Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی شامگاه یکشنبه در دیدار با اساتید و طلبه های اهل تشیع و تسنن حوزه های علمیه خواهران استان کردستان، حضور خواهران و برادران طلبه تشیع و تسنن در کنار همدیگر جهت کسب علم و دانش یک امر مبارک و مهم است.

وی افزود: تشیع و تسنن دو برادر هستند و یک هدف مشترک دارند و باید با اتحاد و وحدت در کنار همدیگر در مقابل دشمن اصلی که دشمن خدا و قرآن است و با اصل دین مبارزه می کند بایستند و به مقابله بپردازند و آن را از صحنه خارج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: یکی از برکات و دستاوردهای نظام اسلامی، فراهم کردن بستر حضور و نقش آفرینی چشمگیر زنان در صحنه های مختلف علمی، سیاسی و دینی جامعه به عنوان اساتید و کارشناس، جهت ارتقای دانش و معرفت بوده است.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی یادآور شد: قشر روحانیون و طلبه ها همواره باید خود را موعظه و نصیحت کنند تا روش های تربیتی آنها بر دیگران بهره مند و موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید همیشه چه بصورت عملی و چه بصورت زبانی به یاد خدا باشد، بیان کرد: انسانی که به یاد خدا باشد و حضور خدا را در همه صحنه های زندگی خویش لمس کند هم وظائف خود را برای رسیدن به لقاء اللّه به درستی انجام می دهد و هم از معصیت و نافرمانی اجتناب می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمنان ما با تمام توان با بهره گیری حداکثری از امکانات پیشرفته به خصوص فضای مجازی علیه اسلام و مسلمین تلاش می کنند و با مقاصد شیطانی و ارائه و ترویج باورها و رفتارهای انحرافی همه مسائل خدایی و قرآنی را زیر سوال برده اند.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی خواستار نقش آفرینی روحانیون و طلبه ها در مقابله با استکبار شد و اظهارداشت: با توجه به شرایط موجود و اینکه دشمنان خدا درصدد از بین بردن فضای وحدت و همدلی و ضربه زدن به دین و نظام خدایی هستند، وظیفه روحانیون و طلبه های خواهر و برادر این است با تمام توان در مقابل همه انحرافات ایستادگی و نقش آفرینی کنند.

وی در ادامه به دستاوردها و وضعیت کنونی کشور از لحاظ علمی و دانشگاهی نسبت به  قبل از انقلاب اشاره کرد و افزود: روند افزایش خیره ‌کننده ورودی‌ دانشجویان به دانشگاه ها جهت کسب علم، پس از انقلاب اسلامی با نگاهی آماری و مقایسه ‌ای بین برخی شاخص‌ ها اعم از تعداد دانشجویان ورودی، تعداد دانشکده ‌ها، گروه‌ های آموزشی و غیره و در کنار آنها کثرت و فراوانی حوزه های علمیه خواهران و برادران در جای جای ایران اسلامی نشان از اهمیت این موضوع دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: حوزه های علمیه برادران و خواهران تسنن و تشیع، مدرسه ریحانه النبی و مرکز تخصصی امام شافعی و کتابخانه امام خامنه ای از مراکز مهم استان، در بخش دینی و علمی برای طلبه های (تسنن و تشیع) است.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی یادآور شد: راه اندازی مراکز تخصصی امام شافعی برای دسترسی آسان علاقمندان به آثار و بیانات امام شافعی در سنندج و همچنین کتابخانه تخصصی امام خامنه ای با بهره مندی از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به کردستان با راه اندازی بخش دیجیتال این کتابخانه خدمات جدیدی به مردم و دانشجویان استان داشته اند و در کنار آنها حوزه های علمیه خواهران و برادران نیز در چند سال گذشته خدمات چشمگیری ارائه کرده اند.

کد خبر 4487137

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران حضور زنان در جامعه نماینده ولی فقیه در کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۱۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت : ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به پیشرفت شگرف نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشور‌های دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی