Web Analytics Made Easy - Statcounter

میر حمایت میرزاده، نماینده گرمی( اردبیل) در مجلس در مورد بحث‌هایی که در مورد مشق شب دانش آموزان وجود دارد گفت: بحث مشق شب موضوعی تخصصی و مربوط به معلوم است و‌نیازی به ورود و اظهار نظر نمایندگان و بزرگان به این موضوع نیست.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: اگر معلمی از تربیت معلم فارغ التحصیل شده است، دوره تربیت معلم دیده است و فن معلمی و فن کلاس داری دارد می داند که مشق شب چگونه برخورد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: معلم باید متناسب با مخاطب، موضوع درسی ،برنامه قبل و بعد دانش آموزان باید تصمیم بگیرد که چه تکلیفی برای دانش آموزان تعیین کند.

میرزاده تصریح کرد: آنهایی که کتاب به نام مشق شب چاپ می‌کنند و می‌گویند در کنار مشق شب اینها را نیز پرکنید بدانند که این کارها برخلاف خلاقیت و‌نوآوری است و جلوی خلاقیت بچه ها را می گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به اقدامات موسسات کنکور گفت: اینکه این موسسات به هر دری می زنند که به حیات شان ادامه دهند به این دلیل است که می دانند راهشان غلط است، آنها می دانند به غلط و ناحق صداوسیما را اشغال کرده اند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات تاکید کرد: مسئولان صداوسیما می دانند که این روش اشتباه و برخلاف سند تحول بنیادین و اهداف تعلیم و تربیت است اما بازهم به این روش ادامه می‌دهند چراکه اینها تبدیل به بنگاه اقتصادی شده اند .

میرزاده با تاکید بر اینکه فعالیت این موسسات باید چارچوب دار شود گفت: صداوسیما نباید برای کسب درآمد، بسیاری از زمان خود  را در اختیار این موسسات قرار ‌دهد، اولین خطا در این زمینه از طرف صداوسیما انجام شده است.

وی با اشاره به ضعف های نظارتی وزارت آموزش و‌پرورش بر فعالیت های این موسسات گفت: خوشبختانه وزیر آموزش ‌‌پرورش فعلی مخالفت‌هایی در مورد فعالیت این موسسات با این شیوه دارد و اینگونه فعالیت داشتن را برخلاف سند تحول بنیادین می داند .

وی تصریح کرد: نباید این کتاب های کمک درسی که ضد درس و تعلیم و تربیت است تجویز شود .

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات خاطر نشان کرد: اگر به این روز افتاده‌ایم  هم صداو سیما و هم آموزش و پرورش مقصر هستند البته مجلس هم می توانست نقش نظارتی اش را در مورد انتخاب وزرا آموزش و پرورش و برخورد با صداو سیما بهتر از این انجام دهد و مجلس هم در این زمینه مقصر است.

وی گفت: آشکارا می‌بینیم که نظام تعلیم و تربیت به خطر افتاده است و بارها در کمیسیون آموزش مجلس دهم فریاد زدیم و تذکر دادیم که این فعالیت ها و میدان دادن به این موسسات برخلاف اسناد بالادستی است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کنکور مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۲۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمد عبدالنبی موسوی فرد بعد از ظهر امروز چهارشنبه در اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به توجه به راهبرد تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان بیان کرد: تربیت دانش آموزانی در تراز ارزش‌های اسلام ناب محمدی و متصف به صفاتی چون خلاقیت، متفکر بودن و معتقد به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی باید به عنوان یک اصل در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار گیرد.

وی با اشاره به هجمه سهمگین فرهنگی دشمنان علیه مردم خوزستان توضیح داد: دانش آموزان قبل از عمل به گفتار به رفتار و کردار ما عمل خواهند کرد و بر این اساس دانش آموزان الگوهای رفتاری معلمان را دنبال می‌کنند و در این راستا باید تمام تلاش آموزش و پرورش در راستای تربیت انسان‌هایی معتقد، خلاق، فکور و با ایمان متمرکز شود چرا که دشمنان به دنبال از بین بردن اعتقادات مردم استان هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: دانش آموزان امانت‌های الهی هستند و در این راستا آموزش و پرورش باید همه تلاش خود را در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی متمرکز کند چرا که امروز تربیت صحیح دانش آموزان مهمترین نقش را در شکل‌گیری شخصیت بزرگسالی این دانش آموزان ایفا می‌کند.

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که استان خوزستان منبع غنی و سرشار تولید فرهنگ در کشور است و این یک تکلیف بزرگ بر دوش مردم خوزستان قرار داده تا همه تلاش خود را در راستای تقویت بنیان‌های فرهنگی به کار ببندند.

کد خبر 6063812

دیگر خبرها

  • کمیسیون‌های مجلس به آموزش و پرورش توجه کنند
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • فعالیت یکصد کمپ مطالعاتی ویژه دانش آموزان در فارس
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • ۱۱ مرحله ثبت نام نوبت دوم کنکور
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • ضرورت انجام جهش تولید با مشارکت مردم در دستگاه تعلیم و تربیت به صورت مصداقی
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است