Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@15:16:59 GMT

دولت 75 هزار میلیارد تومان مالیات گرفت

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۲۸۸۶

رکنا: بر اساس اعلام بانک مرکزی، بیش از ۷۰ درصد از درآمد مالیاتی ایران در هفت ماهه نخست سال جاری محقق شده است.

به گزارش رکنا، بر اساس تازه‌ترین آمار بخش درآمدهای مالیاتی که توسط بانک مرکزی منتشر شده است، بیش از ۷۰ درصد از آن چیزی که به عنوان درآمد مالیاتی در این مدت مصوب شده بود، محقق شده است.

دولت در بودجه سال جاری میزان درآمدهای کل کشور را ۲۱۶ هزار میلیارد تومان مصوب کرده بود که میزان درآمدهای مصوب برای هفت ماهه نخست امسال ۱۲۸ هزار میلیارد تومان بوده، اما تاکنون تنها ۷۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ هزار میلیارد تومان از درآمدهای پیش‌بینی شده محقق شده است.

بر اساس این گزارش، درآمدهای مالیاتی مصوب در بودجه برای هفت ماهه نخست سال ۸۴ هزار میلیارد تومان تعیین شده بود که براساس آمار بانک مرکزی تا پایان مهر ماه سال جاری تنها ۶۰ هزار میلیارد تومان درآمد از طریق مالیات به دست آمده است و طبق بودجه باید تا پایان سال به بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد تومان برسد.

این در حالی است که میزان درآمدهای محقق شده از بخش مالیات در هفت ماهه نخست سال گذشته ۵۲.۶ هزار میلیارد تومان بوده که این رقم نشان می‌دهد که درآمدهای مالیاتی ایران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴.۲ درصد رشد داشته است.

بر اساس آن‌چه در گزارش بانک مرکزی آمده است، در بودجه ۴۳ هزار میلیارد تومان نیز باید از سایر محل‌ها تامین می‌شده که در این بخش نیز تنها ۱۵ هزار میلیارد تومان محقق شده است.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز یک فوتبالیست به ریحانه 17 ساله / این دختر تهرانی زایمان کرد اما... ! تجاوز دکتر 70 ساله به دختر 9 ساله در مطب +عکس معلم هوسران در ازای رابطه نامشروع با دانش آموزان نمره قبولی می داد+عکس شرط هولناک سیما برای ازدواج از با کامران / خسرو ناپدید شد! + عکس وقتی سند ازدواج پنهانی شوهرم را پیدا کردم سیروس دیوانه شد علت فوت سردار منصوری اعلام شد +عکس مار پیتون زیر لحاف زن جوان استرالیایی خزیده بود / وحشت در نیمه شب + عکس سردار منصوری یکی از فرماندهان سپاه با شلیک اسلحه خود درگذشت +عکس اقدام شوم با 300 زن توسط شفابخش شیطان صفت+عکس اقدام شیطانی جوان کرمانشاهی با یک دختر داخل آسانسور زن مطلقه در تهرانپارس تیرباران شد + جزییات مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا اقدام زیبای مرد نیکوکار میلیاردر نیازمندان را شگفت زده کرد / او همچنان ناشناس است تمام اموال باقری درمنی دست این 3 نفر بود ! این زن جوان مشهدی با شلیک های پلیس دستگیر شد / زندان فرجام ارتباط های خیابانی

منبع: رکنا

کلیدواژه: ایران بانک مرکزی درآمد مالیات هفت عکس دختر زن جوان ایران شلیک سرقت دستگیری درگذشت فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۲۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶۴.۸۰ درصدی مصوب درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری مهر، واقف بهروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به عملکرد اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی در حوزه وصول درآمدهای عمومی و مولدسازی دارایی‌های دولت در سال گذشته، افزود: در حوزه وصول درآمدهای عمومی آذربایجان‌شرقی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب شاهد تحقق ۱۲۲ درصدی و ۱۱۹.۲۳ درصدی نسبت به رقم مصوب بودیم.

وی اضافه کرد: برگزاری جلسات ستاد درآمد و تجهیز منابع استان آذربایجان‌شرقی با هدف پیگیری وصول و رشد درآمدهای استان به صورت ماهانه برگزار می‌شود، از همین رو، رشد ۶۴.۸۰ درصدی مصوب درآمدهای عمومی استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: همچنین مجوز فروش ۲۴ فقره از املاک مازاد دستگاه‌های دولتی آذربایجان‌شرقی در سال ۱۴۰۲ اخذ شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در تبدیل اسناد دفترچه‌ای از تک برگ عادی به اسناد تک برگ دولتی نیز با افزایش مواجه بودیم که در سال گذشته این تعداد به ۱۷ هزار و ۵۱۸ فقره رسید.

کد خبر 6085731

دیگر خبرها

  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • رشد ۶۴.۸۰ درصدی مصوب درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • کاهش تصدی‌ دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید
  • کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید