Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در ادامه فعاليت هاي جمهوري اسلامي ايران در عراق، بزرگترين کارخانه مواد غذايي و لبني با سرمايه گذاري بخش خصوصي ايران در شهر کربلا آغاز به کار کرد.
کليدواژه عراق
.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند

علی نقوی مدیر عامل بورس انرژی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با اهمیت بحث گواهی صرفه‌جویی گفت: همه می‌دانیم در کشور ما برای حوزه انرژی با چند مشکل از جمله بیش مصرفی و مصرف بالاتر از استاندارد در صنعت و خانوار برای انواع حامل‌های انرژی مواجه هستیم که برای مدیریت و کاهش این موارد در دنیا روش‌های مختلفی به کار می‌رود یکی از این روش‌ها استفاده از ابزار‌هایی است که مشارکت خود مصرف کننده را در پی دارد یا مشوق‌هایی را برای سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرد که در ایران این موضوع در چارچوب بازار بهینه سازی مصرف انرژی و محیط زیست مطرح شده است که با توجه به پذیرش گواهی‌های صرفه جویی برق و گاز توسط هیئت پذیرش بورس انرژی ایران، امیدواریم شرکت توانیر و شرکت ملی گاز ایران بزودی شاهد آغاز معاملات آن باشیم.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: اتفاقی که رخ می‌دهد این است که صرفه‌جویی قیمت پیدا می‌کند و در بازار میزان صرفه‌جویی قابل معامله می‌شود و اگر بازار شکل و عمق خوبی بگیرد انگیزه لازم میان سرمایه‌گذاران ایجاد خواهد کرد.

 نقوی می‌گوید: پس با این گواهی، صرفه‌جویی بها پیدا می‌کند و سرمایه‌گذاران می‌توانند میزان صرفه‌جویی را در یک بازار شفاف رقابتی به فروش برسانند و اگر این بازار بتواند جذابیت خاص خود را داشته باشد می‌تواند انگیزه بیشتری را برای سرمایه‌گذاران جهت صرفه‌جویی و سرمایه‌گذاری در این حوزه ایجاد کند.

او افزود: البته که چالش‌هایی مانند دولتی بودن، قیمت‌های متنوع در بخش‌های مختلف انرژی هم در این زمینه مطرح می‌شود که این مسئله سبب شده این بازار با تاخیری شکل بگیرید.

مدیر عامل بورس انرژی گفت: گواهی صرفه‌جویی جویی در حوزه تمام حامل‌های انرژی قابلیت استفاده دارد و مقرارت آن موجود است و به شکل صریح در آیین‌نامه اجرایی بازار بهینه سازی مصرف انرژی و سوخت بحث گواهی صرفه جویی برق و گاز به عنوان دو عامل انرژی مهم دیده شده خوشبختانه در برنامه هفتم هم احکام خوبی برای توسعه این بازار در نظر گرفته شده است. مطالعاتی را در خصوص بنزین و گازوئیل با نهاد‌های مسئول مطرح کردیم و این آمادگی وجود دارد که در حوزه سایر حامل‌های انرژی هم از این گواهی استفاده کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • اطلس سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در ایلام را تسهیل می‌کند
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • درخشش طلا در سبد سرمایه‌گذاران ایرانی
  • پشت پرده فروش سهام دیجیکالا؛ خستگی استارت‌آپی!
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال ادامه دارد
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد
  • اجرای ۸۷ پروژه گردشگری در استان اردبیل