Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@04:22:31 GMT

دولت ۷۵ هزار میلیارد تومان مالیات گرفت

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۳۲۴۳

دولت ۷۵ هزار میلیارد تومان مالیات گرفت

به گزارش ایسنا، بر اساس تازه‌ترین آمار بخش درآمدهای مالیاتی که توسط بانک مرکزی منتشر شده است، بیش از ۷۰ درصد از آن چیزی که به عنوان درآمد مالیاتی در این مدت مصوب شده بود، محقق شده است.

دولت در بودجه سال جاری میزان درآمدهای کل کشور را ۲۱۶ هزار میلیارد تومان مصوب کرده بود که میزان درآمدهای مصوب برای هفت ماهه نخست امسال ۱۲۸ هزار میلیارد تومان بوده، اما تاکنون تنها ۷۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ هزار میلیارد تومان از درآمدهای پیش‌بینی شده محقق شده است.

بر اساس این گزارش، درآمدهای مالیاتی مصوب در بودجه برای هفت ماهه نخست سال ۸۴ هزار میلیارد تومان تعیین شده بود که براساس آمار بانک مرکزی تا پایان مهر ماه سال جاری تنها ۶۰ هزار میلیارد تومان درآمد از طریق مالیات به دست آمده است و طبق بودجه باید تا پایان سال به بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد تومان برسد.

این در حالی است که میزان درآمدهای محقق شده از بخش مالیات در هفت ماهه نخست سال گذشته ۵۲.۶ هزار میلیارد تومان بوده که این رقم نشان می‌دهد که درآمدهای مالیاتی ایران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴.۲ درصد رشد داشته است.

بر اساس آن‌چه در گزارش بانک مرکزی آمده است، در بودجه ۴۳ هزار میلیارد تومان نیز باید از سایر محل‌ها تامین می‌شده که در این بخش نیز تنها ۱۵ هزار میلیارد تومان محقق شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مالیات نقل‌و انتقال و شماره‌گذاری خودرو در لایحه بودجه

بر اساس جزئیات بخش دوم لایحه بودجه سال جاری، سهم بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای نقل‌وانتقال خودروها و سهم بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومانی برای شماره‌گذاری خودروها در نظر گرفته شده که به ترتیب ۵۳ و ۴۶ درصد نسبت به ارقام لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، بعدازظهر امروز (شنبه ۲۵ فروردین ماه)، جزئیات بخش دوم لایحه بودجه سال جاری که قرار است از فردا در کمیسیون تلفیق بررسی شود، منتشر شد.

حسب اطلاعات مندرج در بخش دوم جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تقدیم دولت سیزدهم به مجلس، رقمی در حدود ۴۷۵ هزار و ۸۷ میلیارد تومان مالیات بر کالا و خدمات تعریف شده است که از این میزان، برای نقل‌ و انتقال اتومبیل ردیف بودجه ۲۰ هزار و ۵۷ میلیارد تومانی (۲۰۰ هزار و ۵۷۰  میلیارد ریالی)، تعریف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۳ هزار و ۵۷ میلیارد تومان (۱۳۰ هزار و ۵۷۶ میلیارد ریال) برآورد شده بود، ۵۳ درصد افزایش صورت گرفته است.   

همچنین در لایحه بودجه سال جاری برای شماره‌گذاری خودروها، دولت درآمد ۱۶ هزار و ۱۹۲ میلیارد تومانی (۱۶۱ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریالی) را در نظر گرفته که نسبت به ۱۱ هزار و ۶۶ میلیارد تومان (۱۱۰ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال) سال گذشته، ۴۶ درصد افزایش دارد.

شایان ذکر است که دولت برای سال جاری، بودجه را در دو بخش به مجلس تقدیم کرد؛ بخش اول شامل ماده­ واحده مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور، سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی­‌های سرمایه‌­ای و مالی و اجزای اصلی آن‌ها، ترازهای عملیاتی، سرمایه‌­ای و مالی بودجه عمومی دولت و فروض برآورد منابع و مصارف بودجه بود که اوایل آذر ماه سال گذشته، تقدیم مجلس شد اما کلیات آن در جلسه علنی ۲۱ آذر ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت و رد شد؛ بنابراین دولت مجدداً کلیات لایحه بودجه را اصلاح کرد که در نهایت (کلیات لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳) پس از بررسی مجدد در جلسه ۲۹ آذر ماه تصویب شد.

اما در نهایت بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ به عمر سال ۱۴۰۲ نرسید؛ بنابراین با توجه به تصویب بخش اول، مجلس مجوزی به دولت داد تا (دولت) معطل بخش دوم بودجه نماند و بتواند دریافتی‌ها و پرداختی‌ها را به صورت علی‌الحساب انجام دهد؛ بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ شامل جداول تفصیلی ارقام بودجه در جلسه یکشنبه هفته گذشته (۱۹ فرودین) اعلام وصول شد و جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ از فردا (یکشنبه ۲۶ فروردین ماه) آغاز می‌شود.

برای مطالعه بخش دوم لایحه بودجه کل کشور شامل جداول تفصیلی مشتمل بر ارقام بودجه اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۵ درصدی کسری تراز عملیاتی بودجه ۱۴۰۳
  • اصلاح برخی ارقام درآمدهای مالیاتی در قسمت دوم بودجه
  • دولت امسال چقدر درآمد دارد؟
  • مالیات خانه‌های خالی و لوکس در حد هیچ!
  • سهم ۱۳۰۸ میلیارد تومانی مالیات از درآمدهای دولت
  • بودجه امسال ۶۳۴۷ هزار میلیارد تومان بسته شد
  • بودجه امسال ۶۳۴۷ همت بسته شد/ افزایش ۲۰ درصدی نسبت به پارسال
  • مالیات نقل‌و انتقال و شماره‌گذاری خودرو افزایش یافت
  • افزایش مالیات نقل‌و انتقال و شماره‌گذاری خودرو در لایحه بودجه
  • سهم لوکس سواران از مالیات در لایحه بودجه