Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-16@23:15:46 GMT

غذاهایی با چاشنی سرطان

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۳۰۲۱

غذاهایی با چاشنی سرطان

رکنا: دوباره گرم کردن برخی غذاها سبب سمی شدن غذا شده و عامل ابتلای به سرطان به شمار می روند.

مواد غذایی که در وعده های مختلف غذایی استفاده می کنیم را نباید دوباره گرم کرده و در وعده های دیگر استفاده کنیم زیرا ارزش غذایی خود را از دست می دهند و در برخی مواد غذایی ایجاد سم می شود.همه ما اغلب اوقات مقدار زیادی غذا برای چند روز می پزیم ومجبور می شویم دوباره آنها را گرم کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه این کار ، بعضی از مواد غذایی ترکیب داخلی خود را از دست می دهند وحتی گاهی سمی می شوند و ممکن است عامل ایجاد سرطان در بدن شوند.

از نظر تغذیه ای بهترین شیوه طبخ غذا شیوه ای است که به اندازه مصرف یکبار تهیه شده تا باقیمانده نداشته باشد. بهتر است از گرم کردن دوباره و چند باره غذاها خودداری شود و اگر هم قرار است غذاها را در دو یا چندبار مصرف کرد آنها را در بسته های کوچک قرار داده و از چندباره گرم کردن آن خودداری شود.گرم کردن مواد غذایی در دفعات مختلف احتمال افزایش بار میکروبی آن را بالا می برد و این مسئله باعث کم شدن ارزش غذایی غذاها نیز می شود. برخی از مواد مغذی و ویتامین های موجود در غذاها در اثر گرم کردن دوباره از بین می روند.

نتایج یک تحقیق پزشکی نشان می دهد هفت نوع مواد غذایی اگر مجدد گرم شوند سمی، زیان آور و حتی سرطان زا می شوند. این مواد غذایی عبارتند از:

قارچ

قارچ از آن دسته از غذاهایی است که بهتر است بلافاصله پس از پخت مصرف شود واگر اضافه آمد آنرا سرد مصرف کنید. این در مورد سوپ ها و"ریزوتو" (نوعی برنج ایتالیایی ) که در تهیه آن از قارچ استفاده می شود نیز صدق می کند. با گرم کردن قارچ تغییراتی در ترکیب پروتئین وحتی مزه این غذا ایجاد می شود که بسیاری از مشکلات گوارشی را سبب شده وخاصیت خودرااز دست می دهد.

مرغ

دوباره گرم کردن مرغ نیز مانند قارچ باعث تغییر ترکیب پروتئین درآن می شود. بنابراین توصیه می شود که بادرجه حرارت پایین آن را گرم کنید. خصوصا" این که مرغ نسبت به گوشت قرمز پروتئین بیشتری دارد. اگر می خواهید آن را گرم کنید با درجه حرارت پایین وبه مدت طولانی این کاررا انجام دهید.

سیب زمینی

سیب زمینی از آن دسته مواد غذایی است که ارزش غذایی زیادی دارد وبا گرم کردن مجدد خواص غذایی آن از بین می رود ویا حتی سمی می شود. بلافاصله پس از پخت آن را مصرف کنید ویا اینکه آن را سرد سرو کنید. سیب زمینی سرشار از نشاسته است. این ماده مغذی به مدت طولانی شمارا سیر نگه می دارد. اگر می خواهید برای چند روز تاس کباب درست کنید،سیب زمینی آن را در همان روز که مصرف می کنید اضافه کنید.

اسفناج

اسفناج حاوی درصدبسیار بالایی نیترات است که گرم کردن مجدد این غذا نیترات موجود آن را به نیتریت تبدیل می کند . که ماده ای سرطان زا است . بنابراین اسفناج را تازه تازه و بلافاصله پس از پخت مصرف کنید.

چغندر

چغندر هم مانند اسفناج حاوی نیترات است که با گرم کردن دوباره تبدیل به ماده ای خطرناک می شود.البته به این معنانیست که شما نمی توانید دوباره آن را مصرف کنید فقط می گوییم دوباره آن را گرم نکنید.

کرفس

از کرفس اغلب در تهیه سوپ استفاده می شود باید این سبزی را تازه تازه مصرف کنید . کرفس هم حاوی نیترات است . اگر می خواهید سوپ را دوباره گرم کنید بعد از پختن ، کرفس وهویج آن را جدا کنید.

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از پر خطرترین مواد غذایی است که اگرآن را بادرجه حرارت زیاد گرم کنید سمی می شود . این درمورد مواد غذایی مثل سس بشامل که در آن تخم مرغ به کار رفته صدق نمی کند . وشامل غذاهایی می شود که تخم مرغ پخته ویا سرخ شده در آن به کار رفته است. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز یک فوتبالیست به ریحانه 17 ساله / این دختر تهرانی زایمان کرد اما... ! تجاوز دکتر 70 ساله به دختر 9 ساله در مطب +عکس معلم هوسران در ازای رابطه نامشروع با دانش آموزان نمره قبولی می داد+عکس شرط هولناک سیما برای ازدواج از با کامران / خسرو ناپدید شد! + عکس وقتی سند ازدواج پنهانی شوهرم را پیدا کردم سیروس دیوانه شد علت فوت سردار منصوری اعلام شد +عکس مار پیتون زیر لحاف زن جوان استرالیایی خزیده بود / وحشت در نیمه شب + عکس سردار منصوری یکی از فرماندهان سپاه با شلیک اسلحه خود درگذشت +عکس اقدام شوم با 300 زن توسط شفابخش شیطان صفت+عکس اقدام شیطانی جوان کرمانشاهی با یک دختر داخل آسانسور زن مطلقه در تهرانپارس تیرباران شد + جزییات مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا این زن خطرناک ترین ملکه راهزنان دنیاست +عکس این زن جوان مشهدی با شلیک های پلیس دستگیر شد / زندان فرجام ارتباط های خیابانی کشف جسد در ماشین لباسشویی !

منبع: رکنا

کلیدواژه: غذا سرطان پزشکی سرطان توصیه سمی ساعت غذا عکس دختر زن جوان ایران شلیک سرقت دستگیری درگذشت فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای سه تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در فریمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شبکه بهداشت و درمان فریمان گفت:  بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان فریمان، نظارت مستمر بر واحد‌های صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی و برخورد قانونی با هرگونه تخلف در راستای تامین سلامت غذایی در سطح تولید و عرضه را در اولویت اهداف کاری خود قرار داده‌اند.

دکتر محمود ولایتی مقدم از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف‌های بهداشتی، موضوع را در تماس با سامانه تلفنی ۱۹۰ رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • خطر سرطان برای کسانی‌که ته دیگ دوست دارند
  • چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • با این مواد ارزان‌قیمت سلامت شوید
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • ۶ غذای ناسالم که کبد شما را نابود می‌کند
  • چاشنی پرطرفداری که استخوان‌ها را نابود می‌کند
  • همه چیز درباره کلیه سنگ ساز
  • اسرار سیر برملا شد؛ آیا سیر واقعا برای سلامتی مفید است؟ | چه کسانی نباید سیر بخورند؟
  • ۵ سپر مقاوم خوراکی در برابر سرطان
  • امحای سه تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در فریمان