Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@20:47:40 GMT

آخرین آمار از خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۲۱۱۹

آخرین آمار از خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک

یک مقام مسئول در گمرک گفت: بر اساس تازه ترین گزارش‌ها، ۱۴ هزار دستگاه خودروی وارداتی در محوطه های گمرکی و انبارهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دپو شده است.

به گزارش مشرق، این مقام مسئول در گمرک ایران مورد آمار قطعی تعداد خودروهای وارداتی دپو شده در محوطه های گمرکی و انبارهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت: تعداد قطعی این خودروها براساس تازه ترین گزارش‌ها، ۱۴ هزار دستگاه است که از این تعداد، حدود ۶۴۰۰ دستگاه مربوط به ثبت سفارش های غیر قانونی بوده و از سوی مرجع قضایی توقیف شده است؛ مابقی این خودروها نیز یا مجوز ثبت سفارش ندارند، یا تاریخ مجوز ثبت سفارش این خودروها منقضی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

دستور ویژه جهانگیری درباره خودروهای دپو شده در گمرک

وی که بدلیل برخی ملاحظات خواست نامش در مصاحبه ذکر نشود، ادامه داد: در صورتی که شورای هماهنگی اقتصادی، پیشنهاد دولت جهت ترخیص این خودروها را تصویب و ابلاغ کند، اجازه ثبت سفارش این خودروها از سوی سازمان توسعه تجارت به واردکنندگان داده خواهد شد.

وی افزود: پس از ابلاغ چنین مجوزی است که گمرکات می توانند با انجام تشریفات گمرکی و بر اساس ضوابط فنی واردات خودرو، حقوق و عوارض گمرکی این خودروها را اخذ و اجازه ترخیص بدهند.

این مقام مسئول در خصوص اظهارات دو روز قبل دادستان تهران مبنی بر اینکه «طبق گزارش تازه پلیس فتا، تعداد خودروهای ثبت سفارش غیرقانونی ۹ هزار دستگاه، و نه ۶۵۰۰ دستگاه، است»،گفت: این مساله تا زمانی که مراجع قضایی و ذی ربط به گمرک اعلام نکنند به حوزه ما مربوط نمی شود و مرتبط با حوزه فعالیت سازمان توسعه تجارت است. بنابراین طبق آخرین اماری که بصورت رسمی از سوی مراجع قضایی به سازمان توسعه تجارت و ما اعلام شده، تعداد خودروهای ثبت سفارش غیرقانونی، ۶۵۰۰ دستگاه است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف اعتراضات فرانسه دادستانی تهران سازمان توسعه تجارت گمرک واردات خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر در مسیر رفع و کاهش چالش‌های حیاتی و دارای مزایای زیست محیطی، کاهش وابستگی به سوخت‌های تجدیدناپذیر فسیلی و بهبود کیفیت هوا باشند. از این رو تغییر سبک حمل و نقل از سنتی بنزینی به برقی اهمیت ویژه‌ای‌دارد. در این راستا شهرداری تهران برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قراردادها در حال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

گفتنی است یکی از نکات حائز اهمیت برای رانندگان تاکسی، قیمت خودروهای برقی است که نیازمند ارائه تسهیلات ویژه است. به گفته شهرداری تهران قیمت این خودروها قابل رقابت با خودروهای بنزینی خواهد بود.

علاوه بر این شهرداری تهران برای راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ این خودروها پیش از این ۴۰۰۰ نقطه را در سطح شهر تهران در ۲۲ منطقه شناسایی کرده است و بنا دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ایستگاه‌های اعلامی را احداث و مجهز کند.

کد خبر 6096387

دیگر خبرها

  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تکلیف نامعلوم عرضه خودرو‌های وارداتی!
  • عرضه خودرو های وارداتی از فردا یکشنبه
  • شک و تردید درباره عرضه اولین خودروهای وارداتی | قرار بود فردا یکشنبه عرضه آغاز شود
  • تکلیف نامعلوم عرضه خودروهای وارداتی از فردا!
  • رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟
  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • این خودروها پلاک ملی نمی‌ گیرند
  • قصه فراق از تحصیل
  • شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد