Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@08:44:26 GMT

نخست‌وزیر ژاپن احتمالا ژانویه به مسکو می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۳۶۲۳

نخست‌وزیر ژاپن احتمالا ژانویه به مسکو می‌رود

شیزو آبه، نخست وزیر ژاپن احتمالا 21 ژانویه برای انجام مذاکراتی با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، به مسکو سفر می‌کند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، یک روزنامه‌ ژاپنی در گزارشی اعلام کرد که احتمال دارد، نخست وزیر ژاپن به مسکو برود و در حال‌ حاضر هر دو طرف در حال انجام مقدمات لازم برای تایید تاریخ این سفر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون نخست وزیر ژاپن اعلام کرده است که در حال‌ برنامه‌ریزی برای سفر به روسیه در اوایل سال آینده میلادی است.

در دیدار دو جانبه در سنگاپور میان رهبران روسیه و ژاپن دو طرف بر گسترش و تسریع مذاکرات ژاپن ــ روسیه برای دستیابی به معاهده صلح بر اساس اعلامیه مشترک امضا شده در 19 اکتبر 1956 تاکید کردند. اعلامیه مذکور بر وضعیت جنگی میان دو کشور پایان داد. پس از آن دو کشور روابط دیپلماتیک و کنسولی را از سر گرفتند اما هیچ معاهده صلحی تاکنون به امضا نرسیده است.

با این حال چندی پیش آبه در جلسه پارلمان گفت، دولت ژاپن موضعش را درباره معاهده صلح با روسیه تغییر نداده است و توکیو معتقد است پس از حل و فصل مساله جزایر کوریل باید چنین توافقی به امضا برسد. 

روسیه و ژاپن از اواسط قرن بیستم برای امضای یک معاهده صلح مذاکراتی را آغاز کرده‌اند. اصلی‌ترین مانع در دستیابی به این هدف مساله مالکیت جزایر کوریل است. در پایان جنگ جهانی دوم، جزایر کوریل تحت حاکمیت شوروی سابق درآمد. با این حال، مالکیت برخی از این جزایر از جمله هابومای، شیکوتان، کوناشیر و ایتوروپ از سوی ژاپن به چالش کشیده شد. مسکو بارها تاکید کرده است که تردیدی بر حاکمیت روسیه بر این جزایر وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ژاپن روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت ایرباس از تحریم های روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز اتاوا در بسته تحریمی ماه فوریه خود علیه مسکو، عرضه تولیدات غول تیتانیوم روسی وی‌اس‌ام‌پی‌او-آویسما، بزرگترین تولیدکننده تیتانیوم فرآوری‌شده در جهان را ممنوع کرد. این فلز برای صنعت هوافضا مهم و به دلیل استحکام نسبت به وزن آن ارزشمند است.

ایرباس کانادا بدون اشاره به جدول زمانی اظهار کرد: «ایرباس از اعمال تحریم‌های دولت کانادا بر وی‌اس‌ام‌پی‌او آگاه است و مجوز لازم را برای فعالیت‌های ایرباس مطابق با تحریم‌های قابل‌اجرا دریافت کرده است».

در حالی که اتحادیه اروپا به دنبال تشدید درگیری، بین روسیه و اوکراین، در ماه فوریه ۲۰۲۲ مسکو را به‌طور گسترده تحریم کرده اما از قرار دادن وی‌اس‌ام‌پی‌او در لیست سیاه خودداری کرده است. معافیت دولت کانادا برای آزادی عمل ایرباس در واردات جت‌های تولید شده در اتحادیه اروپا و ساخته شده با تیتانیوم روسی ارائه شده است.

ایرباس اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ از تیتانیوم روسی جدا می‌شود و مایکل شول هورن، مدیرعامل دفاع و فضای ایرباس در دسامبر همان سال گفت: «این جدایی چند ماه خواهد بود و به مدت سال نیست».

کد خبر 6087402 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد
  • رقابت پورماهانی در دور نخست کاپ جهانی شانگهای با کمانداری از ژاپن
  • قربانی با گل وارد 11 نفر شد (عکس)
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد