Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@05:39:40 GMT

آمار واقعی تلفات جنگ یمن ۶۰ هزار نفر است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۳۷۲۷

آمار واقعی تلفات جنگ یمن ۶۰ هزار نفر است

آمارهای مستقل نشان می‌دهند رسانه‌های غربی آمارهای مربوط به تلفات جنگ یمن را بسیار کمتر از آنچه واقعاً هست برآورد می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد تلفات این جنگ به بالغ بر ۶۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش مشرق، آمارهای مستقل نشان می‌دهند رسانه‌های غربی آمارهای مربوط به تلفات جنگ یمن را بسیار کمتر از آنچه واقعاً هست برآورد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات یک موسسه  غیرانتفاعی نشان می‌دهد تلفات این جنگ به بالغ بر 60 هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

وقتی که عربستان در برابر فقیرترین کشور عربی راه به جایی نَبُرد

مرکز غیرانتقاعی «موقعیت‌یابی درگیری‌های مسلحانه و پروژه داده‌های مربوط به رویدادها» (ACLED) در گزارشی آشکار کرده بالغ بر 60 هزار نفر در یمن کشته شده‌اند و برآورد می‌شود نیمی از این تلفات در سال جاری میلادی اتفاق افتاده باشد.

«آندرا کاربونی»، یکی از پژوهشگران دخیل در نگارش تحقیق این موسسه در گفت‌وگو با راشاتودی می‌گوید: «دست‌کم بر اساس آنچه در نحوه گزارش‌دهی‌ها شاهدیم نوعی سهل‌انگاری در استفاده از آمار 10 هزار تلفات که آخرین گزارش رسمی سازمان ملل از ژانویه 2016 است وجود دارد و هنوز بسیاری از روزنامه‌ها و رسانه‌های خبری از این آمار استفاده می‌کنند که میزان نابودی این کشور را کوچک‌نمایی می‌کند.»

انتظار می‌رود وقوع درگیری‌ها در شهر بندی الحدیده، علی‌رغم آتش‌بس ایجاد شده، میزان این تلفات را از این هم بالاتر ببرد. علاوه بر این، میزان تلفاتی که به صورت غیرمستقیم بر اثر جنگ اتفاق افتاده‌اند هم کمتر در گزارش‌ها لحاظ می‌شود. 

«کاربونی» گفت: «تا اینجا این را می‌دانیم که قحطی در مناطق مختلف به وقوع پیوسته و 85000 نفر هم ممکن است از سوتغذیه و بیماری‌های مرتبط با آن جان باخته باشند.»

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف اعتراضات فرانسه تلفات جنگ یمن عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| رشد مثبت اقتصادی چگونه در معیشت مردم موثر خواهد بود؟

آمارهای منتشر شده درخصوص وضعیت رشد اقتصادی ایران در بازه زمانی ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸ نشان می‌دهد متوسط رشد اقتصادی در این دوره نزدیک به صفر بوده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، آمارهای منتشر شده درخصوص وضعیت رشد اقتصادی ایران در بازه زمانی 1391 تا 1398 نشان می‌دهد متوسط رشد اقتصادی در این دوره نزدیک به صفر بوده است. ازطرفی ازسال1399 تا 1401 تولید ناخالص داخلی با افزایش نسبتاً خوبی همراه شد و متوسط رشد سالانه تولید ناخالص داخلی در این بازه به 1/4 درصد رسید.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • مهندسان ایرانی در چه کشورهایی کار می کنند؟
  • رشد اقتصادی ایران در آسیا صعود کرد
  • حقایقی از آمار سفر‌های امسال در نوروز و عید فطر
  • آمار سفر‌های نوروز و عید فطر اعلام شد
  • آمار سفرهای نوروز و عید فطر اعلام شد / رشد ۵ درصدی اقامت‎‌ها نسبت به سال گذشته
  • حقایقی که آمار‌های رسمی از سفر‌های فروردین روایت می‌کنند
  • ببینید | اعلام این آمارهای وحشتناک ثمری هم دارد؟
  • آمار‌ها نشان دهنده پویایی و حرکت رو به جلو اقتصاد استان است
  • فیلم| رشد مثبت اقتصادی چگونه در معیشت مردم موثر خواهد بود؟
  • آمار جالب استقلال برابر آلومینیوم اراک؛ یک شوت در چارچوب و گل! + عکس