Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-18@23:30:33 GMT

راه‌اندازی دفتر مقابله با تحریم‌ها در بخش اصناف

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۲۷۷۵

به گزارش ایلنا از شاتا ، سیّد جواد احمدی، رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت، با تاکید بر برگزاری جلسات مستمر با اتّحادیه‌ها و نمایندگان اصناف در دو ماه گذشته از سوی این دفتر گفت: با تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، بسیاری از صنوف تولیدی ما دچار مشکلات متعدّد شدند،در نتیجه گزارش‌های فراوانی در خصوص مشکلات این واحدهای صنفی به دست ما می رسید و ما موضوع را پیگیری کرده و در قالب گزارشی آن را به مقام عالی وزارت منعکس می کردیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجّه به فراگیر شدن موضوع در برخی رسته‌ها و فعّالیّت‌ها، وزیر صنعت، معدن و تجارت مسئولیت راه اندازی این دفتر را به مرکز اصناف و بازرگانان محوّل کرد .

احمدی با اشاره به این که برخی اتّحادیه‌ها،خصوصاً صنوف تولیدی در مسائلی مانند تأمین موادّ اوّلیّه، صادرات یا واردات و مسائل مرتبط با ارز دچار مشکل شده بودند،گفت: شرایط کار این دسته از صنوف طوری نیست که بتوانند همه موارد را راساً پیگیری نمایند.

وی به برنامه این دفتر که "دفتر پیش گیری و مقابله با تحریم‌ها" نام دارد اشاره کرد و ادامه داد: از همان ابتدا مقرر شد هر هفته با سه اتحادیه با حضور نمایندگان اتاق اصناف تهران و ایران مشکلات را بررسی کنیم.

وی گفت: در قالب گزارش‌های کارشناسی موضوعات مرتبط با خودمان را به زیربخش‌ها ارائه می‌کنیم و موضوعات مرتبط با وزارتخانه و حتی بیرون از وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به مراجع ذی ربط ارائه می‌شود تا امکان پیگیری و حلّ آن فراهم شود.

وی با اشاره به این که این دفتر با هدف مقابله با فشار تشدید تحریم‌ها برای اولین بار راه‌اندازی شده است،گفت: مشکلات رخ داده برای اتّحادیه‌ها و صنوف متعدّد است؛ امّا این اقدام سبب شد فعّالان حوزه صنفی بدانند در صورتی که با مشکلی مواجه شدند به چه مرجعی مراجعه نمایند.

احمدی با اشاره به این که تأمین موادّ اوّلیّه برای تداوم فعّالیّت صنوف تولیدی از مهم‌ترین اولویت هاست تأکید کرد: در دوره‌های سخت اقتصادی لازم است از ظرفیت بالای جامعه صنفی چه در حوزه تولید و چه در حوزه توزیع بهره‌برداری لازم صورت پذیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جامعه مشکلات واردات تحریم ها پیش گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳

بر اساس اعلام سازمان تأمین‌اجتماعی، دستمزد مقطوع تعیین شده از طرف این سازمان، به استناد مفاد ماده ۳۵ قانون تأمین‌اجتماعی و منطبق بر ضوابط قانونی از جمله تصویب‌نامه شورای‌عالی کار درخصوص تغییر حداقل دستمزد روزانه و سایر سطوح دستمزدی و حداقل مزایای پرداختی به کارگران مشمول قانون کار، هر سال تعیین می‌شود و کارفرمایان مکلفند برمبنای دستمزد تعیین شده برای هر رشته شغلی، نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق‌بیمه بیمه‌شدگان کارگاه اقدام کنند. به‌عنوان نمونه در این فهرست؛ دستمزد مقطوعی برای فروشنده در فروشگاه لباس به تفکیک فروشنده درجه یک و درجه ۲ تعیین شده و کارفرمای فروشگاه لباس در صورتی‌که شغل یکی از کارمندان خود را به عنوان فروشنده در فهرست حق بیمه ثبت کند، ملزم خواهد بود در محاسبه و پرداخت حق بیمه مربوط به این شخص، دستمزد مقطوع اعلامی از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی را به عنوان مبنای کسر حق بیمه مورد نظر داشته باشد.

براساس این گزارش، فهرست دستمزد مقطوع مشاغل صنوف در دو جدول شامل ۳۲۲ نوع فعالیت از جمله مشاغلی، چون مشاغل مرتبط با هتل‌ها و مهمان‌سراها، نجاری، انواع نانوایی، نقاشی ساختمان، مؤسسات نشر و فروش کتاب، مؤسسات بارکشی شهری و بسته‌بندی اثاثیه، مؤسسات تاکسی تلفنی، فروشگاه‌های لباس و پوشاک و ... و به‌طور جداگانه برای هر یک از رشته‌های شغلی این مشاغل به تفکیک شهر‌های با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزار نفر و شهر‌های با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی منتشر شده و در سایت سازمان تأمین‌اجتماعی قابل دسترسی و دانلود است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • تأمین اعتبارات لازم برای مقابله با خسارتهای سیلاب
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • راه اندازی مرکز «نفس» در آبادان و خرمشهر
  • رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد
  • راه اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در سمنان
  • امکان انتقال پایتخت؛ چرا احمدی‌نژاد موفق نشد؟
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال 1403