Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@03:47:05 GMT

بشار اسد از ایران و روسیه قدردانی کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۳۳۴۱

رئیس جمهور سوریه در جریان دیدار با دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی تأکید کرد که تهران در خصوص تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه تلاش زیادی انجام داده است.

به گزارش صدای ایران از فارس، «حسین جابری‌انصاری» دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی پس از سفر به سوریه با «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که طرفین در جریان این دیدار آخرین تحولات سوریه و منطقه و مسائل مربوط به کمیته قانون اساسی این کشور را بررسی کردند.

اسد در جریان این دیدار از تلاشهایی که جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه انجام داده است، قدردانی کرد؛ هر چند کشورهای حامی تروریسم بر سر راه تشکیل این کمیته موانع بسیاری ایجاد کردند.

وی همچنین بر اهمیت تلاشهایی تأکید کرد که کشورهای «همپیمان و دوست سوریه به ویژه ایران و روسیه برای توقف مداخله برخی کشورهای غربی در روند سیاسی و تثبیت فرآیند سیاسی انجام دادند که مردم سوریه به دور از هر گونه مداخله خارجی رهبری آن را بر عهده داشته باشند».

جابری انصاری نیز بشار اسد را در جریان مقدمات برگزاری نشست کشورهای ضامن (ایران، روسیه و ترکیه) قرار داد که قرار است طی دو روز آتی در ژنو برگزار شود؛ به ویژه اینکه بر سر فرمت نهایی کمیته قانون اساسی سوریه نیز توافق صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران به رایزنی و همکاری با دمشق ادامه خواهد داد و دمشق نیز انعطاف زیادی از خود نشان داد تا امکان حصول چنین توافقی فراهم شود.

جابری‌انصاری 21 آبان ماه گذشته به دیدار بشار اسد رفت و در جریان آن درباره تلاش‌های صورت گرفته درباره مبارزه با تروریسم و نیز پیشرفت‌ها در روند حل سیاسی بحران سوریه به خصوص تشکیل کمیته قانون اساسی بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این دیدار درباره این موضوع اتفاق نظر داشتند که دولت آمریکا و حامیان تروریسم در هر دو مسیر سنگ اندازی می‌کنند تا شکست‌هایی را که در طول سال‌های جنگ سوریه متحمل شده‌اند،‌ در صحنه سیاسی جبران کنند.

جابری‌انصاری اول و دوم آبان ماه 1397 سفری دو روزه به مسکو داشت و ضمن رایزنی با مقامات این کشور درباره تحولات منطقه از جمله سوریه و یمن در نشست سه جانبه‌ای با حضور نمایندگان روسیه و ترکیه در روند صلح سوریه (کشورهای ضامن روند آستانه) شرکت کرد. مذاکره کنندگان ارشد سه کشور همچنین با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کردند.

سرگئی لاوروف در آن دیدار روند آستانه را مناسب‌ترین چارچوب موجود برای حل کامل بحران سوریه خواند و از برگزاری نشست جدیدی در سطح رؤسای جمهور سه کشور خبر داد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: رئیس جمهور سوریه بشار اسد سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد

در اولین دیدار کاری رئیس جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد، وزیر امور خارجه پاکستان به دیدار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی آمد و از مواضع تهران در منطقه به ویژه در حمایت از فلسطین قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سناتور اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به وی خیرمقدم گفت و اظهار کرد: دولت و مردم پاکستان چشم انتظار سفر جنابعالی بود و ما مفتخر به میزبانی از شما هستیم.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: جهان اسلام قدردان نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران برای حل چالش‌های مشترک است.

وی تاکید کرد که مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین ستایش برانگیز است.

سناتور اسحاق دار همچنین برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ایران را نیز تبریک گفت.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز به وقت محلی در رأس یک هیأت عالی رتبه سیاسی-اقتصادی وارد پایتخت پاکستان شد و در بدو ورود به فرودگاه اسلام‌آباد، از سوی وزیر مسکن کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفت.

قرار است در جریان سفر رئیس دولت سیزدهم به پاکستان، تعدادی سند همکاری میان دو کشور در زمینه‌های تجاری، بهداشت، اقتصادی، امنیتی، قضائی و کشاورزی از سوی وزیران مربوطه و در حضور سران دو کشور امضا شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 746843

دیگر خبرها

  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • بشار اسد: هر از گاهی با آمریکایی‌ها دیدار می‌کنیم
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند