Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا: روند اطلاع رساني و استعلام درباره وضعيت ممنوع الخروجي افراد از سال هاي گذشته تاکنون توسط اين پليس صورت مي گيرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، چندي پيش و بر اساس مصوبه کارگروه مرز شوراي امنيت کشور، نيروي انتظامي مکلف شد از دي‌ماه سال 96 ظرف مدت حداکثر سه ماه با همکاري وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه نسبت به راه‌اندازي و مديريت سامانه‌اي بر خط براي درج اسامي اشخاص "ممنوع‌الخروج" اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته قابل توجه آنکه اين اقدام مي‌بايست با ذکر علت ممنوع‌الخروجي و همچنين آدرس و شماره تلفن‌هاي مراجع صلاحيت‌دار براي پيگيري شهروندان اعلام مي‌شد.
اين سامانه بايد به‌گونه‌اي طراحي و اجرا مي‌شد که شهروندان بتوانند با ورود اطلاعات شخصي درخواست شده از آخرين وضعيت امکان خروج از کشور يا عدم امکان آن، آگاه شوند.
سرهنگ " مجيد صمدي"؛ رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا در تشريح اقدامات نيروي انتظامي در روند اطلاع رساني اسامي افراد ممنوع الخروج، اظهار داشت: روند اطلاع رساني و استعلام درباره وضع ممنوع الخروجي افراد از سال هاي گذشته توسط اين پليس صورت مي گيرد و هر فردي با مراجعه به پليس مهاجرت و گذرنامه در استان تهران و رده هاي تابعه در ساير استان ها مي تواند از وضعيت ممنوع الخروجي خود مطلع شود.
وي افزود: در فرايند ديگري، زمان صدور گذرنامه اوليه براي افراد، وضعيت ممنوع الخروجي شان بررسي و اعلام مي شود و از طرفي زماني که فردي براي صدور گذرنامه به پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا مراجعه مي کند،از سوي اين پليس فرمي در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد که افراد در صورت تمايل مي توانند با درج شماره تلفن همراه خود در آن، هر زمان که به هر دليلي ممنوع الخروج شدند از موضوع مطلع شوند؛ در واقع در چنين فرايندي، موضوع از طريق "سامانه پيامکي" اين پليس به فرد متقاضي اعلام مي شود؛ البته تحقق اين مهم منوط به اين است که فرد متقاضي صرفا شماره شخصي خود را اعلام کند و در صورت واگذاري خط، حتما مراتب را به اين پليس اعلام کند.
اين مقام عالي انتظامي يادآور شد: بر اساس بند 5 مصوبه شوراي عالي اداري در سال 74، تمام دستگاه هاي "صلاحيت دار"، زماني که فردي را به هر دليلي ممنوع الخروج مي کنند موظف اند مراتب را به فرد مذکور اطلاع رساني کنند.
وي در بخش ديگري از سخنانش عنوان کرد: نظر کارشناسي پليس اين است که در پي راه اندازي سامانه " استعلام ممنوع الخروجي "، ممکن است افشاي برخي اطلاعات محرمانه و شخصي افراد صورت بگيرد و به نوعي اين مهم در اين ميان مغفول مانده است؛ معتقديم که با راه اندازي اين سامانه، هر فردي با در اختيار داشتن اطلاعات شخص فرد ديگري ( مشخصات فردي، کد ملي و ...) مي تواند به اين اطلاعات دست يابد که آيا فرد مورد نظرش ممنوع الخروج هست يا خير ؟ بنابر اين پيش از راه اندازي اين سامانه به دنبال رفع نقيصه ها و معايب هستيم.
وي افزود: از طرفي نيروي انتظامي در تحقق اين مهم و راه اندازي سامانه " استعلام ممنوع الخروجي "، صرفا "مجري" است و دستگاه هاي متولي ديگري بايد بسترهاي راه اندازي اين سامانه را با در نظر گرفتن ملاحظات محرمانگي اطلاعات اشخاص مهيا کند.
هر چند روند اجرايي راه اندازي سامانه " استعلام ممنوع الخروجي " از سوي مراجع مسئولي چون وزارت اطلاعات، امورخارجه، کشور و پليس در حال پيگيري است و جلسات کارشناسانه مستمري با حضور نمايندگان دستگاه هاي متولي برگزار شده و تداوم دارد، اما به نظر مي رسد که نيروي انتظامي در اين حلقه در ايستگاه پاياني و نقش مجري را داراست و لازم است که بستر هاي لازم براي راه اندازي اين سامانه ابتدا توسط دستگاه ها و نهادهايي که در خط مقدم و ابتدايي هستند فراهم شود و درباره علت تعلل در راه اندازي اين سامانه، نيروي انتظامي متهم به کم کاري نشود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استعلام ممنوع الخروجي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۱۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز

سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیامکی برای اتباع و مهاجران خارجی مجاز در کشور برای استعلام حضور یا حضور نداشتن توسط سامانه سهما ارسال شده است. 

به گزارش مشرق، سازمان ملی مهاجرت در این اطلاعیه از اتباع و مهاجران خارجی مجاز خواسته است در اسرع وقت موارد درخواستی داخل پیامک را تکمیل و ارسال کنند.

متن ارسالی به این شرح است: تبعه گرامی با شناسه یکتا... برای صدور کارت هوشمند باید پس از ثبت نام و ورود به سامانه سهما به آدرس www.irmigrationorg.ir حداکثر تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ کد …... را در قسمت اعتبارسنجی صدور کارت هوشمند وارد کنند.

سازمان ملی مهاجرت تاکید کرده است: اقدام نکردن این افراد به منزله حضور نداشتن تلقی می‌شود و هیچ خدماتی به این افراد تعلق نمی‌گیرد.

دیگر خبرها

  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز
  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود
  • سایپا فراخوان داد / این افراد به سایت سایپا مراجعه کنند
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود