Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، اظهارات «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا در مصاحبه­ روز گذشته حاکی از ثبات و تأکید او بر مواضع پیشینش بود مبنی بر اینکه اگر توافق ۱۳ میلیارد دلاری برای صادرات «زره‌­های جنرال داینامیک» کانادا به عربستان سعودی لغو شود، راهکارهای مهمی در نظر خواهیم گرفت.

ترودو ماه گذشته اعلام کرده بود که کانادا مجوزهای صادرات مربوط به سلاح­‌هایی را که ممکن است به صورت نادرست از آنها استفاده شود، به حالت تعلیق درخواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مصاحبه با شبکه (سی. تی. فی) گفت:‌ «ما در حال بررسی مجوزهای صادرات هستیم که آیا راهی برای خروج از این معاملات وجود دارد».

مخالفان سیاسی با استناد به قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی و مشارکت عربستان در جنگ یمن، بر لزوم لغو معامله جنرال داینامیک تأکید می‌­کنند که دولت قبل انجام داده بود.

روابط ریاض- اوتاوا از زمان بروز اختلاف دیپلماتیک در زمینه حقوق بشر در سال جاری تیره شده و کانادا در حال رایزنی با متحدانش در مورد اقدامات لازم پس از قتل خاشجی در کنسولگری استانبول است.

ترودو گفت: «قتل یک روزنامه‌نگار موضوعی مطلقا غیر قابل قبول است و این همان موضوعی است که کانادا را از بدو وقوع حادثه برای ورود به موضوع و ارائه راهکار برانگیخته است».

منبع: ایلنا

کلیدواژه: عربستان سعودی کانادا معاملات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۱۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • ستاره رئال امضای هم‌تیمی‌هایش را جعل می‌کند!
  • ببینید | واکنش جالب روزنامه‌نگار ایتالیایی به انتقال مهدی طارمی به اینتر
  • کانادایی‌ها به دنبال استخدام سولسشایر
  • الاهلی به دنبال هافبک جوان اتلتیکومادرید
  • پرسپولیس به دنبال انتقام از گربه سیاه!
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم