Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-18@17:20:51 GMT

ارتباط ساعت بیولوژیکی کلیه و بیماری ها

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۳۲۵۴

ارتباط ساعت بیولوژیکی کلیه و بیماری ها

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای شمالی اعلام کردند که سلول های کبدی دارای ساعت بیولوژیکی هستند که به ارگان های بدن مربوط می شوند.

ساعت زیستی با استفاده از ساعت های داخلی سلول ها هدایت می شود که ارگان های بدن را قادر می سازد تا با چرخه شب و روز سازگار شوند. اختلال در این چرخه می تواند منجر به مشکلات سلامتی در افراد شود، بنابراین دانشمندان رفتار سلول را بررسی کردند تا متوجه شوند که ایجاد وقفه در این ساعت چگونه باعث بیماری میشود این یافته گام مهمی در جهت درمان های هدفمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختلال در این ساعت که توسط هسته پروتئین HNF4A به هم متصل می شوند، ممکن است منجر به بیماری هایی مانند دیابت و سرطان شود.

یکی از محققان این طرح گفت: «این مطالعه به ما کمک خواهد کرد تا درک کنیم که چگونه اختلال در شیوه زندگی روزمره انسان به پیشرفت بیماری کمک می کند. انسان ها برای تغییرات شبانه مانند شیفت شب و سفرهای بین قاره ای تکامل یافته اند. چالش های مدرن زندگی در سیستم روزمره تهدیدی طولانی مدت برای سلامتی ما است.

به این ترتیب این ساعت، ارتباط بیولوژیکی بین شیوه های زندگی مدرن مانند کار در شب، زندگی در شهرها، سفرهای بین قاره ای و بیماری ها را ایجاد می کند.

انتهای پیام/

178 / 159 هسته پروتئین HNF4A سلول های کبدی ساعت بیولوژیکی ارگان های بدن

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سلول های کبدی ساعت بیولوژیکی ارگان های بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت

به گزارش هلث لاین، علم پیرامون BMI، چاقی، و بیماری مزمن بحث برانگیز است.

آیا یک محدوده شاخص توده بدنی سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ وجود دارد؟ با کمال تعجب، خیر، تحقیقات جدید نشان می‌دهد، BMI سالم می‌تواند با افزایش سن تغییر کند.

در تحقیقات اخیر، دانشمندان بررسی کردند که چه محدوده BMI احتمالاً خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، از جمله نارسایی قلبی، سکته و سایر عوارض سندرم متابولیک را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش می‌دهد.

آن‌ها دریافتند که برای بزرگسالان میانسال، ۶۵ سال و کمتر، BMI ۲۳-۲۵، بخشی از محدوده طبیعی، با کمترین خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است. با این حال، برای افراد بالای ۶۵ سال، شاخص توده بدنی بهینه ۲۶-۲۸ بود که با محدوده «اضافه وزن» مطابقت دارد.

«شاویونگ ژو»، محقق ارشد از بیمارستان مرکزی شیانگ یانگ، می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که در نقطه بهینه BMI و خطر مرگ و میر قلبی عروقی بین افراد مسن و غیر مسن مبتلا به دیابت تفاوت وجود دارد. علاوه بر این، ما طیف نسبتاً منطقی از مقادیر BMI را برای تعیین کمترین میزان مرگ قلبی عروقی در میان بیماران مسن و غیر مسن مبتلا به دیابت شناسایی کرده‌ایم که در این جامعه سالخورده ضروری است.»

این مطالعه همچنین یک نقطه BMI بهینه را شناسایی می‌کند که در آن خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی شروع به افزایش می‌کند. برای گروه میانسال، این عدد ۲۴ و برای گروه مسن ۲۷ سال بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سیل بی‌سابقه در دبی، اختلال در زندگی مردم و مسافران (فیلم)
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • افسردگی شدید میان اعضای یک خانواده منتقل می‌شود
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • ارتباط عجیب آسپیرین و دیابت نوع دو
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد
  • مواد شوینده‌ خانگی چه ضرری برای سلامت ما دارند؟
  • درمان بیماران مبتلا به MS ساده‌تر می‌شود
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت