Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - کارشناس برنامه کنترل و پیشگیری از بیماری ایدز دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: عفونت HIV می‌تواند به ایدز تبدیل نشود.

سکینه باجلان، اظهار کرد: آنچه که همگان به عنوان بیماری ایدز می‌شناسند در واقع عفونت HIV است. عامل این عفونت یک ویروس است و به گلبول‌های سفید و سیستم دفاعی بدن حمله می‌کند.

وی در خصوص راه‌های انتقال ویروس HIV بیان کرد: هر راهی که باعث شود خون و ترشحات جنسی از بدن فردبیمار به بدن فرد سالم نفوذ کند، این ویروس منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



باجلان تصریح کرد: ارتباطات عادی اجتماعی که در آنها هیچ‌گونه خون ترشحاتی رد و بدل نمی‌شود، عامل انتقال این عفونت نیستند.

کارشناس برنامه کنترل و پیشگیری از بیماری ایدز دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: HIV یک عفونت قابل انتقال است که اکثر مردم آن را به اسم ایدز می‌شناسند. اگر این عفونت سریع شناسایی شود و تحت درمان قرار گیرد، وارد مرحله ایدز نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این بیماری سه مرحله دارد؛ دوره پنجره که به طور میانگین سه ماه طول می‌کشد. در طول این سه ماه هیچ علامتی در بدن فرد دیده نمی‌شود و از طریق آزمایشاتی که در سیستم‌ها بهداشتی انجام می شود ردپای ویروس قابل شناسایی نیست. بعد از این مدت فرد وارد مرحله بدون علامت می‌شود که به ‎طور میانگین 5تا 10 سال به طول می‌انجامد و با انجام آزمایش قابل شناسایی است.

باجلان اضافه کرد: مرحله نهایی این عفونت "ایدز" است که قدرت دفاعی بدن را به شدت کاهش می‌دهد، شخص مستعد ابتلا به بسیاری از عفونت‌ها و سرطان‌ها با علایم بسیار متنوع می‌شود و در نهایت بیمار را از پای در می‌آورد. بنابراین بیماری ایدز مرحله آخر بعد از ورود ویروس به بدن است که با شناسایی زودهنگام افرادی که ویروس وارد بدنشان شده با درمان کنترلی به موقع، می‌توان از وارد شدن فرد مبتلا به ویروس به مرحله ایدز جلوگیری کرد.

کارشناس برنامه کنترل و پیشگیری از بیماری ایدز دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید بر اینکه تنها راه تشخیص ورود ویروس به بدن فقط و فقط آزمایش است و از روی علائم ظاهری قابل تشخیص نیست، یادآور شد: استفاده از سرنگ یکبار مصرف، پرهیز از رفتارهای جنسی غیر ایمن و استفاده از وسایل پیشگیری از جمله کاندوم و... در جلوگیری از انتقال ویروس مفید است.



منبع:انتخاب

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ایدز پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال انتقال بیماری کریمه کنگو هنگام تکه‌تکه کردن گوشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ محمدباقر مهبودی با بیان اینکه احتمال انتقال این بیماری در هنگام ذبح دام نیز وجود دارد افزود: این بیماری، یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است که ناقل آن کنه است.

وی گفت: به دلیل افزایش فعالیت کنه‌ها در فصول بهار و تابستان، خطر آلوده شدن دام‌ها به این ویروس و در نتیجه احتمال ابتلای انسان به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو افزایش می‌یابد.

مهبودی با تأکید بر اینکه کشتار دام‌ها، حتی دام‌های اهدایی توسط خیرین و نذورات باید در کشتارگاه و با رعایت مسائل بهداشتی انجام شود افزود: در زمان ذبح دام و تماس با لاشه آن و همچنین در زمان قطعه‌قطعه کردن گوشت، از وسایل حفاظت فردی بخصوص دستکش استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه انجماد گوشت بلافاصله بعد از ذبح، ویروس را از بین نمی‌برد، افزود: لاشه دام تازه ذبح‌شده باید حداقل به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری شود تا ویروس‌های احتمالی موجود در آن از بین برود.

کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هشدار داد: در سفر به مناطق روستایی، از تماس با دام‌ها خودداری شود و همچنین از جدا کردن کنه‌ها از روی پوست دام‌ها و له کردن آنها با دست خودداری شود.

دیگر خبرها

  • فریبکاری در دنیای ویروس‌ها!
  • ویروس‌ها هم کلاهبرداری می‌کنند
  • ویروس‌ها هم کلاهبرداری می‌کنند!
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • احتمال انتقال بیماری کریمه کنگو هنگام تکه‌تکه کردن گوشت
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • عفونت های تنفسی و موارد بستری در بوشهر افزایش یافت
  • افزایش بیماران عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • ابداع یک داروی جدید برای درمان آنفلوانزا!