Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - ناظر گمرکات خوزستان گفت: زيرساخت هاي بازارچه مرزي چذابه متناسب با نيازهاي منطقه و صادرکنندگان کالا نيست.

غلامرضا بلوطي ميرزا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: زيرساخت ها همچون بارانداز مناسب ، وضعيت تخليه و بارگيري و جاده دسترسي منطبق با برنامه کلان و طرح جامع اين بازارچه نبوده و نيازمند بازنگري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تاييد برخي مشکلات بازارچه و گمرک چذابه در ماههاي اخير که ناشي از ازدحام و ايجاد ترافيک سنگين کاميون ها و تريلرهاي حامل کالاهاي صادراتي بود اظهار داشت: اگر زيرساخت هاي اين بازارچه کامل بود شاهد بروز چنين مشکلات و سردرگمي نبوديم.
معطلي رانندگان ناشي از تراکم و ازدحام بي سابقه کاميون هاي حامل بار صادراتي در ماههاي اخير که گاه تا 15کيلومتر مي رسيد مشکلات فراواني براي رانندگان و صادرکنندگان ، ترخيص کاران و تجار محلي ايجاد کرد ضمن آنکه بارش هاي سيل آساي پاييزي در غرب خوزستان خساراتي به کالاهاي صادراتي وارد نمود.
ناظر گمرکات خوزستان به ضرورت مديريت بازارچه و اجراي طرح هاي عمراني و تکميل زيرساخت هاي آن اشاره کرد و افزود: گمرک به سهم خود آمادگي دارد در طرح ساماندهي کامل اين بازارچه مشارکت داشته باشد.
** موقعيت راهبردي مرز چذابه در مقابله با تحريم هاي غيرقانوني امريکا
ناظر گمرکات خوزستان به موقعيت راهبردي مرز چذابه و دسترسي به بازار تجارت استان هاي شرقي عراق به خصوص ميسان و بصره اشاره کرد و افزود: اين بازارچه تجاري و مرزي مي تواند در مقابله با تحريم هاي غيرقانوني امريکا نقش محوري داشته باشد.
بلوطي ميرزا افزود: استقبال مردم عراق از کالاهاي ايراني و روابط عميق فرهنگي و اجتماعي 2 کشور جمهوري اسلامي ايران و عراق ، اهميت اين بازارچه مرزي را دو چندان کرده است.
وي سرمايه گذاري بخش خصوصي را در اين بازارچه راهگشا عنوان کرد و افزود: بخش نگري و سهم خواهي در اين بازارچه چذابه سبب کندي فعاليت اين بازارچه خواهد شد که نبض اقتصادي استان به خصوص شهرهاي غربي خوزستان محسوب مي شود .
به گزارش ايرنا با وجود فشارهاي سياسي امريکا براي تحريم کالاهاي ايران از سوي عراق ، مسئولان بلند پايه عراقي به طور رسمي اعلام کردند عراق در نظام تحريم هاي غيرقانوني مشارکت نخواهد نکرد و همچنان تجارت با ايران را ادامه مي دهد.
بر اساس اعلام اتاق مشترک بازرگاني ايران و عراق در هشت ماه نخست امسال با 40درصد افزايش به 13ميليارد دلار رسيده که برابر با کل صادرات ايران به عراق درسال 1396 بوده است.
امسال به دليل تغييرات و نوسانات نرخ ارز در کشور و افزايش توان خريد تجار و بازرگانان عراقي ، صادرات کالا از مرز چذابه بيش از 45درصد افزايش داشته است.
پارسال حدود 350ميليون دلار انواع کالاهاي غيرنفتي شامل مواد غذايي ، آهن آلات ، لبينات و ماهي پرورشي ، مصالح ساختماني و مصرفي از بازارچه مرزي چذابه به عراق صادر شد.
بازارچه مرزي چذابه در 110کيلومتري شمال غرب اهواز در سال 1387به منظور صادرات کالا به عراق و تردد زائران 2 کشور باز شد.
فعاليت اين بازارچه مرزي در يک دهه اخير سبب رونق اقتصادي شهرهاي غرب خوزستان و ايجاد اشتغال مولد براي واحدهاي توليدي و صنعتي خوزستان شده است.
گذرگاه مرزي چذابه يکي از سه کانون اصلي تردد زائران اربعين بود به طوري که در ماه صفر 229هزار زائر از اين مرز به عتبات عاليات مشرف شدند.
خوزستان با 2 استان ميسان و بصره که 300کيلومتر مرز آبي و زميني مشترک با آنان دارد تفاهم نامه همکاري در زمينه هاي تجاري ،فرهنگي و آموزشي دارد.
6065/6002
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین

معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تامین ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش پروژه‌های زیرساخت راه اربعین خبر داد. - اخبار استانها -

داریوش امانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم در مرز مهران با اشاره به اینکه اقدامات مثبتی در بحث زیرساخت‌های مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی در حال انجام است، گفت: تمام پروژه‌ها بر اساس پیش‌بینی‌ها تا یک هفته قبل از اربعین حسینی تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهند رسید.

معاون وزیر راه گفت: قسمتی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه‌خیز، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علایم بوده که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته پروژه‌های بسیاری در پایانه‌های مرزی انجام گرفت، تصریح کرد: در این خصوص حجم زیادی از مطالبات پیمانکاران به میزان 10 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

امانی به پروژه‌های پایانه‌های مرزی اشاره کرد و گفت: این پروژه های در حال انجام شامل بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در این ایام گرم از سال است.

رئیس سازمان راهداری با اشاره به اقدامات انجام شده در پایانه برکت گفت: همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

وی افزود: در بحث ناوگان حمل و نقل نیز که چندین سال است با مشکل نوسازی مواجه هستیم نشست‌هایی برگزار شده است تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد کرده و از ظرفیت کارخانجات و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زوار بهره بگیریم.

امانی با اشاره به اینکه سال گذشته بیشترین تردد مربوط به مرز مهران بوده است، گفت: مرزهای شلمچه، چزابه، خسروی، تمرچین و باشماق نیز به ترتیب شاهد تردد زائران بوده اند.

وی با اشاره به رایزنی با طرف عراقی برای حل مشکلات حمل و نقلی  در مرز تمرچین و باشماق گفت: همچنین با وجود گرمای هوا  پیش‌بینی می‌شود که بخشی از زائران این مرزها را به دلیل هوای مناسب انتخاب کنند.

معاون وزیر راه با بیان اینکه تمام پایانه‌ها در حال آماده سازی برای اربعین هستند، گفت: بازسازی 12 هزار کفپوش در پایانه مرزی مهران  و احداث 10 هزار سایبان در پایانه برکت و پایانه مرزی حاج قاسم سلیمانی در حال انجام است.

انتهای پیام/180/

 

دیگر خبرها

  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین