Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلال دهقانی فیروزآبادی رئیس دبیرخانه دائمی کنفرانس امنیتی تهران صبح امروز در “همایش صلح و ثبات در غرب آسیا، یک منطقه، یک سرنوشت”، درباره برگزاری این کنفرانس،گفت: عنوان کنفرانس امنیت منطقه ای در غرب آسیا، چشم انداز و ثبات، همکاری و پیشرفت جمعی و با شعار احترام، اعتماد، گفت وگو، همکاری متقابل، امنیت و پیشرفت جمعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دبیرخانه دائمی کنفرانس امنیتی تهران با اشاره به برگزاری کنفرانس امنیتی تهران در سال‌های ۹۵ و ۹۶، یادآور شد: سومین کنفرانس بر خلاف دو کنفرانس پیشین دو روزه خواهد بود و پیش از آن دو یا چند همایش علمی کاربردی برگزار خواهیم کرد که دستاوردهای آن می‌تواند زمینه‌ساز برگزاری کنفرانس اصلی باشد.

وی با بیان اینکه سومین کنفرانس در ۱۰ پنل برگزار خواهد شد، ادامه داد: فاجعه یمن، جنایات جنگی و نقض امنیت انسانی، تجربه سوریه در مبارزه با تروریسم و چشم انداز ثبات در غرب آسیا، معامله قرن، راه حل مسئله فلسطین یا نابودی مسئله فلسطین، فرآیند جامع مذاکرات افغانستان و فرصت‌های پیش‌رو از جمله این پنل ها خواهد بود.

فیروزآبادی، عدم التزام آمریکا به قوانین و معاهدات بین المللی و امنیت غرب آسیا، نقش همکاری‌های مشترک امنیتی در مبارزه با تروریسم تکفیری، حاکمیت اینترنت، ثبات، همکاری و پیشرفت جمعی در منطقه، چشم انداز روابط دوستانه اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی، آینده عراق و صلح ثبات و غرب آسیا و دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران را از دیگر موضوعات پنل های ده گانه این کنفرانس عنوان کرد.

رییس دبیرخانه دائمی کنفرانس امنیتی تهران با بیان اینکه ما در یک منطقه بسیار متشنج، ناامن و بحران زا قرار داریم، تاکید کرد: بدون یک اراده و همکاری جمعی نمی‌توانیم مسائل و مشکلات امنیتی را حل کنیم و بنابراین تامین امنیت یک مسئولیت جمعی است.

فیروزآبادی گفت: امنیت یکی از منافع مشترک در منطقه است که برای تأمین آن راهکارهای مختلفی وجود دارد و به زعم ما یکی از لوازم و پیش نیازهای اصلی برای رسیدن به چنین امنیتی، رسیدن به یک ادراک و تفاهم مشترک است.

وی افزود: برای تامین امنیت در منطقه نیازمند گفتمان و درک واحد برای تصمیم گیری و تصمیم سازی هستیم و بدون یک درک مشترک نمی توانیم به امنیت برسیم.

رییس دبیرخانه دائمی کنفرانس امنیتی تهران در پایان خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن تهدیدات و بحران‌ها به امنیت منطقه کمک نمی‌کند و رسیدن ما به یک درک مشترک می تواند به حل اختلافات در منطقه کمک کند و این نیازمند همه جانبه گری است.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه هم اندیشی بازگردانی اتباع در شهرستان بهارستان

جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی جهت تداوم اجرای طرح جمع آوری و بازگردانی اتباع غیر مجاز در شهرستان بهارستان با حضور نماینده اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران و نمایندگان ارگان های متولی در فرمانداری شهرستان بهارستان برگزار شد.

با همکاری اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران و نهادهای امنیتی و انتظامی، اتباع غیرمجاز جمع آوری شده در این طرح، جهت بازگردانی به کشورهای مبدا، به اردوگاه مراقبتی استان تهران تحویل داده می شوند.

از جمله مصوبات مهم این نشست می توان به ممنوعیت به کار گیری اتباع غیر مجاز در اصناف، تولیدی ها و کارگاه های ساختمانی، همکاری حداکثری ادارات و نهادهای متولی در این طرح و برخورد جدی با متخلفین توسط دستگاه های امنیتی،انتظامی و قضائی می توان اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • جلسه هم اندیشی بازگردانی اتباع در شهرستان بهارستان
  • رومن رینز و کیانو ریوز همکاری مشترک خواهند داشت/ اخبار WWE
  • واکنش کنعانی به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  • نشست مشترک آژانس‌های گردشگری شهرستان گرگان 
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • جدیدترین دانش کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری