Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسمی راجع به کانال مالی اروپا و تامین دارو در قبال نفت گفت: این ساز و کار برای تسهیل مبادلات ایران با سایر کشورهای اروپایی است و شامل حال اقلام بسیاری خواهد بود که دارو و مواد غذایی و دیگر نیازهای وارداتی ایران از این کشورها باشد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، «بهرام قاسمی» در نشست خبری امروز خود با اشاره به حضور وزیر خارجه در نشست دوحه گفت: واقعیت های منطقه فرصت هایی ایجاد می کند تا از نشست های موجود استفاده کنیم و مواضع خودمان را مطرح کنیم و دیدگاه ها را بشویم و تحولات منطقه را مرور کرده و نگاهی به آینده داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در مجموعه کشورهلی حوزه خلیج فارس سیاست ایران خودش را بیش از گذشته نشان می دهد و آنچه ایران برای ثبات منطقه ایجاد می کند نمایان تر می شود و فروم دوحه نشست تازه ای نیست اما در این موقعیت می تواند تاثیر به سزایی در حال و احوال منطقه داشته باشد.

 

وی در پاسخ به سوالی راجع به کانال مالی اروپا و تامین دارو در قبال نفت خاطرنشان کرد: این ساز و کار برای تسهیل مبادلات ایران با سایر کشورهای اروپایی است و شامل حال اقلام بسیاری خواهد بود که دارو و مواد غذایی و دیگر نیازهای وارداتی ایران از این کشورها باشد و حتی با سایر کشورهای جهان هم این مکانیسم می تواند برای مبادلات تعریف شود و صرفا برای دارو و موادغذایی نیست و سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی هم می تواند در این زمینه کاربرد خواهد داشت.

 

قاسمی در مورد تبادلات تجاری با کشورهای مختلف جهان با پول ملی تاکید کرد: کشورهای زیادی خواستار حذف دلار از تبادلات تجاری خود هستند و ما و کشورهای بسیاری از جمله کشورهای اروپایی در حال مطالعه در این زمینه هستیم. با کشورهای زیادی نیز مشورت های زیادی انجام داده ایم و در صورت نهایی شدن می توانیم بیشتر در این خصوص صحبت کنیم. در شرایط فعلی که آنریکا به دنبال تامین منافع اقتصادی خود است و کارشکنی در این مسیر انجام می دهد ما پیش از نهایی شدن این همکاری ها از اعلام آن ها صرف نظر می کنیم.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی راجع به انصراف شرکت های دولتی چین از همکاری با ایران در پارس جنوبی اظهار داشت: وزارت امورخارجه در شرایط فعلی اقتصادی در کنار دستگاه های زیربط نقش اساسی خود را در حوزه دیپلماسی اقتصادی دنبال می کند و در مورد برخی خبرها که منتشر می شود راجع به انصراف و عدم همکاری تا زمانی که ما نامه رسمی از این شرکت ها دریافت نکنیم به سان جنگ روانی و ایجاد شایعات است و ملاک ما گفت و گوهای ما با کشورهاست و فشارهای آمریکا بر کشورهای پیرامون ما برای ایجاد اختلال بین است و ما هم راهکارهای خود را دنبال می کنیم.

 

ادامه دارد...

 

 

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان هرمزگان تجلیل از پژوهشگران استان بوشهر خشکسالی زاینده رود احیای رودخانه زاینده رود رودخانه زاینده رود زاینده رود ایران کانال مالی بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد

رضا فتوحی گفت: براساس برنامه هفتم، امسال نزدیک به ۴۰۰ هزار هکتار کشت فراسرزمینی باید در کشورهای هدف در راستای تامین محصولات راهبردی کشور صورت گیرد.

به گفته او، با توجه به محدودیت آب و خاک کشور، تغییر اقلیم و افزایش جمعیت مهمترین اولویت‌ها در بخش کشاورزی، سرمایه‌گذاری در کشاورزی فراسرزمینی است.

فتوحی درباره مشوق‌های کشت فراسرزمینی افزود: براساس آیین‌نامه کشاورزی فراسرزمینی، اولویت پرداخت تسهیلات با افرادی است که کشاورزی فراسرزمینی انجام دهند.

مشاور وزیر جهاد ادامه داد: افرادی که در کشورهای هدف می‌خواهند کشت فراسرزمینی انجام دهند برای جذب حمایت‌های تسهیلاتی دولت، می‌توانند اسناد مالکیت زمینی که در کشورهای دیگر اجاره کرده‌اند را به تایید سفارتخانه‌ها، ثبت اسناد، امور اراضی و یا وزارت کشاورزی آن کشورها برسانند و مدارک تایید شده را به دفتر کشاورزی فراسرزمینی ارایه دهند تا ما آنها را به بانک مرکزی معرفی کنیم.

او با اشاره به واردات حدود ۲۵ میلیون تن نهاده و محصولات اساسی به ویژه محصولات آب‌بر گفت: ما با توسعه کشت فراسرزمینی به دنبال آن هستیم بخش خصوصی این محصولات را در دیگر کشورها با بهره‌گیری از منابع آب و خاک آنها تولید و وارد کشور کند تا با قیمت مناسب‌تری به دست کشاورزان و مصرف کنندگان برسد.

فتوحی گفت: طبق آیین‌نامه کشاورزی قراردادی، شرکت‌های بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام با بخش خصوصی برای واردات این محصولات قرارداد منعقد می‌کند و دستگاه‌های مرتبط مانند وزارت امور اقتصادی و بانک‌ها نیز همراهی لازم را برای واردات تولیدات کشت فراسرزمینی انجام خواهند داد.

او درباره میزان واردات تولیدات کشت قراردادی به کشور توضیح داد: اغلب کشورهای هدف، علاوه بر مازادشان، زمین به کشت‌های فراسرزمینی اختصاص می‌دهند، اما کشوری مانند عراق که خودش نیاز به محصولات اساسی دارد، طبق انعقاد قرارداد، در مورد واردات درصدی از این تولیدات توافق می‌کند.

فتوحی درباره اهمیت و نقش دیپلماسی اقتصادی برای توسعه کشاورزی فراسرزمینی گفت: دیپلماسی اقتصادی تنها در بخش گاز، نفت و صنعت مطرح نیست و در بخش امنیت غذایی نیز حائز اهمیت است.

مشاور وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: ما به وزارت امور خارجه پیشنهاد داده‌ایم در برخی از کشورهای هدف برای کشت فراسرزمینی، رایزن کشاورزی داشته باشند. 

فتوحی سطح کشاورزی فراسرزمینی در جهان را بالغ بر ۸۰ میلیون هکتار اعلام کرد و افزود: کشاورزی فراسرزمینی بیشتر توسط کشورهای توسعه یافته از جمله آمریکا، انگلستان، چین و ژاپن و حتی کشورهای عربی همچون عربستان و امارات انجام می‌گیرد.

مجری طرح کشت فراسرزمینی وزارت جهادکشاورزی گفت: ایران در بخش‌های کوچکی در بعضی کشورها مانند برزیل ۴۰ تا ۵۰ هزار هکتار کشاورزی فراسرزمینی دارد و به دنبال توسعه آن است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها مجاز است
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • استقلال و پرسپولیس رسما فروخته شدند ؛ مالکان جدید سرخابی ها را بشناسید
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی
  • روانخواه: پارس جنوبی دیگر متعلق به تهران نیست!
  • روانخواه پیشنهاد استقلال را تایید کرد