Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@11:30:57 GMT

تپه تاریخی اسماعیل آباد ساماندهی می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۲۰۷۲

به گزارش خیرگزاری بسیج در قزوین؛ محمد اسماعیل حافظی افزود: تپه باستانی اسماعیل آباد، واقع در شمال بلوار امام خمینی (ره)، مانند نمونه‌های مشابه خود چون؛ تپه زاغه، تپه قبرستان و قره تپه در جنوب دشت قزوین، مربوط به دوران ماقبل تاریخ و اوایل عصر برنز است و کاوش‌های اولیه نشان می‌ دهد، در حدود 6 هزار سال پیش شکل اولیه‌ ای از زندگی دامداری بر روی تپه ماهورهای کوهپایه ی و در کنار منبع آب رودخانه بازار وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این محوطه بنا بر ضروریات باستان شناختی در وهله اول نیازمند حفاظت است تا ضمن پیشگیری از وارد آمدن آسیب های بیش‌تر، زمینه برای کاوش و مطالعات فراهم آید و سپس با احیا و باز زنده‌سازی محوطه به چرخه حیات اجتماعی و گردشگری شهر بازگردد.
حافظی خاطرنشان کرد: در فاز نخست این پروژه، محدوده تپه با دیواری از جنس گابیون، محصور می شود که استفاده از این تکنیک نوین علاوه بر آنکه زیبایی بصری قابل توجهی دارد، به نوعی یادآور ویژگی های زندگی باستانی جاری بر روی تپه و ابزارهای سنگی متعددی است که در کاوش ها به دست آمده است.
1010/پ20/ب

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۲۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک

خانه بهداشت خوزنان با سرمایه گذاری خیرسلامت احداث شده است.

این مرکز درمانی علاوه بر جمعیت هزار و ۲۰۰ نفری، اهالی روستا‌های ابراهیم آباد، صَمغ آباد، قاضی کلایه و کَذَلَک را هم پوشش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور
  • نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت
  • «زیرخاکی» پدیده‌ای فراگیر در اصفهان/ قانون بازدارنده نیست!
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور
  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین
  • ۲۰۰ میوه فروش سیار در شمال خرم آباد ساماندهی شدند
  • گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد