Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@12:19:28 GMT

درخواست دادستان کل انگلیس برای برکناری نخست وزیر

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۱۸۲۹

درخواست دادستان کل انگلیس برای برکناری نخست وزیر

دادستان کل انگلیس در حالی خواستار برکناری نخست وزیر شده است که ترزا می اخیرا رای گیری پارلمان درباره توافق برگزیت را به تاخیر انداخته است. ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، در شرایطی که ترزا می نخست وزیر انگلیس رای گیری پارلمان درباره توافق لندن با بروکسل بر سر خروج از اتحادیه اروپا را به تاخیر انداخته است، دادستان کل انگلیس خواستار برکناری نخست وزیر در سال 2019 و از سرگیری مجدد مذاکرات برگزیت با اتحادیه اروپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترزا می گفته است که به دقت به انتقادات نمایندگان پارلمان گوش داده است ولی در عین حال بر این مساله بار دیگر پافشاری کرده است که توافق فعلی بهترین توافقی است که از طریق مذاکره با اتحادیه اروپا قابل دستیابی بوده است.

درگیری لفظی "ترزا می" و "تونی بلر" بر سر مسئله برگزیتبرگزیت؛ کلافی سردرگم و بحرانی لاعلاج در اتحادیه اروپامقام پارلمان اروپا: شانس موافقت پارلمان لندن با توافق برگزیت بسیار کم است

 

تلگراف نوشت: جفری کاکس دادستان کل انگلیس خواستار برکناری ترزا می نخست وزیر شده تا بریتانیا مذاکرات مجددی را درباره توافق برگزیت با اتحادیه اروپا انجام دهد.

تلگراف افزود: کاکس در اظهاراتی گفته است که "نخست وزیر باید تا سه ماه نخست 2019 میلادی برکنار شود تا بتوانیم گام بعدی را برای مذاکرات برداریم.

این در حالی است که سخنگوی کاکس بیان چنین اظهاراتی از سوی وی را تکذیب کرده است.

این تحولات در شرایطی است که ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا در کنفرانس خبری در بروکسل گفت: کمیسیون اروپا به زودی مفاد توافقنامه برگزیت را منتشر خواهد کرد.

شورای اروپا نیز اعلام کرده است که هیچ برنامه و طرحی برای مذاکرات مجدد بر سر توافق برگزیت وجود ندارد.

در حالی که کمتر از 4 ماه زمان تا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ماه مارس 2019 میلادی باقی مانده است، وضعیت توافق برگزیت بین لندن و بروکسل مشخص نیست.

توافق برگزیت برای تصویب نهایی نیاز به 320 رای مثبت از 650 نماینده پارلمان خواهد داشت. رای گیری پارلمان انگلیس درباره توافق برگزیت به تاخیر افتاده است.

سناریوهایی که ممکن است طی روزهای آینده رخ دهد شامل موارد زیر است: توافق برگزیت در نهایت موفق به کسب حمایت پارلمان خواهد شد، ترزا می شغل خود را از دست خواهد داد، بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد یا حتی یک همه پرسی دیگری درباره برگزیت برگزار شود.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط مذاکرات برگزیت اخبار "انگلیس"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت اخبار انگلیس مذاکرات برگزیت اخبار انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۱۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، کارکنان معترض فرودگاه هیثرو می‌گویند اعتصاب خود را از ۱۸ اردیبهشت آغاز خواهند کرد. پیش از آنان نیز کارکنان بخش سوخت گیری فرودگاه اعلام کردند به مدت ۷۲ ساعت دست از کار خواهند کشید.
اتحادیه کارکنان فرودگاه هیثرو مقامات این فرودگاه را به بی توجهی به خواست کارکنان متهم و اعلام کردند در حالی که مدیران از پاداش‌های کلان بهره می‌برند حاضر نیستند به حد اقل نیاز‌ها و خواسته‌های کارکنان توجه کنند.
این چندمین بار در دو سال اخیر است که کارکنان هیثرو، بزرگترین فرودگاه اروپا در اعتراض به آنچه که بی توجهی به خواست کارکنان خواندند دست به اعتصاب می‌زنند.
بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس به ویژه پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت با سرعت بیشتری رو به افزایش گذاشته است.

 

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود