Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز-ایرنا- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: خشونت های رفتاری همراه با تنش های کلامی و فیزیکی شیرازه خانواده ها را از هم می پاشد و باید برای برون رفت از این وضعیت اقدامات فرهنگی عمیق انجام شود.

بابک محبوب علیلو روز دوشنبه در نشست علمی «علل و ریشه یابی خشونت» در دانشگاه علمی - کاربردی مرکز دادگستری کل استان، با تاکید بر لزوم پیشگیری از خشونت با تقویت مهارت های ارتباطی، اظهار داشت: مدیریت سازنده تعارض، تشویق و ترویج الگوهای اخلاقی بیانی و تصحیح رفتارهای بد می تواند در کاهش خشونت های اجتماعی موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر ضرورت تلاش برای آشنا کردن بیشتر مردم با فرهنگ درست استفاده از فناوری های پیشرفته و روز از جمله فضای مجازی و تطبیق مناسب ابزارهای نوین با معیارهای عصر حاضر در راستای جلوگیری از تبدیل فرصت ها به تهدیدها تاکید کرد.
محبوب علیلو با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و اجتماع با پدیده ای به نام خشونت مواجه هستم، افزود: خشونت به عنوان آسیب اجتماعی هم به کانون خانواده صدمه جبران ناپذیری وارد می کند و هم کانون اجتماع را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد.
وی اضافه کرد: بخشی از طلاق ها به نحوه رفتار زوج ها با یکدیگر برمی گردد و در این میان خشونت‌های رفتاری، کلامی و فیزیکی بسیار تعیین کننده می باشد؛ رعایت حداکثر حرمت و کرامت انسانی در برخورد با دیگران به ویژه در کانون خانواده، در ترویج ارزش های والای انسانی و پیشگیری از خشونت اثرگذار است.
محبوب علیلو، توهین به افراد، ایراد ضرب و جرح و تهدید را جزو سه آسیب اجتماعی نخست کشور و آذربایجان شرقی برشمرد و گفت: در مسایل فرهنگی سه نهاد خانواده، مدرسه و اجتماع نقش ایفا می کند که برای کاهش این آسیب ها باید در خصوص مدیریت صحیح ارتباط اجتماعی افراد فرهنگ سازی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه نبود مدیریت صحیح رفتار اجتماعی باعث شده تا جرایم مختلف در جامعه اتفاق افتد، ادامه داد: نتیجه توسعه و گسترش آسیب های اجتماعی در ابعاد و انواع مختلف بروز آثار زیان بار آن در عرصه های مختلف است.
این مقام قضایی اظهار داشت: تعارض منافع شخصی باعث برخورد افراد با همدیگر می شود و بنابراین مدیریت تعارض منافع در جامعه و تقویت روابط بین فردی ضروری است.
محبوب علیلو یکی از علل عمده گسترش خشونت در جامعه را پایین آمدن آستانه تحمل بیان کرد و افزود: اگر روحیه تحمل، مدارا، گذشت و صبر در خانواده و جامعه وجود داشته باشد، می توان با مدیریت صحیح تعارض منافع و تقویت مهارت های ارتباطی آسیب های اجتماعی را تا حدود قابل توجهی کاهش داد.
وی بر ضرورت افزایش سواد رسانه ای در جامعه و مشارکت مردم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و وقوع جرایم تاکید و اضافه کرد: بی توجهی یا کم توجهی به آموزه های دینی و اسلامی باعث شده تا با مسایل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی بسیاری مواجه شویم، این در حالی است در این آموزه ها رعایت اخلاق بیانی مکرر توصیه شده است.
3038/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قضايي خشونت خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا


به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سرپرست فرمانداری ویژه کاشان در پانزدهمین جلسه ستاد اجرایی کنگره ملی شهدا با بیان اینکه ماموریت ها، اجزا و شئون کنگره ملی شهدای کاشان باید بین اقشار مختلف تقسیم شود گفت: هنرمان باید این باشد که اینگونه یادواره‌ها و کنگره‌ها مردمی برگزار شود.


حمید رضا محمدی فشارکی پاسداشت شهدای گرانقدر کنگره ملی دارالمومنین کاشان را برای همگان افتخار دانست و افزود: بازخوانی یاد و خاطره شهدا برای نسل کنونی ضروری است.


وی با بیان اینکه به برکت وجود مقدس شهدا مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه برطرف خواهد شد، گفت: با وجود این مشکلات بعضی جا‌ها مانند یادواره شهدا نیاز داریم که مردم تخلیه و آرام شوند.

دیگر خبرها

  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • درس‌هایی از فوتبال اروپا؛ تبریک به قهرمان