Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشخبرگزاری صدا و سیما مرکز اراک؛ مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی گفت: مصوبه افزایش 500 میلیارد ریالی سرمایه صندوق بخش کشاورزی استان برای سال آینده در مجمع عمومی صندوق صادر شد.

خالقی افزود: 51 درصد این منابع مالی با مشارکت بخش خصوصی و 49 درصد توسط بخش دولتی و از محل بند(ب) ماده 31 قانون احکام دایمی کشور تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: بر اساس بند (ب) ماده 31 احکام دایمی کشور به استان ها اجازه داده شده که از محل تملک دارایی سرمایه به این صندوق کمک کنند.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی افزود: 30 میلیارد ریال در سال جاری از محل کمک های بخش دولتی برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان جذب و 15 میلیارد ریال نیز سال آینده جذب می شود.
خالقی گفت: 115 میلیارد ریال موافقت نامه برای افزایش سرمایه این صندوق بین سازمان جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی مبادله شده  و موافقت نامه خرید 220 میلیارد ریال سهام برای صندوق اخذ شده است.
وی گفت: پوشش جغرافیایی صندوق کشاورزی استانمرکزی متناسب با زیر بخش های تولید از برنامه های اولویت دار است.
او افزود: 200 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود چهار درصد از محل اعتبارات سرمایه صندوق و 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات بانک کشاورزی با نرخ 19 درصد برای افزایش تولید محصولات بخش کشاورزی و دامی به سهامداران این صندوق پرداخت شده است.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

استان مرکزی با 90 هزار بهره بردار جزو 10 استان برتر کشور در بخش کشاورزی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سرمایه افزایش صندوق کشاورزی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسان در تولید مانع صادرات پایدار مرغ شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: به دلیل نوسان در تولید مرغ نمی‌توان روی صادرات پایدار این محصول حساب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی امروز -چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین- در جلسه شورای هماهنگی روابط خارجی استان قزوین، اظهار کرد: هر ساله حدود ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی، باغی و خشکبار از استان قزوین صادر می‌شود.

وی افزود: صیفی‌جات گلخانه‌ای برای صادرات در اولویت است و در زمینه تولید مرغ نیز ظرفیت بالایی داریم، اما باید یک بازار ثابت داشته باشیم تا صادرات محقق شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت خوب و مستعد بخش کشاورزی این استان سالانه این میزان صادرات انجام می‌شود و نگاه ما جایگزینی صادرات به جای واردات است.

عطایی با بیان اینکه در زمینه تولید مرغ تولید ثابت نداریم و نمی‌توان روی صادرات پایدار حساب کرد، گفت: قادر هستیم تخم مرغ را صادر کنیم، در بخش کشاورزی افراد توانمندی داریم که در صورت معرفی آن‌ها می‌توان برای توسعه صادرات نیز اقدام کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی صندوق حمایت از صادرات کشمش، افزود: با راه‌اندازی صندوق حمایت توانسته است مشکل صادرات کشمش را حل کند و آمادگی داریم ارتباط تعدادی از تولیدکنندگان نهال، کشمش، خشکبار و میوه را با طرف‌های بلاروس مهیا کنیم.

کد خبر 745367

دیگر خبرها

  • صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • صندوق ذخیره فرهنگیان بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری است
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند
  • نوسان در تولید مانع صادرات پایدار مرغ شده است
  • افزایش ۲۴٫۷ درصدی تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲
  • عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی
  • بهره‌مندی زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند از طرح بیمه رایگان