Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@12:21:04 GMT

رئیس جمهوری کوزوو: تشکیل ارتش ملی حتمی است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۲۷۵۷

رئیس جمهوری کوزوو: تشکیل ارتش ملی حتمی است

رئیس جمهوری کوزوو تاکید کرد که تصمیم این کشور برای تبدیل نیروهای امنیتی به یک ارتش کامل غیرقابل تغییر است. این تصمیم با مخالفت صربستان و همپیمانش روسیه مواجه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هاشم تاچی، رئیس جمهوری کوزوو اعلام کرد که تشکیل این ارتش جدید تهدید علیه صرب‌های ساکن کوزوو نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیش از ترک کوزوو و عزیمت به سمت نیویورک این صحبت‌ءها را مطرح کرد؛ رئیس جمهوری کوزوو قرار است در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره تصمیم کشورش در تشکیل این ارتش جدید در روزهای آتی شرکت کند.

پارلمان کوزوو با اکثریت قاطع به تشکیل این ارتش جدید رای داد. صربستان هشدار داده که این ارتش باعث درگیری‌های قومی می شود.

هاشم تاچی ادامه داد: هرچه که در شورای امنیت رخ دهد، باز هم کوزوو ارتش خود را تشکیل می دهد. این تصمیمی غیرقابل تغییر است.

وی با اعلام اینکه ارتشی حرفه‌ای و با حضور اقلیت های مختلف تشکیل می شود و پنج درصد از نیروهای آن از اقلیت صرب هستند، گفت: به الکساندر ووجیچ، رئیس جمهوری صربستان توصیه می‌کنم تا به ساکنان صرب در کوزوو بگوید آرامش داشته باشند و در ارتش عضو شوند.

ایویکا داجیچ، وزیر خارجه صربستان رو یکشنبه تاکید کرد که بلگراد در شورای امنیت این مساله را مطرح می‌کند که ارتش جدید در کوزوو نقض قعطنامه‌های مربوطه است. این موضع صربستان مورد حمایت جدی روسیه هم هست.

وی ادامه داد: این مساله مهم است که صحبت های صربستان درباره این تصمیم دولت پیریشتینا شنیده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارتش کوزوو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۲۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: رئیس اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای ارتش روسیه است

رئیس سرویس فدرال روسیه می‌گوید مقام ارشد اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای این کشور است.

به گزارش ایسنا، «الکساندر بورتنیکوف» رئیس سرویس فدرال روسیه تهدید کرد «کریل بودانوف» رئیس اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای نیروهای نظامی روسیه است.

یک دادگاه در مسکو در دسامبر ۲۰۲۳ بودانوف را به راهبری بیش از ۱۰۰ «حمله تروریستی» از جمله حملات پهپادی به زیرساخت‌های غیرنظامی روسیه متهم کرد.

راشاتوی نوشته بودانوف به صورت آشکار از حملات به خاک روسیه حمایت کرده، از جمله مناطقی که روسیه آن‌ها را تصرف کرده است.

بورتنیکوف روز سه‌شنبه و با اشاره به بودانوف و مقام‌های اطلاعاتی دیگر اوکراین گفت: «آن‌هایی که مرتکب جنایت علیه روسیه و مردم روسیه شده اند، یک هدف مشروع هستند».

این مقام روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه چرا تاکنون علیه آن‌ها اقدامی صورت نگرفته هم گفت این امکان «در پیش است».

یک دادگاه در مسکو روز سه‌شنبه نیز برای «واسیلی مالیوک» رئیس سرویس امنیتی اوکراین به اتهام راهبری حمله به پل کریمه دستور بازداشت صادر کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرط هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۰ چه بود؟
  • اجرای طرح انسداد مرزها توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و درخواست پیگیری ویژه فوت دکتر بخشی
  • تشکیل پرونده تخلف برای ۳ واحد خبازی در قائمشهر
  • مروری بر ساختار ارتش قدرتمند هخامنشیان؛ از گارد جاویدان تا سواره نظام
  • ۲۸ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف در زابل تشکیل شد
  • هشدار ووچیچ نسبت به اتفاقات خطرناک برای صربستان
  • تلاش نصیبوف، نِمس، آکبوداک و سیمینوف برای کسب سهمیه در باکو
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • مسکو: رئیس اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای ارتش روسیه است