Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@11:51:18 GMT

توسعه باید زیرساختی و بر محور انسان آغاز شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۲۸۴۱

توسعه باید زیرساختی و بر محور انسان آغاز شود

شریعتی، توسعه باید زیرساختی و بر محور انسان شروع شود، گفت: باید بتوانیم نقش کتاب و کتابخوانی را در میان آحاد مختلف جامعه گسترش دهیم و به پیشرفت و توسعه کمک کنیم.

«غلامرضا شریعتی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: زیرساخت توسعه، توسعه انسان محور است و توسعه انسانی به جز دوستی با کتاب و گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در جامعه محقق نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان، اضافه کرد: هر چه بتوانیم کتابخوانی و دوستی با کتاب را در میان کودکان، نوجوانان و جوانان و آحاد جامعه گسترش دهیم، به توسعه کشور و استان و رشد و پیشرفت آن جامعه کمک کرده ایم.

 

وی افزود: وقتی انسان، توسعه یافته، مدرن و نوع نگاهش متفاوت می شود، تکنولوژی های نو و پیشرفت در زمینه های مختلفی با خود به همراه می آورد ولی اگر تکنولوژی را با اجبار بیاوریم و فرهنگ توسعه در انسان ایجاد نشود و احساس نیاز نکنیم، انسان آن تکنولوژی را هم بومی خود کرده و آن طور که می خواهد از آن استفاده می کند، بنابراین پیشرفتی که قرار است عاید جامعه شود، محقق نخواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه توسعه باید زیرساختی و بر محور انسان شروع شود، تصریح کرد: از این بابت اهمیت مساله کتاب و کتابخوانی بیش از پیش می شود و لازم است در باب موضوع کتابخوانی در مناطق مختلف جلسه گذاشته شود.

 

شریعتی، باشگاه های کتابخوانی را اقدامی ارزشمند در حوزه کتاب و کتابخوانی دانست و عنوان کرد: این باشگاه ها کمک کار ما در دفاتر تسهیل گری و حوزه های مختلف هستند و به توازن و تعادل بخشی توسعه انسانی در مناطق مختلف کمک می کند و باعث می شود عقب ماندگی های برخی مناطق در این حوزه ها جبران شود.

 

وی ادامه داد: این برای ما مایه امید است از این رو باید تقویت و گسترش یابند و بتوانیم از این طریق فرهنگ کتابخوانی را در مدارس توسعه و رشد دهیم.

 

استاندار خوزستان، ابراز امیدواری کرد: همه دست به دست هم دهیم و با جدیت و اهتمام بیشتر و بهتری بتوانیم نقش کتاب و کتابخوانی را در جامعه تشریح کنیم تا به نقطه مطلوب و مدنظر خود دست یابیم.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران مجلس خبرگزاری شبستان هرمزگان دولت بیرجند نماز جمعه شیراز استان بوشهر توسعه زیرساختی انسان محور کتاب و کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۲۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی، روز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در محل استانداری زنجان، گفت: طی دو سال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و پیگیری مداوم امور در دستور کار مسئولان این دستگاه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی منشأ خیر و به نفع مردم است و از مدیران اجرایی در رده‌های مختلف خواستارم به مقوله کتابخانه‌ها به عنوان یک دستگاه فرهنگی تأثیرگذار نگاه متفاوتی داشته باشند.

استاندار زنجان گفت: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم اما در این میان کتابخانه های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد چون کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

افشارچی تاکید کرد: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

وی بر لزوم استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان اشاره کرد و بیان داشت: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، ایستگاه راه آهن و پایانه‌های مسافربری محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان مکان‌های ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافران ایجاد کرد.

کد خبر 6086962

دیگر خبرها

  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • تکمیل طرح‌های زیرساختی به توسعه شهرستان سبزوار منجر می‌شود
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند