Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@15:37:47 GMT

دفاتر غیرمجاز کاریابی در اردبیل شناسایی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۳۲۱۳

دفاتر غیرمجاز کاریابی در اردبیل شناسایی می‌شوند

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردبیل از شناسایی و برخورد  با دفاتر غیرمجاز کاریابی در اردبیل خبر داد و گفت: با توجه به شرایط موجود اقتصادی و بالا بودن تعداد جویندگان کار فرصتی فراهم شده تا افراد سودجو در این حوزه سوء استفاده کنند. ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اصغر مناف‌زاده صبح امروز در جلسه با رئیس انجمن صنفی دفاتر کاریابی‌های غیردولتی استان اردبیل اظهار داشت:کارجویان قبل از هر گونه اقدام در زمینه ارائه مدرک و پرداخت هزینه به دفاتر کاریابی ضروری است تا برای جلوگیری از کلاهبرداری و سوء استفاده سودجویان از صحت و سقم مجوز آنها اطمینان حاصل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از شناسایی و برخورد  با دفاتر غیرمجاز کاریابی در اردبیل خبر داد و گفت: با توجه به شرایط موجود اقتصادی و بالا بودن تعداد جویندگان کار در سطح جامعه فرصتی فراهم شده تا افراد سودجو تحت عناوین دفاتر کاریابی به ویژه در سطح فضای مجازی از بیکاران و جویندگان کار کلاهبرداری کنند.

بسترهای فعالیت طرح‌های فناور اشتغال در اردبیل فراهم می‌شودتوسعه اشتغال در اردبیل نیازمند حل مشکلات واحدهای تولیدی استدستیابی به اهداف اشتغال در اردبیل نیازمند حمایت از بخش خصوصی استمشوق‌های سرمایه‌گذاری برای توسعه اشتغال در اردبیل ارائه می‌شود

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردبیل تصریح کرد: سودجویان با راه‌اندازی یک دفتر در سطح شهر یا طراحی وب سایت دروغین و با انجام تبلیغات کاریابی  طعمه‌های  خود را از بین جویندگان کار انتخاب و با وعده‌های دروغین کارجویان را به دام می‌اندازند و با شگردهای خاص از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

مناف‌زاده بیان کرد: از همه کارجویان انتظار می‌رود قبل از هر گونه اقدام از فعالیت کاریابی‌های دارای مجوز اطمینان حاصل کرده و در این راستا می‌توانند به سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مراجعه و یا با واحد اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردبیل تماس گرفته و اطلاعات لازم در این زمینه را دریافت کند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردبیل اشتغال را از مهمترین مشکلات و معضلات در برهه کنونی دانست و افزود: تلاش برای توسعه فرصت‌های اشتغال در اردبیل از مهمترین اولویت‌ها بوده که انتظار می‌رود در این زمینه نهادهای مختلف همکاری و مشارکت لازم را داشته و زمینه برای اشتغال جوانان را فراهم آورند.

انتهای پیام/ش

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه میلیونی برای اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز

اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی بخشنامه‌ای میزان جدید جریمه کارفرمایانی که از خدمات اتباع خارجی غیرمجاز و فاقد پروانه کار استفاده می‌کنند را برای اجرا به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، به موجب این بخشنامه به استناد بند (ج) ماده (۱۱) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی کار مبنی بر تعیین حداقل حقوق و دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۳، میزان جریمه کارفرمایانی که از خدمات اتباع خارجی غیرمجاز و فاقد پروانه کار استفاده کنند، بابت هر روز اشتغال غیرمجاز مبلغ ۱۱ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۶۴۰ ریال تعیین شده که در صورت تکرار تخلف، این میزان ۲ برابر خواهد شد.

سال گذشته جریمه به‌کارگیری اتباع غیر مجاز خارجی بابت هر روز اشتغال، ۸ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۴۰ ریال بود که این رقم در سال ۱۴۰۳ از سوی اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار ۱۱ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۶۴۰ ریال اعلام شده و ۳۱۰ هزار تومان نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

بر اساس ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند.

مطابق با بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمد‌های دولت، هر کارفرمایی که به صورت غیرمجاز از نیروی کار خارجی استفاده کند یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به ۵ برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

با توجه به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را ۲۳۸ هزار و ۸۷۲ هزار تومان تعیین کرده است، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی به میزان ۵ برابر حداقل دستمزد روزانه و معادل ۱ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۳۶۴ تومان خواهد بود که در صورت خودداری کارفرمایان از پرداخت جریمه مقرر در این بند، بر اساس ماده (۱۸۱) قانون کار مصوبه ۲۹ آبان ماه ۱۳۶۹ مجمع تشخیص مصلحت نظام تعقیب کیفری به عمل خواهد آمد.

طبق گزارش وزارت کار از وضعیت اشتغال اتباع خارجی و بر مبنای عملکرد ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۹۵ فقره پروانه کار برای نیرو‌های خواهان اشتغال توسط وزارت کار صادر شده و طی این مدت ۳۱۲۲ مورد پروانه کار برای افراد خارجی شاغل در کشور از طریق این وزارتخانه تمدید شده است. همچنین تعداد ۲۴ هزار و ۷۵۰ مورد بازرسی از کارگاه‌ها، ۱۹۲۷ فقره گشت مشترک شناسایی اشتغال اتباع غیرمجاز و شناسایی ۶۷۰۵ مورد کارفرمای متخلف در دستور کار وزارت کار قرار گرفته و محقق شده است.

پیش از این معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آمار اشتغال اتباع خارجی در کشور را بیش از ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرده و گفته بود: حضور اتباع خارجی در کشور صرفنظر از ابعاد امنیتی، ابعاد فرهنگی و اقتصادی هم دارد و وزارت کار به کسانی مجوز می‌دهد که حضورشان در داخل کشور قانونی و قابل شناسایی باشند.

برابر قانون کار اتباع بیگانه‌ای که فاقد پروانه کار، پروانه کار موقت یا کارت کار موقت باشند، اجازه اشتغال در کشور را ندارند و در صورت اشتغال و به‌کارگیری، کارفرمای آن‌ها متخلف و مشمول جریمه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • جریمه میلیونی برای اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز
  • دیدار وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد/ مرتضوی: وزرات نفت بخش قابل توجهی از عقب‌ماندگی اقتصادی کشور را رفع کرد 
  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد
  • جریمه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد
  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد
  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • تخلفات در دفاتر پلیس+۱۰/ هر سال مجوز ۱۰ تا ۱۵ دفتر لغو می‌شود