Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در نمایشگاه بین المللی دریایی در جزیره کیش با اشاره به ویژگی های سرزمینی ایران، گفت:موقعیت ایران در منطقه و جهان بسیار ویژه و استراتژیک است .

وی ادامه داد: جهان چه بخواهد و چه نخواهد ایران یک موقعیت گذرگاهی دریایی و هوایی دارد و گذرگاه های دریایی مهمی در منطقه ما قرار دارد، این منطقه می تواند سه قاره را به هم متصل کند، انبار انرژی فسیلی جهان در منطقه ما قرار دارد و بخش اعظمی از تجارت جهان از طریق اقیانوس هند انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهارداشت: ایران قلمرو وسیع ، مرزهای گسترده دریایی، سواحل اقیانوسی فرهنگ غنی و ارزشمندی دارد، پس باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم .

خانزادی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت دریا،افزود: مقام معظم رهبری بارها و بارها بر اهمیت دریا و ضرورت توجه به دنیا و بهره برداری از دریا تاکید داشته و دارند این موضوعات وظیفه ما را افزایش می دهد و باید متناسب با خواست و دستور ایشان در جهت رسیدن به این هدف حرکت کنیم.

وی با اشاره به تغییرات هژمونی های حاکم در دریا گفت: بیداری مردم منطقه و فهم منافع دریا برای کشور ها قطعا اجازه دست درازی بیگانگان را بیش از این به منافع نمی دهد.

به گزارش مهر، نمایشگاه بین المللی دریایی ایران صبح امروز(دوشنبه) با حضور، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ امیر دریادار رستگاری مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، مدیر منطقه آزاد کیش، مدیرعامل شرکت کشتیرانی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرعامل نفتکش، سفرای کشورهای مختلف در جزیره کیش آغاز به کار کرد و تا ۲۸ آذر ماه به کار خود ادامه می دهد.

 هدف از برگزاری این نمایشگاه، فراهم کردن بستری برای فعالیت‌های حوزه دریایی است.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: با هر تحریکی در دریا مقابله خواهیم کرد

ژانگ یوشیا، نایب رئیس شورای نظامی مرکزی چین گفت که کشورش قاطعانه با تمام تحریکات بی اساس در دریا مقابله خواهد کرد و خواستار حل و فصل اختلافات از طریق راه‌های دیپلماتیک خواهد شد.

براساس گزارش آر تی، او در سخنرانی امروز خود در افتتاحیه نوزدهمین سمپوزیوم (همایش دانشگاهی) دریایی غرب اقیانوس آرام در شهر چینگدائو چین افزود: چین همواره بر حل و فصل مناقشات دریایی از طریق رایزنی دوستانه با کشور‌های ذی‌ربط اصرار داشته است، اما اجازه نخواهد داد که حسن نیتش را مورد بهره برداری قرار دهند. پکن تحریف قوانین بین المللی را نیز به رسمیت نخواهد شناخت و طبق قانون در صورت نقض عمدی، قاطعانه با تحریکات ناموجه مقابله خواهد کرد.

این مقام چینی خاطرنشان کرد: اختلافات و اصطکاک‌ها ناگزیر به وجود می‌آیند، اما آنچه مهم است یافتن راه درست برای حل آنهاست. تاریخ همیشه نشان داده است که تحریک عمدی درگیری به منظور تامین منافع شخصی در نهایت منجر به آسیب رساندن به طرفی می‌شود که این کار را انجام می‌دهد.

چین ، آمریکا را به افزایش عمدی تنش در دریای چین جنوبی با عبور کشتی‌های جنگی آمریکایی از آب‌های مورد ادعای پکن متهم می‌کند.

نوزدهمین سمپوزیوم دریایی اقیانوس آرام غربی ۲۲ تا ۲۴ آوریل برگزار می‌شود؛ که طی آن موضوعات امنیت جهانی، صلح و آرامش در دریا، همکاری در زمینه امنیت دریایی و نظم دریایی بر اساس قوانین بین المللی و همچنین حاکمیت جهانی دریایی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

این سمپوزیوم برای دومین بار از سال ۲۰۱۴ در چین برگزار شد. شرکت کنندگان سپس سندی را تصویب کردند که قوانین جدیدی را برای رفتار در دریا تعیین می‌کرد. اولین سمپوزیوم از این دست در سال ۱۹۸۸ برگزار شد که در حال حاضر ۲۹ کشور از جمله روسیه و ۷ کشور دیگر به عنوان ناظر در آن شرکت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید
  • تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
  • رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • ببینید | وحشت خاخام صهیونیست از قدرت منطقه‌ای ایران
  • پارچه‌نوشتۀ عبری دانشگاه امیر کبیر
  • رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران برگزار می شود
  • چین: با هر تحریکی در دریا مقابله خواهیم کرد
  • گناه فرشته یا گناه شهاب حسینی ، لادن مستوفی ، امیر آقایی و ...
  • قالیباف: مشکلات ارز برای مردم غیرقابل تحمل شده است
  • حقوق از جیب مردم، خوش رقصی برای بیگانگان / حواشی عجیب و هنجارشکنانه دروازه‌بان استقلال