Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه متخصصان علوم فیزیکی و نجومی به‌خوبی از ارزش‌های نهفته در این علم آگاه هستند، گفت: عالمان برجسته خوزستانی در علم نجوم به مردم معرفی شوند. ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیت‌الله سید‌علی شفیعی در مراسم راه‌اندازی و بازسازی فرهنگسرای نجوم اهواز که در پارک شهروند اهواز انجام شد، اظهار داشت: در اختیار داشتن تجهیزات مجلل در زمینه علم نجوم افتخاری برای شهرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: نقصی که در استان خوزستان وجود دارد عدم تبلیغ برای کارهای انجام شده است، کار را بدون تبلیغ انجام می‌دهیم در صورتی که خداوند متعال می‌فرمایند «وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ» باید کارها را گفت، نوشت و رسانه‌ای کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به آیاتی از کلام الله مجید درباره نجوم اشاره کرد و ادامه داد: سوره نجم، سوره مستقلی درخصوص این موضوع است.

آیت‌الله شفیعی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی براینکه «الْعُلُومُ أَرْبَعَةٌ الْفِقْهُ لِلْأَدْیَانِ وَ الطِّبُّ لِلْأَبْدَانِ وَ النَّحْوُ لِلِّسَانِ وَ النُّجُومُ لِمَعْرِفَةِ الْأَزْمَانِ»، عنوان کرد: مطمئا علوم بیش از چهار علم است اما پایه و اساس علوم دیگر برای اقامه زندگی متمدنانه این چهار مورد است. نخست فقه که در سایه آن دین خود را حفظ کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: علم دیگری طب است که برای بهداشت بدن و زندگی سالمانه وضع شده است. خداوند نحو را به انسان الهام کرده تا زبان صحیح به جریان بیافتد.

هزینه‌های کتابخانه‌های عمومی اهواز بالاتر از درآمد آن‌ها استاهواز|برخورد با دستگاه‌های متخلف سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری خوزستانخوزستان|توان ارتقاء رتبه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز را نداریم

وی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) علم نحو را ایجاد کردند تا قرآن کریم، احادیث اهل بیت(ع) و کتب و لسان عربی نیز صحیح خوانده شود. انسان باید نحو را خوب یاد گیرد تا زبان او کلمات را صحیح ادا کند.

آیت‌الله شفیعی ادامه داد: امام علی(ع) در ادامه می‌فرمایند علم نجوم وضع شده تا مردم زمان‌شناسی شوند. معنی واقعی و صحیح زمان‌شناسی شناخت طلوع، غروب خورشید، ماه، ستارگان و اوقات شرعی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: متخصصان علوم فیزیکی و نجومی به خوبی از ارزش‌های نهفته در این علم آگاه هستند. استان خوزستان از این موهبت بهره‌ای سرشار دارد و از اهوازی‌ها بزرگانی داشتیم که از تمام علم‌های موجود به ویژه علم نجوم تبحر و تخصص داشتند که هرکدام از آنها و تألیفاتشان می‌تواند ذخایر بزرگی برای پویندگان علم و دانش باشد.

‌انتهای پیام/ ز

R41468/P41362/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت سامانه رباتیک معاینات پزشکی از راه دور توسط جوان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، توسط این دستگاه هوشمند، پزشکان می‌توانند معاینات تخصصی و عمومی را از راه دور برای بیماران انجام دهند و پس از تشخیص، نسخه تجویز کنند. همچنین بیماران از طریق اپلیکیشن، پزشک مورد نظر را انتخاب می‌کنند و در موعد مقرر حضور یافته و تحت معاینه قرار می‌گیرند.

از طریق این دستگاه، در حال حاضر پزشکان می‌توانند معایناتی از قبیل فشار خون، اکسیژن خون، نوار قلب آنلاین، تب‌سنجی، معاینه دهان و دندان، معاینه گوش و معاینه قلب را انجام دهند و سایر معاینات نیز می‌توانند به قابلیت‌های دستگاه اضافه شوند.

این دستگاه توسط میلاد بهداروند از فعالان شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری خوزستان، ثبت اختراع شده و با حمایت‌های پارک علم و فناوری و تلاش‌های این مخترع جوان و خلاق، نمونه اولیه آن ساخته شده است.

استفاده از این دستگاه به ویژه در مناطق صعب‌العبور که حضور پزشکان و متخصصان در مراکز درمانی سخت است، می‌تواند کمک بسزا و ارزشمندی به حوزه بهداشت و سلامت به ویژه مردم در این مناطق انجام دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی ضریب امنیت را بالا می‌برد
  • خیران خوزستانی در خط مقدم خدمت به محرومان قرار دارند
  • نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند
  • خوراکی‌های متفاوت سفره افطار خوزستانی‌ها | از هریسه تا لگیمات و محلبی
  • مطالبه اعتبارات ملی برای خوزستان/ اشتغال، اولویت اول جوانان
  • اشک و لبخند دختران ورزشکار خوزستانی در سالی که گذشت
  • آژیر قرمز برای ۳ تیم خوزستانی/ نابسامانی مدیریتی عامل اصلی ناکامی
  • گسترده شدن سفره افطاری ۲۰۰ متری در اهواز
  • پزشکیان: فکر نمی‌کردم خاتمی رأی ندهد
  • ساخت سامانه رباتیک معاینات پزشکی از راه دور توسط جوان خوزستانی