Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - رئیس اتحادیه میوه فروشان قزوین گفت: در آستانه شب یلدا، انواع میوه از جمله هندوانه و انار به وفور در بازار قزوین موجود است و هیچ کمبودی وجود ندارد.

حبیب الله صادقی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بازار قزوین در آستانه شب یلدا با هیچ گونه کمبود میوه های پرمصرف روبرو نیست،افزود: در حال حاضر سیب، پرتقال، انار و هندوانه از میوه های پرمصرف در شب یلدا به وفور در بازار قزوین موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینهکه قیمت بیشتر میوه ها در بازار قزوین طی یک ماه گذشته تاکنون با افزایش قیمت روبرو نبوده است، اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده در ستاد تنظیم بازار در جهت کنترل قیمت ها و همچنین فراوانی میوه به نظر نمی رسد تا شب یلدا با افزایش قیمت خاصی روبرو شویم.
صادقی پور گفت: در حال حاضر هرکیلوگرم سیب در بازار میوه قزوین بین 50 تا 100 هزار ریال، پرتقال 20 تا 350 هزار ریال، نارنگی 50 تا 60 هزار ریال و انار نیز بین 50 تا 70 هزار ریال به فروش می رسد.
رئیس اتحادیه میوه فروشان قزوین افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلو هندوانه نیز در بازار قزوین بین 25 تا 35 هزار ریال است.
وی به شهروندان توصیه کرد خرید میوه شب یلدا خود را به دقایق پایانی موکول نکنند.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بازرگاني اتحاديه ميوه فروشان شب يلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۲۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وانت‌بارهای سنندج در آستانه ساماندهی/بیکاری عامل ایجاد شغل کاذب

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: معابر اصلی شهر سنندج در تسخیر وانت‌بارهایی است که با فروش میوه در جای جای شهر توقف کرده‌اند و منجر به افزایش ترافیک در این شهر شده‌اند.

نبود شغل و بیکاری موجب شده تا روز به روز برتعداد وانت بارهای میوه در این شهر افزوده شود و تجمع آنها موجب نارضایتی مردم و افزایش بارترافیکی در این شهر شده است.

گرچه برای امرار معاش صاحبان وانت بارها مجبور به ایستادن در معابر هستند اما نابسامانی در تجمع آنها در برخی نقاط شهر منجر به تردد سخت خودروهای مسیر شده است.

همین موضوع تبدیل به مطالبه شهروندان از مدیریت شهری است تا با برنامه‌ای اصولی، طرح ساماندهی وانت بارها را مدنظر قرار دهند و زمینه برچیدن بساط این مافیای گسترده از سطح شهر، از بار ترافیکی سنندج را بکاهند.

وانت بارها عامل افزایش ترافیک شهری

مندمی از شهروندان سنندجی است که روزانه در مسیر بهاران سنندج تردد می‌کند، وی می‌گوید: در ساعات اوج ترافیک متأسفانه وانت بارها موجب افزایش بار ترافیک شده‌اند و گاهاً برای رفتن به سرکار و یا برگشت در مسیر با مشکل دچار می‌شود.

وی خواستار در نظر گرفتن مکانی ثابت از سوی مدیریت شهری برای وانت بارها شد و گفت: تا زمانیکه وانت بارها به راحتی بتوانند در کنار خیابان‌ها توقف کنند هیچ اتفاقی در زمینه کاهش ترافیک اتفاق نمی‌افتد.

وی با اشاره به اینکه پهنای خیابان‌های شهر سنندج به حدی نیست که وانت بار در گوشه‌ای توقف کند و خودروهای عبوری نیز با پارک دوبل کنار وانت بارها مشغول خرید شوند چرا که این امر حق شهروندان دیگر را ضایع می‌کند.

توقف روزانه وانت بارها حس تملک معابر را به آنها داده است

یاوری نیز در خیابان آزادگان سنندج ساکن است وی می‌گوید تجمع بیش از حد وانت بارها در این مسیر امروز رانندگان این خودروها را به این باور رسانده که بخشی از خیابان متعلق به آنها است و گاهاً با خودروهای عبوری که چند دقیقه‌ای را به هر دلیلی توقف می‌کنند درگیر می‌شوند و اجازه نمی‌دهند خودروهای سواری لا به لای وانت بارها توقف داشته باشند.

وی اعلام کرد: گرچه رانندگان وانت بارها نیاز به امرار معاش دارند و نیاز است حمایت شوند اما اگر برخورد درست و برنامه‌ریزی لازم برای ساماندهی آنها انجام نشود روز به روز به تعداد آنها افزوده می‌شود و زمینه افزایش شغل کاذب را فراهم می‌کند.

تأمین هزینه‌های زندگی وانت بارها را مجبور به توقف در معابر اصلی می‌کند

سعید از رانندگان وانتی است که در میدان نبوت سنندج مشغول فروش میوه است، وی بیان کرد: چند سال پیش مشغول کار کارگری ساختمان بودم اما به دلیل از کارافتادگی توان کار ندارم و با توجه به اینکه مستاجرم باید برای امرار معاش و تأمین هزینه‌های زندگی خانواده ام کاری انجام دهم.

وی افزود: با وام و بدهی توانستم وانتی تهیه کنم و تنها کاری که می‌توانم انجام دهم همین میوه فروشی روی وانت است که چند ساعت در روز در میدان نبوت سنندج توقف می‌کنم.

وی اضافه کرد: گرچه توقف وانت بار در کنار میادین و معابر اصلی صحیح نیست و موجب ترافیک می‌شود اما بیکاری نمی‌تواند دردی از من و امثال من دوا کند و نیاز است محلی مناسب و در دسترس عموم مردم برای وانت بارها تهیه شود تا در یک مکان خاص مستقر شوند.

اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش از ۱۵ اردیبهشت ماه در سنندج

شهردار سنندج در زمینه ساماندهی وانت بارها بیان کرد: طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در قالب ۳ طرح از پانزدهم اردیبهشت ماه جاری در سنندج اجرا می‌شود و موضوع وانت‌های میوه فروش از پدیده‌هایی است که مربوط به سال‌های اخیر نبوده و معضلی است که از چندین دهه گذشته وجود داشته است.

انور رشیدی با تاکید بر اینکه مشکل بیکاری از دلایل اصلی وجود پدیده دست فروشی و وانت‌های میوه فروشی است، گفت: امروز وجود دستفروشان و وانت‌های میوه فروش به نوعی ویترین معضل بیکاری را در شهر سنندج نشان می‌دهد؛ اما این موضوع نافی انجام اقدامات لازم برای مدیریت این موضوع نیست.

وی تصریح کرد: در همین راستا با همراهی خوبی که بین دستگاه‌های متولی صورت گرفت با مشارکت توانستیم در سال ۱۴۰۱ به بهترین شیوه ممکن طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش را اجرا کردیم که به عنوان مطالب جدی شهروندان فهیم بازخورد بسیار خوبی به دنبال داشت.

شهردار سنندج اذعان کرد: متأسفانه به دلیل اتفاقات تلخی که در سال ۱۴۰۱ در کل کشور و به تبع آن در استان کردستان افتاد این طرح ابتر ماند.

وی با عنوان اینکه شهرداری سنندج خود را موظف به خدمات‌رسانی هرچه شایسته به شهروندان فهیم و فرهنگی و قدرشناس دیار فرهنگ و هنر می‌داند، اظهار کرد: از رسانه‌ها و مردم که همواره در اجرای برنامه‌ها و انعکاس مشکلات در کنار مجموعه شهرداری هستند تقدیر می‌کنم.

رشیدی خاطرنشان کرد: موضوع وانت‌های میوه فروش یکی از معضلات شهری است که مدیریت شهری در راستای رفع آن برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت دارد.

۵۵ درصد بافت شهری در سنندج، ناکارآمد و فرسوده است

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل اینکه ۵۵ درصد بافت شهری در سنندج، ناکارآمد و فرسوده است، عنوان کرد: متأسفانه کاربری‌های عمومی در این بافت‌ها کم و حتی در برخی نقاط اصلاً وجود ندارد.

رشیدی تصریح کرد: عدم تعریف چنین کاربری‌هایی در گذشته از یک سو و نبود زمین لازم برای ایجاد موجب شده در برخی محلات قدیمی مانند، سرتپوله، خیابان شهدا، حاجی‌آباد و حتی نواحی منفصل شهری دست مدیریت شهری در اجرای برنامه‌ها بسته باشد.

وی افزود: در ۴۵ درصد فضای باقیمانده نیز متأسفانه تفکیک‌ها توجهی به بازارهای روز به عنوان یکی از نیازهای جدی صورت نگرفته است و به همین دلیل مجموعه مدیریت شهری با مشکلاتی در زمینه استقرار و هدایت کردن وانت‌های میوه فروش در سطح شهر مواجه بود.

وی با تاکید براینکه مدیریت شهری هرگز دنبال بریدن نان و منبع درآمدی وانت‌های میوه فروش و دست‌فروشان نیست، گفت: هدف ما اجرای طرح‌های کارشناسی شده برای مدیریت و ساماندهی وضعیت وانت‌بارها و دست‌فروشان است.

شهردار سنندج از آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش از ۱۵ اردیبهشت ماه امسال خبر داد و اضافه کرد: ۵ نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلاً در نظر گرفته شده بود به ۱۰ نقطه افزایش یافته است.

رشیدی افزود: اجرای موفق این طرح نیازمند همراهی دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم است چرا که مجموعه مدیریت شهری تمام توان و ظرفیت‌های خود را در این راستا به کار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: مکاتباتی با دستگاه‌های مختلف از جمله راه و شهرسازی و اوقاف صورت گرفته که اگر زمین‌هایی در اختیار دارند معرفی کنند تا شهرداری بازارهای درون محلی را راه‌اندازی کند.

وی همچنین از راه‌اندازی هفته بازارها به ویژه در نواحی منفصل شهری به صورت دوره‌ای و چرخشی در شهر سنندج خبر داد و گفت: این سه طرح به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در راستای ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سنندج انجام می‌شود.

رفع معضل وانت‌های میوه فروشی نیازمند چاره اندیشی است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان گفت: معضل وانت‌های میوه فروشی در نقاط مختلف شهر سنندج نیز مسأله‌ای مربوط به این دوره از مدیریت شهری نیست و این پدیده اجتماعی نوظهور نه تنها در کردستان و سنندج بلکه مربوط به کل کشور بوده و باید برای رفع آن چاره‌اندیشی اساسی صورت بگیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین مراکز تجاری در هسته شهر قرار دارد ساماندهی ترافیک در این نقطه از اهمیت زیادی برخوردار بوده و موجب رضایتمندی شهروندان خواهد شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید موضوع وانت‌های میوه فروش، دست فروشان و همچنین انضباط ترافیکی در هسته مرکزی شهر حل فصل شود.

همتی زاده گفت: مردم انتظار دارند با برنامه‌ریزی‌های مناسب زمینه رفع مشکل وانت بارها و ترافیک فراهم شود تا بتوانند بدون مشکل در هسته مرکزی شهر حضور پیدا کنند.

وی عنوان کرد: اوج ترافیک در ساعت پیک اول صبح در بعد از ظهر از ساعت ۵ تا ۸ شب از مشکلاتی است که البته مربوط به سال‌های اخیر نبوده و رفع آن نیازمند تمهیدات و برنامه‌ریزی جدی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با بیان اینکه رفع این مشکل به تنهایی برای شهرداری ممکن نیست و سایر دستگاه‌ها و مردم نیز باید به صورت ویژه همکاری کنند، گفت: در این راستا نیروی انتظامی استان و پلیس راهنمایی رانندگی تمام قد از شهرداری حمایت و همکاری خواهیم کرد.

کد خبر 6079835

دیگر خبرها

  • قیمت قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت
  • وانت‌بارهای سنندج در آستانه ساماندهی/بیکاری عامل ایجاد شغل کاذب
  • قیمت عمده انواع میوه و سبزی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت انواع میوه و سبزی +جدول
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی در بازار
  • آخرین وضعیت بازار شیرخشک در کشور
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • کمبود اعتبار پنج همتی دانشگاه‌ها در تامین تغذیه دانشجویان
  • در بازار میوه‌های نوبرانه چه می‌گذرد؟
  • کتاب «حدیث حاضر غایب» در آستانه چاپ دوم قرار گرفت