Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز -ايرنا- امام جمعه موقت اهواز با بيان اينکه در‌ کشور ما اعتراضات صنفي بلافاصله به مسايل سياسي گره مي‌خورد؛ گفت : نخبگان جامعه بايد تلاش کنند مطالبات صنفي به مسائل سياسي تبديل نشود.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام ابوالحسن حسن زاده شامگاه يکشنبه در پنجمين نشست گفتمان ميثاق با موضوع نقش نخبگان در مطالبات کارگري در محل حسينيه حيدري اهواز اظهار داشت: براي رشد جامعه بايد مشکلات و‌ معضلات را ريشه يابي کنيم ؛ مسأله گروه ملي و نيشکر هفت تپه بايد ريشه يابي و اصولي حل شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود : ارتباط مردم با نخبگان و دولت در چنين شرايطي بسيار مهم است؛ مشکلات کشاورزي و صنعتي و تغيير مديريت ها بايد بررسي شود.
وي گفت: متاسفانه بعد از جنگ تحميلي مديريت ها در کشور کم کم دچار فساد يعني ناهنجاري شدند که در حوزه جناحي و مالي بود، امروز نماينده ها بيش از اينکه دغدغه صلاحيت کار يک مدير در يک واحد صنعتي را داشته باشند، اين دغدغه را دارند که آيا اين مدير با آنها هماهنگي دارد يا ندارد .
وي با اشاره به مشکلات کارگري گروه ملي و هفت تپه تصريح کرد: مسايل قومي و جناحي نبايد براي انتخاب مديران مطرح باشد ؛ مديريتي که ‌از مسير سالم به آن واحد صنعتي نرسد مشکلاتي نظير اين مشکلات کنوني را به همراه دارد .
حجت الاسلام حسن زاده گفت: در نيشکر هفت تپه وقتي مديريت صحيحي بر سر کار نباشد و فشاري که از بيرون بر واحد‌هاي صنعتي و کشاورزي و توليدي وارد مي شود، اشتغال کاذب ايجاد مي شود؛ اين است که نيشکر هفت تپه يک هزار و 200 نفر نيروي مازاد دارد .
وي ادامه داد: استخدام ها در گروه ملي ، توسعه نيشکر و نيشکر هفت تپه بر اساس ميزان توليدات و هزينه هاي اين شرکت ها نيست .
وي بيان کرد : اشتغال کاذب باعث شده که اين مشکلات کارگري را داشته باشيم؛ بخشي از مشکلات کارگري هم به دليل مشکلات بروکراسي اداري است؛ اين بروکراسي نمي گذارد مشکلات حل شود، برخي افراد و سرمايه گذاراني که قصد حل مشکلات صنعتي را داشتند به دليل بروکراسي اداري منصرف شدند.
وي گفت: اگر مشکلات بررسي شود و تعداد آن ها در هر سال کاهش يابد مي‌توانيم بگوييم کار اصولي داشته ايم؛ بايد مسير و زمينه فعاليت براي سرمايه گذاران هموار شود تا از خروج آن ها از استان و‌ کشور جلوگيري شود.
امام جمعه موقت اهواز گفت: به دليل پيچيدگي کار ، توليد کنندگان رغبتي براي سرمايه گذاري در استان ندارند ؛ تشريفات اداري بايد آسان شود.
وي بيان کرد : متاسفانه اعتماد مردم به مسئولان کشور کاهش يافته است وهمين بي اعتمادي مردم باعث مشکلات بيشتري مي شود .
وي گفت: در اعتراضات اخير نبايد به هنجار شکن ها اجازه سو استفاده دهيم ؛ نمي گوييم همه آن ها عامل دشمن هستند اما تحريک کنندگان هستند و کارگران بايد صف خود را از اين افراد جدا کنند .
وي گفت: اين تجمعات تا وقتي که در حد مطالبات صنفي است، ايرادي ندارد اما نبايد از مطالبات صنفي به سياسي تبديل شود .
وي تصريح کرد : ما بايد براي خودمان خطوط قرمز را مشخص کنيم ؛ در دانشگاه ها خط قرمز برقراري کلاس ها است و بايد در کارخانه ها نيز خط قرمز تعطيل کردن خطوط توليد باشد.
حجت الاسلام حسن زاده گفت: در جامعه اي که دموکراسي را پذيرفته است هر چه انتخاب را محدود کنيم، بي نتيجه است، در شوراها و رياست جمهوري مردم بايد مسئوليت انتخاب خود را بر عهده بگيرند .
وي گفت: در سال 76 زمين و زمان مي‌گفتند ناطق نوري راي مي آورد اما مردم شخص ديگري را انتخاب کردند و همه به نظر مردم تمکين کردند ؛ در جامعه اي که دموکراسي و آزادي دارد راي دهندگان بايد مسئوليت انتخاب هاي خود را بر عهده بگيرند، از سوي ديگر اگر کسي شايستگي دارد نبايد به عنوان اينکه اصلاح طلب و يا اصول گرا است و در گرايش فکري مخالف دارد ، براي کار با مشکل مواجه شود.
وي تصريح کرد : همچنين در چنين شرايطي نخبگان نبايد وارد مسايل جناحي شوند ؛اگر نخبگان دچار قوم گرايي و مسائل سياسي شوند کشورمان نيز راه به جايي نمي برد .
وي همچنين با اشاره به معضل موسسات مالي ادامه داد: گاهي اوقات موسسات غير رسمي هزينه‌هايي را به کشور تحميل مي کنند؛ نمي گوييم چرا سپرده هاي مردم پرداخت شد اما پيش از اين که با مشکل مواجه شوند بانک مرکزي بايد مسايل را بررسي مي کرد تا اين هزينه هاي سنگين به کشور تحميل نشود.
/6002/7152
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۲۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد

محمد مطهری  گفت:با تبدیل این روستا به شهر تعداد شهر‌های شهرستان شبستر به تعداد ۱۲ شهر رسید که در سطح کشور یک شهرستان منحصر به فرد از نظر کمیت شهر‌ها می‌باشد.

وی افزود:نظرلو در دهستان میشو جنوبی و بخش صوفیان شهرستان شبستر قرار گرفته و بیش از ۴ هزار نفر جمعیت دارد.

وی عنوان کرد:مردم نظرلو شغل اصلی شان کشاورزی بوده و از مردمان تلاشگر خطه آذربایجان می‌باشند و محصول اصلی این روستا در کشاورزی گوجه فرنگی می‌باشد که همه ساله به سراسر کشور صادر می‌شود.

فرماندار شبستر خاطرنشان کرد:امیدواریم با همکاری مردم و تلاش مسئولین شهری و شهرستانی شاهد توسعه بیش از پیش نظرلو یکی از قطب‌های کشاورزی شهرستان شبستر باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • مقام ارشد حماس : اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهیم شد
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است
  • حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی