Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداره کل امور ورزشی از برپایی جشنواره بزرگ و سراسری شب یلدا در مجموعه های ورزشی کارگران سراسر کشور برای نخستین بار خبر داد و افزود: ایرانیان شب یلدا را از دیرباز مبارک و سمبلی از برکت، فراوانی، تندرستی ،شکرگزاری و شادمانی می دانستند. جشن هایی که در شب یلدا برگزار می شود یک سنت باستانی است که ریشه در آداب و فرهنگ و سنن و تاریخ و حتی جغرافیای ایرانیان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پریسا خواجه نژاد با بیان مطلب فوق افزود: به همین خاطر ضمن اینکه هدف مشترک تمام جشن های شب یلدا ، احیای سنت ها و فرهنگ ناب ایرانی است، هر استان و هر منطقه به فراخور فرهنگ و شرایط اقلیمی دارای مراسمی خاص خود می باشد اما تمام این مراسمی که در هر نقطه ایران برگزار می شود یک دیدگاه خاص دارد و آن هم نزدیکی خانواده ها و همچنین ایجاد شور و نشاط اجتماعی است.

خواجه نژاد اضافه کرد: به همین منظور معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد  داده تا  در آستانه شب یلدا امسال برای نخستین بار جشنواره ای ورزشی تفریحی فرهنگی را در مجموعه های ورزشی سراسر کشور برای کارگران و خانواده های بزرگوار ایشان برگزار شود. 

معاون اداره کل امور ورزشی اضافه کرد: اصل این جشنواره درراستای اهداف وزارتخانه و در جهت حمایت و صیانت از نیروی کار، ارتقا سلامت نیروی کار از طریق ورزش و تفریحات سالم  و همچنین ایجاد زمینه های نشاط و شادابی در بین کارگران و خانواده های محترم ایشان است.

وی با بیان اینکه این جشنواره ها ضمن احیای سنت های اصیل ایرانی به سرزندگی و ایجاد همبستگی بین اقوام مختلف جامعه هدف کمک زیادی می کند، افزود:  یقینا برپایی این گونه جشنواره ها (همانند جشنواره های بزرگ خانوادگی کارگران که دو دوره در بندرانزلی برگزار شد) می تواند ضامن احیای سنتهای ایرانیان و همچنین تقویت و گسترش سرمایه اجتماعی باشد.

خواجه نژاد در پایان گفت: این جشنواره بزرگ روز 5 شنبه 29 آذرماه در تمامی استانها و مجموعه های ورزشی کارگری سراسر کشور برپا خواهد شد.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خانواده شب یلدا شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۷۰۰ کارگر لرستانی در مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شدند

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از بازنشستگی بیش از موعد یک هزار و ۷۴۷ نفر از کارگران شاغل در مشاغل سخت و زیان استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

سید فرهاد ناصری نیا امروز ۲۷ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دو کمیته بدوی و تجدیدنظر به درخواست‌ها و پرونده‌های کارگران شاغل در کارهای سخت و زیان‌آور رسیدگی می‌کنند، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ به ۲ هزار و ۱۴۴ درخواست در کمیته بدوی و ۳۵۳ درخواست در کمیته تجدیدنظر در قالب ۷۸ جلسه رسیدگی شد.

وی به اقدامات کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: پس از رسیدگی درخواست‌های مذکور در این دو کمیته در سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۵۹۰ درخواست در کمیته بدوی و ۱۵۷ درخواست در کمیته تجدیدنظر مورد تائید قرار گرفته و برای مراحل بعد به سازمان تأمین اجتماعی استان ارسال شدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه کارفرمایان موظف به ایمن‌سازی محیط کار و رعایت آئین‌نامه‌های مرتبط هستند، تصریح کرد: طبق قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور، کارگران بیمه‌شده این‌گونه مشاغل که براثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آن‌ها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

ناصری نیا ادامه داد: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان‌آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آن‌ها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدیدنظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان‌آور موردبررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کمیته‌های استانی از نمایندگان اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تأمین اجتماعی، تشکل کارگران و کارفرمایان استان تشکیل شده است، گفت: کارگران می‌توانند درخواست خود را با مراجعه به سامانه سخت و زیان‌آور به نشانی اینترنتی SAKHT.MCLS.GOV.IR ثبت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جزییات تعطیلی باغ گل‌های کرج
  • بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟ | حل یک اختلاف نظر بزرگ
  • بازنشسته شدن پیش از موعد یک هزار و ۷۴۷ کارگر مشاغل سخت در لرستان
  • برگزاری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد فرهنگی - ورزشی آذربایجان شرقی ۲۸ اردیبهشت در کلیبر
  • مشکلی بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • بیش از ۱۷۰۰ کارگر لرستانی در مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شدند
  • دیگر مشکلی برای بیمه کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • افتتاح مجموعه ورزشی مرحوم مهجوری در قم
  • استقبال ۵۰ هزار نفر از برنامه‌های جشنواره بهار معنویت در مشهد