Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بیمارستان فوق تخصصی ترومای شهید رجایی شیراز اعلام کرد که سالانه بیش از ۱۱ هزار عمل جراحی در زمینه‌های تخصصی و فوق تخصصی در این مرکز درمانی انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سید امیررضا مصباحی دوشنبه ٢٦ آذر در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه بیمارستان شهید رجایی شیراز از سال ٨٧ به عنوان تنها مرکز ترومای جنوب کشور فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: در سال‌های آغازین فعالیت به دلیل شرایط خاص، تنها فاز نخست این بیمارستان با اعتبارات دولتی به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه با وقف املاک خانواده مرحوم امتیاز در نظام سلامت، سال ٩١ تجهیز بیمارستان به مرحله نهایی رسید، از وجود ٤٠٠ تخت مصوب در این بیمارستان خبر داد و گفت: در مواقع بحرانی و ازدحام بیماران آمار ضریب اشغال تخت‌ها به ١٠٠ درصد می‌رسد.

مصباحی با بیان اینکه روزانه ٤٠٠ بیمار در این بیمارستان پذیرش و درمان می‌شوند، عنوان کرد: به طور میانگین روزانه بالغ بر ٢٧٠ تخت این بیمارستان فعال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ٩٣ درصد بیماران قبل از ٦ ساعت ابتدایی مراجعه به بیمارستان از طریق اورژانس،  اقدمات درمانی آنها مشخص می‌شود، گفت: کمتر از ١٢ ساعت تقریبا ١٠٠ درصد بیماران مراجعه کننده تعیین تکلیف می‌شوند.

رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز یادآور شد: درصد بالایی از بیماران ترومایی جنوب کشور در این مرکز تعیین تکلیف و خدمات تخصصی و فوق تخصصی به آنها ارائه می‌شود.

مصباحی بیان کرد: به طور میانگین سالانه٦٢٠٠ عمل جراحی ارتوپدی، بالغ بر ٣ هزار جراحی در حوزه تخصصی جراحی عمومی، ١٨٠٠ جراحی پلاستیک، یکهزار جراحی مغز و اعصاب و ٨٠٠ جراحی فک و صورت در این بیمارستان انجام می‌شود.

وی تعداد کل مراجعین تصادفی طی هشت امسال را ١٠ هزار و ٦٠٠ نفر اعلام کرد که از این تعداد ٧ هزار و ٧٠٠ مرد و مابقی زنان بوده‌اند.

رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز ادامه داد:  حدود ٧٠ درصد از بیماران تصادفی طی هشت ماه امسال با اورژانس به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

مصباحی با بیان اینکه کمتر از ١٠ درصد از مراجعین این بیمارستان مربوط به بیماران استان‌های همجوار هستند، گفت: ٢٨٠٠ مورد از بیماران تصادفی مراجعه کننده به این بیمارستان که ٢٦ درصد کل تصادفات طی هشت ماهه گذشته را تشکیل داده‌اند، رانندگان موتورسیکلت بوده‌اند.

وی ادامه داد: ٢٥ درصد از بیماران تصادفی که ٢٧٠٠ مورد از کل آمار بیماران تصادفی مراجعه کننده به این بیمارستان از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه را تشکیل داده‌اند، سرنشینان خودرو بوده‌اند، گفت: همچنین ٢٢٠٠ نفر رانندگان خودرو که ٢١ درصد، ٢١٠٠ عابر پیاده که ٢٠درصد و ۸ درصد از کل بیماران تصادفی مربوط به سرنشینان موتورسیکلت از دیگر مراجعین تصادفی هشت ماهه امسال به این بیمارستان بوده است.

رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز آمار فوتی‌های این بیمارستان از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه را ٢٦٨ مورد اعلام کرد و افزود: ١٧٥ نفر از این تعداد بیماران تصادفی بوده است .

مصباحی ادامه داد: مصدومینی که با اورژانس به بیمارستان شهید رجایی شیراز مراجعه می‌کنند اگر در بدو ورود علایم حیاتی ندارشته باشند و تشخیص فوت داده شود در آمار فوتی بیمارستان شمارش نمی‌شوند.

وی عنوان کرد: درصد مراجعین به بیمارستان شهید رجایی با توجه به نوع خدماتی که دریافت می‌کنند، رو به رشد است که اگرچه نشان از افزایش خدمات رسانی پرسنل این بیمارستان است اما از افزایش آمار خوشحال نیستیم.

رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز اظهار کرد: به گفته کارشناسان پلیس علت عمده تصادفات سهل انگاری رانندگان عنوان شده است.

مصباحی با یادآوری اینکه عمده افراد مراجعه کننده به بیمارستان رجایی گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال هستند، ادامه داد: بالغ بر ۹۷ درصد مراجعان با بهبودی کامل و نسبی بیمارستان را ترک می‌کنند که با تلاش پزشکان وپرستان مجرب این مهم حاصل می‌شود.

رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز ۷۰ درصد بیماران بستری شده در این بیمارستان را مصدومان سوانح ترافیکی اعلام کرد.

مصباحی همچنین گفت: طرح تفکیک زباله‌های این بیمارستان از مبدا انجام می‌شود و در نهایت در دستگاه‌های کاملا بهداشتی عملیات امحاء انجام و زباله‌های عفونی از بین می‌رود و به شهرداری منتقل می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیمارستان رجایی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۱۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد شریفی امروز، ۲۹ فروردین با اشاره به اینکه ۱۷ آوریل برابر با ۲۹ فروردین به عنوان روز جهانی هموفیلی نامگذاری شده است، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می شود.

وی ادامه داد: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتورهای انعقادی رایگان، تزریق فاکتورهای نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A ، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.

شریفی اضافه کرد: بر همین اساس، ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشارهای روانی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت به همت پزشک فارسی + فیلم
  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت توسط پزشک خیر اندیش
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی شهرستان گناباد
  • ماجرای عجیب تخفیف 30 میلیون تومانی برای یک عمل جراحی!
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس