Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراخوان جشنواره ملی «آیات» با هدف تبلور فرهنگ قرآنی و رایحه بهشتی انفاس عترت و فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ زندگی دینی با استفاده از ابزار رسانه امروز ۲ شنبه ۲۶ آذر در چهارمحال و بختیاری اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، فراخوان جشنواره ملی «آیات» با هدف تبلور فرهنگ قرآنی و رایحه بهشتی انفاس عترت امروز (دوشنبه ۲۶ آذر) در چهارمحال و بختیاری اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جشنواره ملی «آیات» به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی و با همکاری اداره کل تبلیغ و ترویج قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تبلور فرهنگ قرآنی و رایحه بهشتی انفاس عترت و فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ زندگی دینی با استفاده از ابزار رسانه برگزار می شود.

 

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ دی‌ سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

جایگاه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) و عترت از دیدگاه قرآن، امربه‌معروف و نهی از منکر به‌ عنوان وظیفه همگانی از نظر مفاهیم و مصادیق عدالت و ظلم در بیان قرآن و وحدت و همگرایی در قرآن از جمله محورهای جشنواره ملی «آیات» بشمار می‌روند.

 

آب مایه حیات از منظر قرآن، روش‌های درست خبرگیری و خبررسانی از منظر قرآن، ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت، مفهوم دروغ، شایعه، افترا و بهتان از دیدگاه قرآن و اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن از دیگر محورهای جشنواره ملی «آیات» هستند.

 

وظایف متقابل مردم و مسئولان از منظر قرآن، سبک زندگی و نهاد خانواده از دیدگاه قرآن، نقش امیدآفرینی در زندگی مردم از دیدگاه قرآن، قرآن و عترت و مدافعان حرم نیز از محورهای جشنواره ملی «آیات» بشمار می‌روند.

 

رسانه و کانون آگهی و تبلیغاتی از بخش های جشنواره ملی «آیات» اعلام شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال سرمقاله و یادداشت، مقاله، گزارش، عکس خبری، مصاحبه، خبر، تیتر، قصص قرآنی و تخصیص ستون یا صفحه ویژه در بخش رسانه شرکت کنند.

 

در بخش کانون آگهی و تبلیغاتی نیز علاقه‌مندان می‌توانند اقدام به طراحی پوستر در موضوعات فوق نمایند که بیشتر برگرفته از آموزه‌های قرآنی و عترت است.

 

خاطرنشان می شود: جشنواره ملی آیات، ۲ بهمن‌ سال جاری در محل خانه مطبوعات استان آذربایجان غربی برگزار می شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ دی‌ سال جاری به دبیرخانه جشنواره به آدرس ارومیه، خیابان ارشاد، روبروی بیمارستان امام خمینی(ره)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال کنند.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران مجلس خبرگزاری شبستان هرمزگان دولت بیرجند نماز جمعه شیراز استان بوشهر فرهنگ زندگی دینی جشنواره ملی آیات قرآن و عترت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: پیشگیری اثر بخش از آسیب‌های اجتماعی نیازمند ترویج فرهنگ و معارف قرآنی است و با گسترش فرهنگ و معارف قرآنی و انس آحاد مردم با قرآن و پیاده سازی معارف این کتاب انسان ساز در زندگی اجتماعی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و نزاع‌های خانوادگی کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی روز دوشنبه در آیین اختتامیه مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی "مسطورا" شهرستان خواف افزود:پیشگیری مقدم بر درمان است و برای کاهش و یا رفع تبعات آسیب‌های اجتماعی باید هزینه‌های زیادی از بیت المال و بخش‌های مختلف صرف شود ولی با افزایش انس و الفت مردم و خانواده‌ها با قرآن می‌توان با هزینه‌های بسیار کمتر از این آسیب‌ها پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: طرح ملی «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری با هدف اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشر‌های مردم از سال گذشته در سطح کشور و تبع آن خراسان رضوی آغاز شده و به مدت سه سال در حال اجرا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح "مسطورا" یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

در پایان مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا در خواف که توسط اداره تبلیغات اسلامی و با مشارکت یک شرکت صنعتی - معدنی برگزار شد از ۶۰ نفر از شرکت کنندگان و قاریان برتر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید