Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، حاتم شاکرمی درباره آخرین وضعیت تشکیل نشست فوق العاده شورای عالی کار با دستور کار ترمیم قدرت خرید کارگران گفت: نشست شورای عالی کار به زودی برای بررسی وضعیت معیشتی کارگران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کارگروه مزد شورای عالی کار مشغول بررسی شاخص های تاثیرگذار درج شده در قوانین و مقررات در دستمزد هستند، گفت: افزایش مزد باید مبتنی بر این شاخص ها و گزارشات کارشناسی کارگروه تخصصی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: پس از آماده شدن گزارشات کارگروه مزد طی هماهنگی با شرکای اجتماعی نشست شورای عالی کار قطعا تشکیل خواهد شد.

شاکرمی اظهار امیدواری کرد به زودی مقدمات برگزاری نشست شورای عالی کار فراهم شود. 

این مقام مسئول در وزارت کار همچنین درباره زمان نهایی شدن «آیین نامه امنیت شغلی کارگران مشاغل غیرمستمر» به استناد تبصره (۱) ماده (۷) قانون کار که تیرماه امسال از سوی وزیر وقت کار به معاون اول ارائه شد گفت: این آیین نامه در کمیسیون اجتماعی دولت در مرحله بررسی است و پس از نهایی شدن در دستور کار بررسی هیأت دولت قرار می گیرد.

بر اساس این آیین نامه، حداکثر مدت قرارداد موقت با کارگران مشاغل غیرمستمر از جمله مشاغل پروژه‌ای مانند سدسازی، ۳ سال در نظر گرفته شده است. بنابراین قرارداد کارگران مشاغلی که طبیعت آنها جنبه غیرمستمر دارند، پس از گذشت ۳ سال از تاریخ آغاز یا قرارداد، «دائمی» محسوب خواهد شد و کارفرما نمی‌تواند بعد از این مدت و قبل از پایان کار، بدون دلیل موجه نسبت به اخراج کارگر یا انعقاد قرارداد موقت، اقدام کند.

* مهر

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ عصر چهارشنبه(۲۹ فروردین) جلسه چهارم برنامه "به‌وقت دانشجو" با حضور محمدرضا آمویی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمانشاه برگزار شد.
در این برنامه، محمد آمویی ضمن بیان توضیحاتی در خصوص نحوه اجرا کلیه مراحل برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه کرمانشاه ارائه نمود.
وی در ادامه ضمن تشریح نحوه اجرای دورم دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه، پاسخگوی سوالات دانشجویان در این خصوص بود.
برنامه "به‌وقت دانشجو" به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه و در قالب سلسله نشست‌های مطالبه‌گری دانشجویی، در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار می‌شود.
این برنامه در واقع مجالی است برای مطالبه‌گری و پرسش و پاسخ دانشجویی که با محوریت انتخابات و با دعوت از مسئولین برگزار کننده و کاندیداهای انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار می‌شود و در آن ضمن ارائه‌ توضیحات عملکردی توسط میهمانان؛ سوالات، انتقادات و پیشنهادات دانشجویان بیان و مطالبه می‌شود.


از جمله میهمانان قبلی این برنامه می‌توان به علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه و رییس ستاد انتخابات استان، دبیر ستاد انتخابات استان و برخی از کاندیدا اشاره کرد.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227584 برچسب‌ها ایسکانیوز مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک
  • روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • ماجرای جنجالی شدن کف حقوق ۱۵ میلیونی کارگران | آیا حقوق ۱۵ میلیونی برای کارگران تصویب می‌شود؟
  • جدیدترین جزئیات دستمزد ۱۴۰۳ و حق مسکن کارگران ؛ سهم کارگر تقریبا هیچ !
  • با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟