Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:53:13 GMT

فعالیت ۴۰ داروخانه خصوصی در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۳۲۰۳

فعالیت ۴۰ داروخانه خصوصی در کرمانشاه

حسین رضا پور درگفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کمبودهای دارویی که در مرداد و شهریور در سطح کشور مطرح بود پشت سر گذاشته شد البته در آن مقطع نیز داروهای حیاتی مراکز قطع نشد و روزانه تهیه می شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیز کمبود دارویی نداریم، افزود: برای تامین و توزیع داروهای بیماران شیمی درمانی، صعب العلاج و بیماران خاص علاوه بر داروخانه های دولتی ۴۰ داروخانه بخش خصوصی نیز فعالیت دارند که سبب دسترسی بهتر بیماران به این داروها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: بیشتر داروهای بیماران خاص مشابه ایرانی دارند و طبق بخشنامه مقام وزارت بهداشت، مراکزمجاز به استفاده از داروی خارجی نیستند و باید داروی ایرانی مصرف کنند بنابراین علاوه برافزایش قیمت جزیی که هر سال بوده مشکلی از نظر تهیه دارو برای بیماران نداریم.

وی گفت: میانگین مصرف دارو در کرمانشاه نسبت به کل کشور زیاد است و شرایط اقلیمی و اقتصادی مردم ایجاب می کند مصرف دارو بالا باشد البته مراکز بیمه گر و واحدهای کنترل مصرف برآن هستند مصرف دارو به میانگین کشوری نزدیک شود.

رضا پور تصریح کرد: مصرف دارو میان بیماران خاص و صعب العلاج بالا است و به دلیل قطبیت کرمانشاه از استان های لرستان، ایلام، کردستان وهمدان بیماران مراجعه و داروهارا از کرمانشاه تهیه می کنند و بخشی از بالا بودن آمارمصرف دارو به این دلیل است.

وی آنتی بیوتیک‌ها، ها آموکسی سیلیم و سفکسیم و داروهای مسکن نظیر دگزامتازون را پرمصرف دانست و افزود: ۷.۶درصد مصرف دارویی استان را آنتی بیوتیکها، ۶.۹درصد را داروهای مسکن نظیر پیروکسیکام و شش درصد را دسته دیگری از مسکن ها تشکیل داده است.

کد خبر 4487357

منبع: مهر

کلیدواژه: دارو داروخانه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها

به گزارش خبرآنلاین ،تعرفه‌های خدمات دارویی در بخش خصوصی و دولتی، با امضای سیدحیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو برای اجرا ابلاغ شد.

اکو نگار در گزارشی نوشت:در این ابلاغیه، خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، آمده است: تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی، برای اجرا به تمامی داروخانه‌های تحت پوشش ارسال می‌گردد.

در سال ۱۴۰۳ تعرفه‌های پزشکی با رشد ۳۵درصدی همراه بوده و این مصوبه به کام جامعه پزشکی چندان خوش نیامده و آن را مطابق با تورم ندانسته‌اند. درحالی که پزشکان نسبت به درآمدهای خود اعتراض دارند، بیماران هم با اعتراض به هزینه‌های درمان آن را یک مشکل جدی می‌دانند. تعرفه خدمات دارویی یکی از مباحثی است که بسیاری از بیماران با انتقاد از آن درخواست حذف آن را داشته‌اند. حتی در سال گذشته پویش«ممنوعیت دریافت تعرفه خدمات دارویی» راه‌اندازی شد. بسیاری از بیماران معتقدند که پولی که داروخانه‌ها بابت نسخه خوانی و راهنمایی بیمار دریافت می‌کنند زیاد است و تعرفه‌ها با استانداردها فاصله دارد. از سوی دیگر داروخانه‌داران معتقدند که هزینه‌های جای داروخانه‌ها و تامین هزینه نیروی انسانی باید از این محل تامین شود.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898347

دیگر خبرها

  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • دارو زباله نیست!
  • تعرفه‌های خدمات دارویی تعیین شد
  • ۷ داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • هفت داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد