر و زیان وارده ناشی از شکار مرال هم باید مبلغ ۳۵ میلیون تومان جریمه نقدی پرداخت کند.

کد خبر 4487223

منبع: مهر

کلیدواژه: آزادشهر اداره کل محیط زیست گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۱۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان

دریافت 31 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه عشوری از ثبت تصاویری از بزرگترین گونه گوزن جنگل‌های هیرکانی خبر داد و اظهار کرد: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود پس از هفته‌ها تلاش شبانه روزی موفق به ثبت این تصاویر زیبا از چهار رأس گوزن قرمز (مرال) در ارتفاعات جنگلی این شهرستان شدند.

وی افزود: پایش دوره‌ای و منظم زیستگاه‌ها و همکاری جوامع محلی از مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت این گونه باارزش در استان گیلان می‌باشد.

حمزه عشوری تصریح کرد: مرال یا گوزن قرمز یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده و شکار ممنوع در زیستگاه‌های استان گیلان است.

وی با بیان اینکه مرال یا گاو وحشی به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند گفت: امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه‌ی بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است و محیط بانان با حضور و تلاش شبانه روزی در جنگل‌ها زیستگاه‌ها را برای حیات وحش امن می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان تصریح کرد: زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه دوم مهرماه انجام می‌شود و چنانچه شرایط برای زادآوری مرال‌ها مناسب نباشد، سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی در جمعیت مرال‌ها می‌شود.

گفتنی است، تنوع سرزمینی و ویژگی‌های آب و هوایی، استان گیلان را به تابلوی متنوع و چشم نواز از حیات وحش در شمال ایران تبدیل کرده است.

کد خبر 6087235

دیگر خبرها

  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • نبرد خونین مار ۱۵ متری و خرس گریزلی/ کدام شکارچی پیروز می‌شود؟
  • خریدار جدید پرسپولیس دست به جیب شد!
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • خریدار پرسپولیس پول را واریز کرد
  • فوری: خریدار پرسپولیس پول را واریز کرد