Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@11:52:20 GMT

کاربردهای شگفت انگیز نوشابه در نظافت خانه

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۱۹۴۳

کاربردهای شگفت انگیز نوشابه در نظافت خانه

رکنا: نوشابه در نظافت خانه و اصول ریز خانه داری کاربردهای شگفت انگیزی دارد.

نوشابه جدا از اینکه نوشیدنی لذیذ ولی مضر برای بدن و دندان هاست کاربردهای دیگری برای نظافت و تمیزکاری در خانه داری دارد.

کاربرد نوشابه، از جرم Crime گیری سرویس بهداشتی تا لکه بری لباس

نوشابه نوشیدنی پرطرفداری است که برای سلامت دندان و استخوان بسیار مضر است و می تواند زمینه ساز چاقی، دیابت، بیماری های قلبی- عروقی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. شود اما با همه این مضرات باز هم مردم آن را مصرف می کنند .

شاید اگر بدانید این نوشیدنی چه کاربردهای عجیب و غیرخوراکی دارد بتوانید مضرات آن را دریابید و دیگر مصرف نکنید.

شناخت کاربردهای عجیب و غیرخوراکی نوشابه برای تمیز کردن انواع لکه ها

از بین برنده لکه چربی لباس ها

چربی ها لکه های مقاومی هستند که به سختی از بین می روند . در برخی مواقع لکه های چربی با شستشو نیز از بین نمی رود.

پس لازم است هنگام شستشو لباس ها در ماشین لباسشویی، یک لیوان نوشابه را قبل از پودر لباسشویی در مخزن بریزید تا از شر لکه چربی رها شوید زیرا اسیدکربنیک و اسیدفسفریک موجود در این نوشیدنی عامل لکه بری هستند.

نوشابه، تمیز کننده سپر اتومبیل

برای برق انداختن سپر اتومبیل می توانید از نوشابه استفاده کنید زیرا هیچ ماده ای مانند نوشابه سپر اتومبیل را برق نمی اندازد.

نوشابه، نابود کننده حشرات

با مقداری نوشابه می توانید تله ای برای پشه ها و مگس ها بسازید. به این صورت که کمی نوشابه را در بطری بریزید و زیر درختان قرار دهید خواهید دید در عرض 30 ثانیه حشرات خیلی زود به طرف آن می روند و به سمت شما نمی آیند.

جدا کردن پیچ و مهره های زنگ زده با نوشابه

اگر باز کردن پیچ و مهره زنگ زده برای شما دشوار است ، مقداری نوشابه را در یک ظرف بریزید و 15 دقیقه پیچ و مهره ها را در آن بگذارید تا جدا شوند.

رهایی از موش ها با نوشابه

موش ها جانورانی هستند که موجب انتقال بیماری ها می شوند پس از این رو برای رهایی از شر موش ها باید چاره ای اندیشید . شاید برایتان جالب باشد که بدانید موش ها عاشق نوشابه هستند.

و به این دلیل که بدن آنها قادر به دفع گاز کربنیک نوشابه نیست این نوشیدنی آنها را بیمار و چاق می کند و منجر به مرگشان می شود بنابراین در چند نقطه از منزلتان ظرف نوشابه قرار دهید تا موش ها از بین بروند.

برق انداختن مس و نقره با نوشابه

برای برق انداختن ظروف مسی ، مات شده و جلا از دست داده، مقداری نوشابه را روی پارچه بریزید و روی وسایل مسی بکشید و سپس آبکشی کنید و با پارچه ای تمیز، خشک نمایید. ظروف و زیورآلات نقره را نیزچند دقیقه در نوشابه خیس کنید و با آب و صابون بشویید و سپس آبکشی و خشک کنید تا به خوبی برق بزند.

جدا کردن آدامس از سطوح مختلف با نوشابه

برای جدا کردن آدامس چسبیده به موها، روی فرش، دیوار و... نوشابه می تواند یک راه حل آسان باشد. به طوریکه باید لباس را در ظرف نوشابه خیس کرد تا آدامس جدا شود.

زدودن بخار آب

نوشابه بخار آب را از روی شیشه یخ زده ی جلوی اتومبیل پاک می کند.

تمیز کردن فساد قطبهای باتری اتومبیل

نوشابه می تواند فساد قطبهای باتری اتومبیل را تمیز کند برای این کار یک قوطی نوشابه را روی قطبها بریزید تا با غلیان کردن، آن را تمیز کند.

برای پختن گوشت ران آبدار

برای پختن گوشت ران آبدار ، گوشت را لای کاغذ آلومینیوم بپیچید و داخل ماهی تابه که پر از نوشابه است قرار دهید تا بپزد. سی دقیقه قبل از پخت، کاغذ آلومینیوم را باز کنید، و آب گوشت را با نوشابه داخل ماهی تابه مخلوط کنید تا یک بتوانید یک سس قهوه ای بی نظیر درست کنید.

تمیز کردن قابلمه سوخته با نوشابه

برای جدا کردن بی درد سر سوختگی های قابلمه ، نوشابه را در قابلمه سوخته بریزید و با حرارت ملایم 20 دقیقه حرارت دهید. سپس آن را بشویید اما اگر بازهم سوختگی ها پا برجا بود مقداری نوشابه در ظرف بریزید و به مدت یک شب بگذارید بماند تا سوختگی به راحتی جدا شود.

نظافت سرویس بهداشتی

برای نظافت سرویس بهداشتی به جای مواد شیمیایی و خطر ناک یک بطری کوچک نوشابه را روی سرویس بهداشتی بریزید واجازه دهید یک ساعت بماند و سپس آن را شستشو دهید این روش به محیط زیست نیزآسیب نمی رساند .اسیدفسفریک موجود در نوشابه روی رسوبات آلوده اثر می گذارد.

پاک کردن لکه خون با نوشابه

نوشابه قابلیت پاک کردن لکه خون از روی لباس را دارد فقط کافی است قبل از شستن لباس مقداری نوشابه بر روی لکه خون بریزید و 5 دقیقه صبر کنید و سپس با پودر لباسشویی لباس را بشویید.

از نوشابه برای از بین بردن لکه خون از روی آسفالت نیز استفاده می کنند . مامورین پلیس Police راه دو گالن نوشابه در صندوق عقب ماشینشان دارند تا در صورت تصادف Crash رانندگی، خون را با کمک آن از جاده پاک کند.

برق انداختن شیشه

اسیدفسفریک نوشابه خیلی سریع لکه های مختلف و آلودگی روی سطوح شیشه ای را تمیز می کند تنها کافیست مقداری نوشابه روی شیشه اسپری و با اسفنج تمیز کنید و سپس با آب و صابون، آن را بشویید.

برق انداختن وسایل آهنی زنگ زده با نوشابه

نوشابه می تواند وسایل آهنی زنگ زده، را کاملا تمیز کند و جلا دهد با این روش که باید وسایل آهنی زنگ زده را 24 ساعت در نوشابه بخیسانید و سپس وسیله را با آب بشویید و فورا خشک کنید. نوشابه می تواند لکه های زنگ را از سپر آب کرم کاری شده اتومبیل جدا کند بدین طریق که سپر را با یک تکه کاغذ (فویل) آلومینیوم مچاله شده آغشته به نوشابه بسایید.

از بین بردن لکه روغن ماشین

برای از بین بردن لکه روغن ماشین از روی زمین یک بطری نوشابه را روی زمین بریزید و اجازه دهید کمی بماندسپس لکه را بشویید.

پاک کردن جوهر از روی فرش

برای پاک کردن اثر جوهر از روی فرش و موکت ، مقداری نوشابه را روی لکه بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند تا خشک شود سپس روی آن را جارو برقی بکشید مطمئن باشید چیزی مانند نوشابه اثر جوهر را از فرش و موکت پاک نمی کند!

تمیزکننده استخر

با چند لیتر نوشابه می توانید کف استخرتان را به خوبی تمیز و براق کنید و جرمهایش را از بین ببرید کافیست درون استخر نوشابه بریزید و صبر کنید تا نوشابه اثر خود را بگذارد.

حذف رنگ از روی مبلمان و سایر سطوح

اگر هنگام رنگ آمیزی مبلمان Furniture به طور ناخواسته به نقاطی از آن رنگ پاشید می توانید با استفاده از یک حوله خیس شده با نوشابه به راحتی رنگ ناخواسته مورد نظر را پاک کنید.

تبدیل کردن موهای فر به صاف

موهای فر خود را با نوشابه بشویید، تا موهای تان صاف شود البته پس از شستن مو با نوشابه آن را با آب حتما بشویید.

رهایی از بوی بد

نوشابه ها خاصیت جذب بو دارند پس با ریختن نوشابه سیاه در مکانی که از آن بوی بد خارج می شود، می توانید آن بو را نابود کنید. اگر نوشابه را در باز درون یخچال خانه خود قرار دهید بوهای حاصل از مواد غذایی را جذب می کند.

نوشابه در خدمت باغبانی

هر هفته مقداری نوشابه را به کمپوست گیاهی خود اضافه کنید، تا رشد گیاهان به دلیل به وجود آمدن میکرو اورگانیسم ها بیشتری در خاک بهتر شود.

برق انداختن سکه های قدیمی

با ریختن سکه ها درون یک ظرف پر از نوشابه سیاه آنها را برق بیندازید و دیگر نگران کهنه و کدر شدن سکه های خود نباشید.

رهایی از شر کک های درون موی سر

مالش دادن موی سر با نوشابه باعث فراری دادن کک های روی موی سر می شود. البته بعد از چند دقیقه موی سرتان را به خوبی با آب بشویید.

رهایی از درد حاصل از گزیدگی نیش حیوانات

نوشابه های سیاه به دلیل داشتن مواد شیمیایی درد حاصل از نیش خوردن خنثی می کند پس هنگامی که توسط زنبور عسل و یا عروس دریایی نیش خورده اید، به وحشت نیافتید و به سراغ نوشابه روید.

خاصیت رنگ بری

برای رنگ بری موهای تازه رنگ شده می توانید از این نوشیدنی سیاه استفاده کنید. وقتی که رنگ موهای تان رنگ دلخواهتان نشده می توانید با استفاده از نوشابه رنگ مویتان را پاک کنید اما تا زمانی که از رنگ کردن موهای تان زمان زیادی نگذشته باشد.

تمیز کننده پنجره ها

نوشابه های سیاه قدرت خوبی برای تمیز کردن پنجره ها دارند . شما می توانید یک پنجره فوق العاده تمیز با وجود اسید ستریک در درون نوشابه ها داشته باشید. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز یک فوتبالیست به ریحانه 17 ساله / این دختر تهرانی زایمان کرد اما... ! تجاوز دکتر 70 ساله به دختر 9 ساله در مطب +عکس معلم هوسران در ازای رابطه نامشروع با دانش آموزان نمره قبولی می داد+عکس شرط هولناک سیما برای ازدواج از با کامران / خسرو ناپدید شد! + عکس وقتی سند ازدواج پنهانی شوهرم را پیدا کردم سیروس دیوانه شد علت فوت سردار منصوری اعلام شد +عکس مار پیتون زیر لحاف زن جوان استرالیایی خزیده بود / وحشت در نیمه شب + عکس سردار منصوری یکی از فرماندهان سپاه با شلیک اسلحه خود درگذشت +عکس اقدام شوم با 300 زن توسط شفابخش شیطان صفت+عکس اقدام شیطانی جوان کرمانشاهی با یک دختر داخل آسانسور زن مطلقه در تهرانپارس تیرباران شد + جزییات مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا این زن نابینا به جای غذا ته سیگار می خورد !+عکس اعتراف تهیه‌ کننده سرشناس درباره ارتباط غیراخلاقی با بازیگر زن معروف امریکایی + عکس این زن خطرناک ترین ملکه راهزنان دنیاست +عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: دندان جرم Crime سلامت چاق قهوه پلیس Police تصادف Crash مبلمان مبلمان Furniture بیماری های قلبی عروقی نوشابه شگفت انگیز خطر فساد عکس دختر زن جوان ایران شلیک سرقت درگذشت دستگیری مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «اسب قاتلین» از ۱۹ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. فرزاد پریدار، این روز‌ها در نمایش «اسب قاتلین» نقش کشیش یا مانوس را بازی می‌کند.

پریدار درباره تجربه حضورش در «اسب قاتلین» به خبرنگار آنا گفت: در نسخه اصلی نمایشنامه؛ کشیشی به نام مانوس به واسطه طمع، خودش را به شیطان می‌فروشد. ولی در اجرای ما به صلاحدید کارگردان، مانوس در واقع فردی کلاهبردار است که خود را به جای کشیش جا زده است و این کار من را به عنوان بازیگر دچار چالش می‌کند، چون درواقع باید دو نقش بازی کنم، ولی وجه تمایر نقش من نسبت به بقیه نقش‌ها این است که یک تیپ را بازی می‌کنم و از آن‌جایی که من ذاتاً بازیگر تیپیکال هستم این نقش برایم جذاب است.

او ادامه داد: تماشاگر در نمایش «اسب قاتلین» با اعجاز نور، صدا و قاب‌های زیبایی روبرو می‌شود. وجه تمایز نمایش «اسب قاتلین» نسبت به نمایش‌های دیگر تغییر صحنه است، صحنه‌ها خیلی سریع و در تاریکی مطلق از این رو به آن رو می‌شوند و واقعا چیزی شبیه شعبده بازی اتفاق می‌افتد.

پریدار به اهمیت نور در این نمایش اشاره کرد و گفت: محمد هاشم زاده کارگردانی است که کار با نور را خیلی خوب می‌فهمد و در این نمایش هم به بهترین شکل از نوراستفاده کرده و در واقع نور جزئی از بازی و بازیگر‌های اصلی این نمایش است.


او با اشاره به اینکه نمایش «اسب قاتلین» روایت خطی ندارد توضیح داد: همین موضوع باعث می‌شود تماشاگر وقتی به خانه می‌رود هم ذهنش درگیر این نمایش می‌ماند، پازل‌ها را کنار هم می‌چیند و از کشف‌های جدیدش لذت میبرد. این به چالش کشیدن فکر تماشاگر به نظر من بسیار جالب است و خیلی از مخاطبان به ما گفتند یا برایمان نوشته‌اند که این نمایش را باید چند بار دید.

این هنرمند شیرازی اجرا در تهران را برای کسانی که از استان‌ها و شهرستان‌های دیگر می‌آیند رویدادی بزرگ ارزیابی کرد و افزود: به هر حال تهران پایتخت است و هنرمندان بهتر دیده می‌شوند. مخاطبینی که در پایتخت تئاتر می‌بینند حرفه‌ای‌تر هستند، چون تئاتر‌های مختلف ازشهر‌های ایران و حتی خارج از کشور دیده اند و برای بازیگر اجرا در مقابل مخاطبی که تئاتر را می‌شناسد خیلی ارزشمند است و باعث می‌شود که بیشتر تلاش کند و در نتیجه اجرای با کیفیت تری ارائه کند.

پریدار افزود: هیچ سلبریتی نداریم، ولی نمایش اسب قاتلین در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر بیشتر جوایز را کسب کرد. متاسفانه بعضی اوقات، فقط حضور سلبریتی برای مخاطبین اهمیت دارد و خیلی‌ها به تماشای آثاری که چهره‌های شناخته شده ندارد نمی‌روند، درحالی که حضور یک بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون و تئاتر؛ به تنهایی تضمین خوب بودن آن اثر نیست و همچنین ممکن است تماشای نمایشی که هیچ چهره‌ای ندارد، تماشاگر را شگفت زده کند.

این بازیگر، حضور هنرمندان شهر‌های دیگر در تهران را در ارتقا سطح تئاتر کشور بسیار موثر دانست و گفت: در تهران سطح رقابت از سایر استان‌ها بالاتر است و وقتی هنرمندان شهر‌های دیگر برای اجرا به تهران می‌آیند سعی می‌کنند به بهترین خودشان تبدیل شوند و این انگیزه‌ای است که بازیگر، تلاش کند از لحاظ تجربه اجرا ومطالعه و سواد کاری؛ سطح خود را ارتقا بدهد و از مسئولین و دست‌اندرکاران حوزه نمایش درخواست می‌کنم از پتانسیل شهرستان‌ها بیشتر استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کیفیت شگفت انگیز و هنر عکاس در ثبت تصاویر از یک سرخرطومی
  • آنچلوتی و پرز، زوج قرن برای ساختن دهه شگفت‌انگیز
  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • (ویدئو) خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین
  • (ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟
  • ذره‌بین در دست هنرمندان: خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین (فیلم)
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • مسی و رکورد شگفت انگیز در سال ۲۰۲۴
  • بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری