Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-29@02:22:10 GMT

ساعاتی که بیشتر باید مراقب سلامت قلبمان باشیم

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۳۶۰۵

ساعاتی که بیشتر باید مراقب سلامت قلبمان باشیم

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سید ضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه با بیان اینکه احتمال حملات قلبی در ساعات اولیه صبح ۴۰ درصد بیشتر از زمان های دیگر است عنوان کرد: در این زمان به محض بیدار شدن انسان از خواب بدن شروع به ترشح آدرنالین و سایر هورمون های استرس می‌کند که باعث افزایشفشارخون و نیاز به اکسیژن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به‌علاوه خون به خاطر کاهش اکسیژن غلیظ و پمپاژ آن سخت‌تر می‌شود و تمام این موارد به سلامتی قلب آسیب وارد می‌کند.

مظهری خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از این مشکل بهتر است زمانی را برای بیدار شدن از خواب و آرامش کامل در نظر بگیرید.متخصص تغذیه گفت: اگر عادت به ورزش صبحگاهی دارید قبل از آن حتماً خود را با حرکات نرمشی آماده کنید تا استرس یکباره به قلب وارد نشود و اگر در حال مصرف داروهای رقیق کننده خون هستید قبل از رفتن به رختخواب آن را مصرف کنید.

مظهری تصریح کرد: ۲۰ درصد از حملات قلبی در صبح روز پس از تعطیلات اتفاق می‌افتد که این زمان به خصوص برای ما ایرانیان شنبه خواهد بود به این صورت که پس از استراحت و تفریح روز جمعه قرار است به کار هفتگی برگردیم و همین مسئله می‌تواند در برخی از مشاغل باعث بروز استرس شود.

وی گفت: بهتر است روز جمعه استراحت کرده و سعی کنید شب به موقع بخوابید به خصوص اگر قرار است شنبه صبح زود از خواب بیدار شویم در این صورت فشار خون بالا می‌رود زیرا بدن به دلیل کم‌خوابی خسته است، بهتر است بگوییم ساعت خواب و بیداری در تمام اوقات باید برنامه ریزی شده و منظم باشد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌استرس‌ترین مربی ایران با پاچه‌های بالا! (عکس)

به گرارش "ورزش سه"، عبدالرضا علیزاده، سرمربی جوان تیم شهرداری ارومیه که از نیم فصل دوم با دست گرفتن این تیم، توانسته شهرداری ارومیه را متحول کند حالا در یک قدمی حضور در فینال است.

علیزاده پس از بازی با شهداب یزد در مصاحبه‌اش اعلام کرد که بی‌استرس‌ترین مربی ایران است و اینگونه خود را به همه معرفی کرد. او که در دوران بازی زیاد دور نشده در کنار زمین به یاد دوران لیبرویی‌اش که زانو بندهای خود را بالا می‌داد، پاچه شلوار خود را بالا می‌داد و خود را در زمین تصور می‌کرد.

علیزاده حالا به محبوب‌ترین فرد در ارومیه تبدیل شده است و هیچ بعید نیست اگر تیمش را قهرمان لیگ کند، محبوبیتش در ارومیه از سعید معروف نیز بالاتر برود.

دیگر خبرها

  • فقط دو شب بی‌خوابی به شما احساس پیری بیشتری می‌دهد
  • مراقب سلامت دندان‌ها در تعطیلات نوروزی باشید
  • یک سوال پر تکرار؛ بالاخره قبل از خواب آب بنوشیم یا نه و چرا؟
  • مگر سر آورده‌اید؟/ سفرها کم اما کشته‌ها زیاد شده / این چه وضع رانندگی است؟! این چه وضع جاده‌هاست؟ (فیلم)
  • بی‌استرس‌ترین مربی ایران با پاچه‌های بالا! (عکس)
  • مگر سر آورده‌اید؟/ سفرها کم اما کشته‌ها زیاد شده / ابن چه وضع رانندگی است؟! این چه وضع جاده‌هاست؟ (فیلم)
  • مگر سر آورده‌اید؟/ سفرها کم اما کشته‌ها زیاد شده / ابن چه وضع رانندگیست! این چه وضع جاده‌هاست؟ (فیلم)
  • قبل از خواب آب ننوشید
  • شما هم در تعطیلات خواب بی‌نظمی دارید؟ | خواب زیاد این بلاها را سر ما می‌آورد
  • چرا تصمیمات سال نو خیلی زود به بن‌بست می‌خورد؟/ چند راهکار مفید