Web Analytics Made Easy - Statcounter

صباغیان در خصوص تعرض های متعدد به خط انتقال آب یزد گفت: به نظر من باید تا می توانیم تنش را کم کنیم، چون بالاخره وزارت کشور باید امنیت را برقرار کند و آب را به ما بدهد. بنابراین هر حرکتی به صلاح نیست خصوصاً در شرایطی که دشمن می‌خواهد هر موضوعی را به بحران تبدیل کند و می‌تواند خطرساز باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدرضا صباغیان شب گذشته با حضور در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه یزد که به همت بسیج دانشجویی برگزار شده بود، به دلایل مخالفت خود با تصویب CFT اشاره کرد و بیان داشت: شفاف سازی مالی نیاز کشور ما است، اما باید این موضوع را نیز در نظر داشت که ما در شرایط ویژه ای قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکا با سیاست‌های ما مخالفت جدی دارد و این مخالفت در ۴۰ سال گذشته هر روز شدیدتر شده است. آمریکا می‌گوید ایران از نهضت‌های آزادی‌بخش و مسلمان حمایت نداشته باشد. اگر من این کشور را میگیرم ایران نباید حرفی بزند.خب قاعدتاً حمایت ما از فلسطین و حزب‌الله با منافع آمریکا سازگار نیست. یا مثلاً اگر در دنیا کسی بخواهد تکنولوژی هسته ای داشته باشد کشورهای غربی با این موضوع موافق نیستند و هر کسی هم که به دنبال آن برود با او برخورد می کنند. مثلاً عراق را بمباران کردند، مصر خواست به دنبالش برود تذکر دادند، لیبی و کره شمالی هم که سرانجامش را می دانیم.

نماینده مردم شهرستان های مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه عملکرد ضعیف ما در مدیریت و نظارت باعث شده که کشور از لحاظ اقتصادی ضعیف باشد و  تحریم های آمریکا هم این اقتصاد را ضعیف تر کرده است، لذا بعضی از سیاستمداران ما فکر کردند مسائل هسته ای را تعطیل کنیم. بنابراین گفتند امتیازاتی می‌دهیم، آمریکا با ما دوست شده و مسائل حل می‌شود. آمریکا هم وقتی قرارداد را امضا کردیم یکسری امتیازات از ما گرفت و وقتی دید ما خیلی علاقه داریم مسئله حل شود، فکر کرد اوضاع ما خراب است.

صباغیان ادامه داد: وقتی ترامپ آمد گفت می شد بیش از اینها از ایران امتیاز گرفت. پس حالا یک نقشه دیگر اجرا می کنیم من از توافق خارج شده و تحریم می کنم، اروپا هم به ایران وعده بدهد تا اوضاع اقتصادی خراب از داخل ایران را به نابودی بکشاند. اینکه اروپایی ها به ما وعده می‌دهند برای این است که ایران را از داخل و بدون شلیک یک گلوله نابود کند.

وی تصریح کرد: برجام به ما نتیجه ای نداد. آمریکایی ها نیز الان به این نتیجه رسیده اند که باید حکومت ایران از طریق فشار و تحریم عوض شود. الان یک عده می گویند باید شفاف سازی کنیم و اگر نکنیم آمریکا باز هم اینجا ما را تحت فشار می گذارد. اما با قبول FATF همان قضیه برجام تکرار می شود، آمریکا باز هم گمان می کند ما ضعیف هستیم و بیشتر فشار می آورد.

وی اضافه کرد: با قبول CFT مثلا در قضیه فروش نفت باید شرکت خریدار را مشخص کنیم. مشخص کنیم چقدر فروخته ایم و چقدر تراکنش مالی ما بوده است. این اطلاعات می تواند اهرمی برای فشار بیشتر به کشور شود، لذا اعتقاد دارم الان CFT یعنی خودتحریمی، بنابراین بنده با این طرح موافق نیستم. هر چه ما عقب بیاییم دشمن جلوتر می آید و این مساله ادامه دارد تا زمانی که به تغییر رفتار یا تغییر ساختار و یا تغییر نظام دست پیدا کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در مورد لزوم شفاف سازی دریافتی مسئولین نیز اذعان داشت: برنامه ششم توسعه می ‌گوید باید حقوق نمایندگان، مسئولین، وزرا و  و مقامات در سایتی رسمی اعلام شود. مجلس این قانون را تصویب کرده است. منتها این قانون می بایست در سال ۹۶ اجرایی می‌شد اما این اتفاق نیفتاد. من پیگیر این قضیه بودم. در مجلس هم از رئیس مجلس سوال کردم که آقای لاریجانی چرا شما اعلام نمی کنید؟ چرا آقای روحانی اعلام نمی کند؟ ایشان گفت خودت برو و اعلام کن و من هم اعلام کردم. همچنین سوال از وزیر اقتصاد را هم کلید زدم که چرا این قانون را اجرا نکرده است. اما سوال من که به صحن آمد وزیر اقتصاد تغییر کرد و دوباره سوال ما به نقطه اول برگشت.

صباغیان در پاسخ به دغدغه ها در مورد مساله آب گفت: واقعاً کشور ما و علی الخصوص یزد کم آب است. یک خط آبی که از اصفهان می آمده که قانوناً باید ۹۰ میلیون مترمکعب آب را در سال منتقل کند اما به خاطر خشکسالی در سال گذشته این میزان ۶۵ میلیون متر مکعب بوده و امسال به ۴۵ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی افزود: ما باید به دنبال آب پایدار باشیم. در مورد آب خلیج فارس و دریای عمان هفته گذشته هم جلسه ای با معاون وزیر نیرو و مدیرکل امنیتی وزیر کشور داشتیم و هم بحث امنیت خط و هم انتقال آب خلیج فارس را پیگیری کردیم.

نماینده مردم شهرستان های مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به استعفای ۱۸ نفر از نمایندگان استان اصفهان و انفعال نمایندگان استان یزد اظهار کرد: وقتی آب دارد می آید، نمی‌توانیم استعفا بدهیم. آب می آید ولی کم است. با تلنگر ما در مجلس وزارت کشور وارد عمل شد و به شورای تامین استان اصفهان تذکر داد که چرا نیروی انسانی در منطقه حضور دارد ولی خط انتقال آب را میشکنند.

وی تاکید کرد:  به نظر من باید تا می توانیم تنش را کم کنیم، چون بالاخره وزارت کشور باید امنیت را برقرار کند و آب را به ما بدهد. بنابراین هر حرکتی به صلاح نیست خصوصاً در شرایطی که دشمن می‌خواهد هر موضوعی را به بحران تبدیل کند و می‌تواند خطرساز باشد. ولی خب الحمدلله الان وضعیت کنونی هم در قضیه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان و هم حفاظت از خطوط جدی تر شده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اعلام کرد: ما میتوانیم اقداماتی انجام دهیم که مشکلات کم آبی را کاهش دهد، مثلا در بحث کشاورزی به سمت کشت های کم آبخواه و مصرف بهینه برویم. البته بحث انتقال آب در همه جای دنیا و کشورهایی که دچار کم آبی هستند، معمول است.

وی اضافه کرد: حتما وزارت نیرو باید کار کارشناسی کند که آب انتقالی از کجا آب بیاید که دوامش بیشتر و مشکلاتش کمتر باشد.

صباغیان در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: طرح تحول سلامت، طرح بسیار خوبی بود. بخشی به نفع مردم شد، اما دولت درآمدش کم شد و پول نداد. از یک طرف هم به هر حال این طرح به نفع پزشکان بود و حقوقشان افزایش پیدا کرد که خب خود فاصله طبقاتی ایجاد می کند. به هر حال چون بیش از صد نماینده پزشک بودند طبیعتاً همه یکدست از این طرح حمایت کردند. این متاسفانه ضعف مجلس است.

نماینده پنج شهرستان یزد در مورد اصلاح حوزه های انتخابیه استان گفت: در کمیسیون های مجلس مصوب شد بافق، بهاباد و مهریز یک نماینده،  خاتم و ابرکوه یک نماینده، تفت و میبد یک نماینده، اردکان یک نماینده و یزد هم یک نماینده داشته باشد. این در کمیسیون های مجلس مصوب شده اما مهم این است که موضوع در دستور کار مجلس قرار بگیرد، مجلس آن را تصویب کرده و شورای نگهبان تایید کند.

صباغیان در تشریح اقدامات خود در طول مدت نمایندگی مجلس گفت: بنده در این مدت بیش از ۱۲۰ سوال از وزرا پرسیدم. ۱۲۰ تذکر شفاهی و کتبی داشتم که همه هم مشکلات مردم بوده و شخصی نبوده است.  همچنین حدوداً ۲۰ طرح به مجلس ارائه دادم که از این تعداد یک طرح در مجلس تصویب شده و بر طبق آن هر سال در مرداد ماه رئیس جمهور و وزرا مکلف می شوند به مجلس بیایند و به نمایندگان مجلس گزارش بدهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم

نماینده اصفهان در مجلس گفت: خشکی زاینده رود و فرونشست ناشی از آن، تمدن اصفهان را مورد مخاطره جدی قرار داده است، این خطر به اندازه‌ای جدی است که اگر تا چند سال آینده فکری برای آن نشود، همه ما باید اصفهان را ترک کنیم.   به گزارش خبرآنلاین؛ مهدی طغیانی اظهار کرد: خود را نماینده همه مردم می‌دانم و با تخریب و توهین به مردم و به خصوص جوانان و به طور کلی هیچ نوع تخریب شخصیتی موافق نیستم.   وی اضافه کرد: اگر نماینده در هر حوزه‌ای تخریب شود، سودی عاید کسی نخواهد شد، اما اگر همه با هم همدل و یکرای باشیم خواهیم توانست گره‌ای از مشکلات مردم را باز کنیم.   نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات اصفهان تنها با همدلی همه نمایندگان مردم رفع می‌شود، گفت: نمایندگان اصفهان باید ید واحد باشند تا مشکلات رفع شود، بر این اساس از همه می‌خواهم اگر در رفتار‌های بنده ضعف‌هایی هست به شخص خودم انتقال دهید و تخریب نکنید، به هیچ کس توهین نشود تا با یکرنگی مشکلات اصفهان را رفع کنیم.   وی با اشاره به اینکه هم اکنون عدم احیای زاینده رود که موجب خالی شدن آبخوان‌های دشت اصفهان شده است، مهم‌ترین مشکلات اقتصادی اجتماعی و محیط زیستی را برای اصفهان به همراه داشته است، تاکید کرد: اکنون فرونشست در اصفهان به مرحله‌ای بسیار خطرناک رسیده است به نوعی که اگر در طول هفت یا هشت سال آینده نتوانیم کاری برای احیای آبخوان‌های اصفهان انجام بدهیم، این تمدن باقی نخواد ماند.   طغیانی ادامه داد: در حقیقت همه ما باید در چنین شرایطی اصفهان را ترک کنیم و این شهر دیگر قابل سکونت نخواهد بود.   وی با بیان اینکه مشکل زاینده رود تنها مسئله شرق اصفهان و کشاورزان نیست بلکه کل دشت اصفهان به خاطر خشکی رودخانه فلات مرکزی ایران در خطر فرونشست قرار دارد، تاکید کرد: در دوره قبلی مجلس تلاش کردم تا فریاد زاینده رود ومردم عزیز و کشاورزان این استان باشم، و در این دوره نیز، نمایندگان اصفهان باید همدل و هم رای باشند تا مشکلات به ویژه خشکی زاینده رود رفع شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آیا افغانستانی‌های مقیم ایران، تابعیت می‌خرند؟
  • نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • جلالی، نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند 2030 را در کشور بومی کنیم!
  • ددمنشی رژیم صهیونیستی با قطعنامه شورای امنیت پایان‌پذیر نخواهد بود/ لزوم تصویب قطعنامه‌های بازدارنده
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • امیدواریم در مجلس یازدهم «قانون تشکل‌های مردم‌نهاد» تصویب شود
  • مجلس یازدهم در تصویب قوانین مسئولانه عمل کرده است
  • مسأله حجاب هر روز در کشور بغرنج‌تر می‌شود
  • پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی جوابیه داد