Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:39:14 GMT

بی توجهی به قوانین به پیکره قانونگذاری لطمه می زند

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۳۱۸۷

بی توجهی به قوانین به پیکره قانونگذاری لطمه می زند

تهران- ایرنا- عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: قوانین بسیار خوبی وجود دارد که به آن عمل نمی شود، این اقدام به پیکره قانونگذاری لطمه می زند. اگر روزی قانونی تصویب شد و در رده مسئولان حرمت آن نگه داشته نشود، کیان و روح تقنین لطمه می خورد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «محسن اسماعیلی» روز دوشنبه در هفتمین همایش نقش پژوهش در فرآیند قانونگذاری افزود: این معنا ندارد که استفاده از یک شبکه اجتماعی ممنوع اعلام می شود ولی همه در آن فعالیت می کنند، چطور از مردم می خواهیم استفاده نکنند زمانی که خودمان از این شبکه ها استفاده می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: قانون اگر خوب است باید برای همه خوب باشد و اگر خوب نیست برای همه باید خوب نباشد.
عضو حقوقدان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم میزان اظهارنظر کسانی که تاکنون دستشان به کامپیوتر نخورده است از میزان اظهارنظر مدیر مایکروسافت در طول عمرش بیشتر است.
اسماعیلی تصریح کرد: این حساسیت ها خوب است ولی زمانی به کار می آید که آینده پژوهشی کرده باشیم.
اسماعیلی یادآور شد: ما باید واقعیت ها را مدیریت کنیم وگرنه آنان ما را مدیریت می کنند.
وی همچنین گفت: اگر می خواهیم کشوری منحصربه فرد در منطقه و جهان باشیم بدون آینده پژوهی ممکن نیست و باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
اسماعیلی افزود: امروز باید آینده نگری در فرآیند تقنین را به آینده پژوهی تبدیل کنیم و این ضرورتی پذیرفته شده در دنیا است.
وی ادامه داد: براساس آینده نگری ما حدس می زدیم و براساس آن قانونگذاری می کردیم ولی امروز براساس آینده پژوهی باید آینده را بسازیم و نه منتظر بمانیم آینده برای ما ساخته شود.
عضو حقوقدان شورای نگهبان با تاکید بر این که تحول دانش و فناوری با سرعت در دنیا در حال رخ دادن است، گفت: اگر آینده پژوهی نداشته باشیم از این دانش و فناوری عقب می افتیم.
اسماعیلی تصریح کرد: ما در قانونگذاری باید قبل و بعد از آن را نیز سرلوحه کار خود قرار دهیم. نظارت بر اجرای قانون و تاثیر موثر برای پایبندی به آن جزو فرآیند قانونگذاری است.
سیام*1058*9121*1336

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اسماعيلي شوراي نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورعلی‌گنجی دوباره پیراهن شماره هشت پوشید

به گزارش "ورزش سه"، مرتضی پورعلی گنجی که در دوره حضورش در پرسپولیس استحکام قابل توجهی به آن بخشیده بود، با بدشانسی بزرگی در اردوی تیم ملی مواجه شد و رباط صلیبی‌اش بار دیگر دچار آسیب دید، با پشت سر گذاشتن روزهای تلخ دوری از فوتبال، اکنون رفته رفته شرایط بازگشت را برای خود فراهم می‌سازد.

پورعلی‌گنجی که البته گلایه‌هایی نیز بابت برخی کم توجهی‌ها در این روزهای دوری از فوتبال و درمان دارد، اکنون با حضور در اردوگاه سرخپوشان، مراحل پایانی درمان و بازگشت را دنبال می‌کند. او از چندی پیش با حضور در استادیوم شهید کاظمی (محل تمرین پرسپولیس) کارهای بدنسازی و درمانی را زیر نظر کادر و همچنین پزشک تیم دنبال کرده است.

مدافع ملی‌پوش پرسپولیس البته نامش از لیست پرسپولیس برای فصل جاری خارج شده است اما اینطور که گفته می‌شود از کمتر از یک ماه دیگر قادر خواهد بود تمرینات پرفشار خود را استارت زده و بار دیگر در شرایط بازی قرار گیرد.

باشگاه پرسپولیس نیز شنیده می‌شود برنامه تمدید قرارداد با این بازیکنان را دنبال خواهد کرد و باید دید با توجه به تغییرات شکل گرفته از حیث مالکیت، شرایط به چه شکل دنبال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نشریه وب پژوهی فصلنامه شد
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم
  • محمد مومنی: واگذاری سرخابی‌ها به روند توسعه فوتبال ما کمک قابل توجهی می‌کند
  • پورعلی‌گنجی دوباره پیراهن شماره هشت پوشید