Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی، صبح امروز در پیش سمینار اول سومین کنفرانس امنیتی تهران طی سخنانی اظهار داشت: ما نشان دادیم که مردان میدان نبرد هستیم و آنچه که در عراق، سوریه، لبنان و یمن گذشت، نشان داد حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه برای حفظ امنیت منطقه و حکومت‌های مردمی کاملا مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌وی افزود: ما نشان داده‌ایم در مقابل بی‌ثباتی در منطقه ساکت نمی‌نشینیم تا جلوی حرکات ضد ثبات را بگیریم.

خرازی ادامه داد: دشمنان در سوریه ‌عراق و یمن با شکست مواجه شدند و امر‌وز در سوریه دولتی سرکار است که همه معتقد بودند ظرف یک ماه سقوط می‌کند.کشورهایی که مخالف سوریه بودند در حال برقراری ارتباط با دولت سوریه هستند و این نشان دهنده آن است که ما در بر قراری ثبات در منطقه موثر بوده‌ایم.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه بعد از این موفقیت‌ها باید نشان دهیم قهرمانان میدان صلح هستیم گفت: هدف اصلی کنفرانس امنیتی تهران باید این باشد که ببینیم‌ چه گامهایی را برای رسیدن به یک ساز و کار امنیت منطقه‌ای می‌توان برداشت.

وی تصریح کرد: برای طرح راه حلی برای ایجاد ثابت در منطقه باید تحلیل درستی از شرایط منطقه داشت تا بتوان طرح درستی بدون جهت گیری ارائه داد.

خرازی با اشاره به واقعیت‌های منطقه تاکید کرد: ‌واقعیت منطقه این است جبهه مقاومت به پیروزی های زیادی رسیده و جبهه مقابل شکست خورده اما هیچ کدام از قدرت‌های منطقه‌ای قدرت ایجاد هژمونی را ندارند. البته جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال ایجاد هژمونی نبوده است و موضوعات ایران هراسی تنها یک‌جنگ‌روانی است. این دیگران هستندکه با آوردن آمریکا و انگلیس به دنبال ایجاد هژمونی هستند زیرا اغلب حکومت های منطقه از اراده مردم بر نخواسته اند.

رئیس‌ شورای راهبردی روابط خارجی ایجاد اختلاف را یکی از حربه‌های دشمن دانست و عنوان کرد: برخی از رهبران منطقه به دنبال جاه طلبی هستند البته این تجربه آنها به شکست انجامیده است. به نظر می رسد ما هنوز نتوانسته‌ایم از پیروزی جبهه مقاومت در صحنه سیاسی استفاده کنیم. اگر بخواهیم در صحنه ثبات سازی در منطقه تاثیر گذار باشیم نیاز به تحرک بیشتری در صحنه سیاسی داریم.

خرازی ادامه داد: بعد از جنگ های منطقه همه در حال رسیدن به این نتیجه هستند که از راه جنگ نمی‌توان اختلافات را حل کرد. امروز جمهوری اسلامی با ثبات ترین کشور در منطقه است. امنیتی که به برکت حضور رزمندگان اسلام در داخل و اطراف کشور داریم بسیار با ارزش است. حکومت ما برخواسته از اراده مردم است و جمهوری اسلامی ایران مخالف سلطه بیگانگان است و نمی‌پذیرد قدرتها بر این منطقه سلطه داشته باشند.

وی گفت: ایران نیازی به هژمونی ندارد بلکه یک‌ نفوذ‌ معنوی‌ در منطقه دارد که نتیجه ارتباط مردم با مردم است که نمونه آن را در ارتباط مردم ایران و عراق می‌بینیم. ‌وقتی یک‌نفوذ منطقی و طبیعی وجود دارد نمی توان به آن اشکال گرفت. مگر غرب نفوذ فرهنگی در سایر کشورها ندارد؟ ایران امروز آماده همکاری با کشورهای منطقه است زیرا ایران مخالف تغییر حکومت با با زور است. یکی از دلایل حضور ما در سوریه هم همین موضوع بوده است. ما آماده‌ایم با تمامی حکومت های موجود در منطقه برای ایجاد صلح و امنیت همکاری کنیم.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی اظهار داشت: ایجاد ثبات در منطقه از راه نظامی امکان‌پذیر نیست. در این راه کار رسانه‌ای یک‌ ابزار بسیار مهم است و باید گفت در این زمینه هم در کشور موفق نبوده‌ایم و نتوانسته‌ایم به خوبی راهبردهای خودمان در جهان را ارائه کنیم و این نیاز به برنامه مدون و سرمایه گذاری دارد.

وی‌ افزود: در دوران اصلاحات طرح موضوع گفت و‌گوی‌تمدن ها فضایی را در سطح بین المللی ساخت که همه احساس اشتراک نسبت به این موضوع داشتند و در سازمان ملل هم مورد استقبال قرار گرفت. ما امروز هم نیاز به چنین ایده‌هایی داریم که بتواند در منطقه پر آشوب ما فضا را برای گفت و‌ گو آرام کند.

خرازی اذعان داشت: منطقه ما نیاز به پارادایم جدیدی برای گفت و گو در بحث های اختلافی دارد تا زمینه را برای بحث درباره صلح و ثبات منطقه آماده کند.

وی‌ عنوان کرد: ایده‌ای که به نظر من می‌رسد گفت وگوهای درون تمدنی است. همه کشورهای منطقه در تمدن بزرگ اسلامی که مایه افتخار است نقش داشتند. گفت و‌گو‌ در باب این تمدن می‌تواند محوریتی برای ایجاد آرامش در فضای فعلی باشد. فکر می‌کنم باید پرچم تمدن اسلامی را بر افراشت و در این باره که چگونه می توان به عصر طلایی تمدن اسلامی بازگشت صحبت کرد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: این که بتوانیم این آگاهی را در کشورهای اسلامی برای بازگشت به تمدن اسلامی ایجاد کنیم خود یک بیداری اسلامی است.

منبع: تسنیم

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد

آئین بزرگداشت استاد "مصطفی کمال پورتراب" پژوهشگر، مولف و استاد فرهیخته موسیقی در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن مفاخر فرهنگی برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، آیین بزرگداشت استاد «مصطفی کمال پورتراب» پژوهشگر، مولف و استاد فرهیخته موسیقی به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و با حضور پرشمار استادان، پژوهشگران، مدیران فرهنگی و هنری و علاقه مندان به موسیقی در تالار اجتماعات شهید مطهری(ره) انجمن  برگزار شد.

در ابتدای این آیین پس اجرای زنده قطعاتی از آثار موسیقایی استاد کمال پورتراب از سوی دوتن از نوازندگان جوان کشور، محمود شالویی رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به ایراد سخن پرداخت و گفت: هنوز هم شخصیت و سلوک استاد پورتراب برای عموم مردم و دانشجویان موسیقی کشور ناشناخته است، حال آنکه این استاد فقید حائز ویژه گی هایی منحصر به فرد بود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: آثار موسیقایی مرحوم پورتراب همواره در هنرستان های موسیقی مورد توجه و مرجع هنری آن هاست همچنین در واحدهای علمی و کاربردی و دانشگاه های ایران از گذشته تا کنون آثار این استاد گرانقدر از جمله کتاب وزین «تئوری موسیقی» محل رجوع استادان و دانشجویان موسیقی بوده و هست.

شالویی در پایان گفت: شوربختانه استاد پورتراب در میان ما نیست، اما نام و یاد او همچنان زنده است و ما نیز در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تلاش می کنیم بار دیگر اندیشه و آثار هنری ایشان را بازخوانی نموده و میراث گرانقدر فرهنگی و هنری وی را به نسل جوان و جدید کشور منتقل نماییم.

قاسم افشار: آن زمان قیمت بلیت کنسرت 5 هزار تومان بود / ما جاده صاف کن موسیقی پاپ بودیم + فیلم

«پورتراب» با کسی تعارف نداشت
در ادامه این آیین شاهین فرهنگ استاد موسیقی و آهنگساز نامدار کشور به ایراد سخن پرداخت. او گفت: مرحوم پورتراب هم آهنگساز بود و هم نوازنده و استاد دانشگاه. او موسیقی دانی سرزنده و کوشا بود که اکثر نوازندگان و موسیقی دانان از مجلس درس او بهره مند شده بودند.

او اضافه کرد: «پورتراب» صریح الهجه بود و بمانند «پیرِ دیر» همگان را راهبری می کرد. او با هیچ کس تعارف نداشت و همواره در عرصه فرهنگ و هنر دیدگاه ها و نظرات خود را با صراحت بیان می‌کرد.

فرهت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در عرصه موسیقایی باید وقت گذاشت و تلاش و کوشش کرد. هیچ کس در جهان موسیقی بدون جد و جهد به جایی نمی رسد.
«پورتراب» نیز تلاش فراوان می کرد و پشتکار چشمگیری داشت تا به مقام استادی رسید و به بهترین شکل ممکن دانش موسیقایی خود را به شاگردانش منتقل کرد.

استاد «پورتراب» عاشق موسیقی بود
سومین سخنران این نشست داوود گنجه ای عضو شورای عالی خانه موسیقی ایران بود. او اظهار کرد: اگر کسی عاشق باشد می تواند در مسیر زندگی خود به تکامل برسد. پورتراب نیز عاشق موسیقی بود و از رهگذر این سلوک به جایگاهی رفیع در سپهر موسیقایی ایران دست یافت و خوشبختانه شاگردان فراوانی را هم رشد و پرورش داد.

او تأکید کرد: مرحوم استادپورتراب، مردی دانشمند، بخشنده و با اخلاق بود که به معنای واقعی کلمه متخلق به اخلاق کریمه شده بود.

گفت‌وگو با حمید غلامعلی خواننده قدیمی موسیقی پاپ

تعهد و مسئولیت پذیری استاد پورتراب
در بخش دیگری از این رویداد، محمد میرزمانی آهنگساز و استاد موسیقی با ذکر خاطراتی از استاد پوتراب گفت: پورتراب به غایت متعهد و مسئولیت پذیر بود. از اینرو اگر مسئله ای در ذهنش شکل می گرفت، تا راه حلی برای آن پیدا نمی کرد از پای نمی نشست.

او تصریح کرد:پورتراب به معنی واقعی کلمه، عاشق موسیقی بود و در بسط و گسترش هنر موسیقی در ایران، نقشی مهم و تأثیرگذار داشت.

پورتراب؛ شخصیتی خستگی ناپذیر
در پایان، حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی ایران طی سخنان کوتاهی گفت: استاد پورتراب در بسیاری از جنبه ها کم نظیر بود و اما متاسفانه در ایام بعداز انقلاب کمتر نزد نسل های جوان و جدید شناخته شد.

اوافزود: پس از انقلاب، استاد با حضور در خانه موسیقی ایران  و برخی شوراهای تخصصی، جانی دوباره گرفت و مجدانه و با  مسئولیت پذیری فراوان، به عرصه موسیقایی کشور خدمات شایان تقدیری ارائه کرد.

مدیر عامل خانه موسیقی ایران تأکید کرد: پورتراب شخصیتی خستگی ناپذیر داشت و هیچوقت دست از تلاش و کوشش هنری و فرهنگی نکشید و در تمام طول عمر پربرکت خویش از سرامدان عرصه علم، فرهنگ و هنر ایران بود.

نوربخش پس از پایان سخنرانی خود به یاد استاد پورتراب، آوازخوانی کرد و در پایان این آیین بزرگداشت نیز پس از رونمایی از کتاب زندگی نامه و خدمات علمی و فرهنگی استاد مصطفی کمال پورتراب، لوح تقدیر و سپاس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با حضور رئیس انجمن و استادان حاضر در نشست به حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی ایران و نماینده خانواده استاد پورتراب اهدا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ممانعت از تشکیل کشور فلسطین موجب بی‌ثباتی همیشگی منطقه می‌شود
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • خطیب نماز جمعه زاهدان: عملیات وعده صادق در معادلات جهانی تغییر ایجاد کرد
  • عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم
  • امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
  • «وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به صهیونیست‌ها بود
  • اقدام قاطع جمهوری اسلامی زمینه‌ساز پیروزی‌های بزرگ
  • اقدام قاطع جمهوری اسلامی زمینه ساز پیروزی‌های بزرگ
  • آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد
  • پیشمرگان کرد مسلمان در ایجاد امنیت منطقه نقش‌آفرینی می‌کنند