Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا فراهانی، معاون فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اهمیت اخلاق حرفه‌ای در حوزه پزشکی اظهار کرد: ما یک بحث اخلاق داریم که عام بوده و بر همه رفتار‌ها و در همه زمان‌هایی که زندگی می‌کنیم حاکم است؛ از سوی دیگر یک‌سری تعاریف نیز داریم که ویژه حرفه‌های خاص است، اما در چهارچوب کلی اخلاق جای می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اخلاق پزشکی اگرچه برای جامعه پزشکی تعریف می‌شود، اما در اخلاق کلی جامعه محاط شده است.
معاون وزیر بهداشت بیان کرد: اگر ما موفق شویم که فرهنگ قرآنی را توسعه داده و انسان‌ها پیام‌های قرآنی را درک و آن را در رفتار خود متجلی کنند و در بین متدینین و افراد قرآنی تخریب و بداخلاقی نبینیم، اخلاق حرفه‌ای به ویژه اخلاق پزشکی نیز تصحیح می‌شود.
وی بیان کرد: در اخلاق پزشکی ما به دنبال مصادیق کار اخلاقی هستیم و اگر موضوع اخلاق به طور کلی در ذهن ما ملکه شده و متخلق به اخلاق شویم این حوزه هم خود به خود تقویت می‌شود.
فراهانی تأکید کرد: اخلاق مد نظر پیامبر(ص) و قرآن حاکم بر اخلاق حرفه‌ای است و در واقع اخلاق حرفه‌ای از جمله مصادیق یک حرفه در چارچوب کلی اخلاق است.
وی یادآور شد: اگر افراد اخلاقی تربیت شوند حتی اگر خارج از جامعه اسلامی باشند، قدرت تفکیک و رعایت باید‌ها و نباید‌های اخلاقی را دارند، بنابراین اگر مصادیق آن را در حرفه خود مشاهده کنند آن را تشخیص داده و رعایت می‌کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قرآن و عترت وزارت بهداشت اخلاق پزشکی معاونت فرهنگی دانشجویی سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای برنامه سازی و تقویت نگرش حرفه‌ای در شبکه استانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر کل صداوسیمای استان اصفهان در این جلسه با بیان اینکه برنامه گفتگو محور "تفاوط" محور اصلی جلسه‌ی امروز بود گفت: این برنامه در جذب و همراه کردن مخاطبان به واسطه حضور کارشناسان و استادان دانشگاه ها، فعالان سیاسی و رسانه‌ای و همچنین حضور مسئولان استانی به همراه ارائه نظر و استدلالات سازنده برای رفع مسائل و مشکلات استان موفق عمل کره است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

یوسف افشار نیا افزود: تولید اینگونه برنامه‌ها باعث افزایش رضایت مخاطبان و اعتماد آنها به رسانه ملی می‌شود و زحمات و فعالیت برنامه سازان شبکه اصفهان در قالب تولید برنامه موثر تبدیل به الگویی موفق برای سایر شبکه‌های استانی می‌شود.
وی ادامه داد:این برنامه شاخص استان به صورت ریشه‌ای مسائل کلان استان را بررسی می‌کند.
مدیرکل صداوسیمای استان اصفهان از ظرفیت رسانه استانی به عنوان حلقه اتصال جامعه نخبگان با عموم مردم نام برد و اضافه کرد: تداوم این اتصال موجب رضایت خاطر بیشتر مخاطبان رسانه ملی می‌شود.
برنامه گفتگو محور "تفاوط" با ۷۰برنامه‌ی ۸۰دقیقه‌ای با استفاده از ظرفیت جامعه نخبگانی جمعه شب‌ها از شبکه استانی پخش می‌شود.

دیگر خبرها

  • ارزش‌های اخلاقی و تکالیف الهی تنها مختص به افعال خارجی نیست
  • نقش موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 
  • «خط رو خط» با محوریت طنز جامعه شهری روایت می‌شود
  • اوج اخلاق اجتماعی غربی «دیگرخواهی» است
  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • ارتقای برنامه سازی و تقویت نگرش حرفه‌ای در شبکه استانی
  • از شاخص‌های هنجاری علم تا ظهور اخلاق علمی
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه تقویت تحریم اقتصادی است
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است