Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@02:09:34 GMT

چگونگي تحريک اشتهاي بچه ها

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۳۷۵۳

چگونگي تحريک اشتهاي بچه ها

خبرگزاري آريا - عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي يزد گفت: والدين نبايد با تحميل خواسته‌هاي خود در مسائلي مانند صرف وعده‌هاي غذايي در اين رابطه به کودک فشار بياورند چرا که اين امر مي‌تواند موجب کندي جريان ترشح معده و هضم نامناسب غذا توسط وي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ايسنا، دکتر سيد کاظم کاظميني عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي يزد با اشاره به نقش والدين در تغذيه کودکان، اظهار کرد: بخشي از سير تکاملي کودکان با عدم وابستگي يا برعکس، تمايل آنها به برخي وسايل يا خوارکي‌ها بروز مي‌کند لذا اين موضوع کاملاً طبيعي است و والدين نبايد با تحميل خواسته‌هاي خود در مسائلي مانند صرف وعده‌هاي غذايي در اين رابطه به کودک فشار بياورند چرا که اين امر مي‌تواند موجب کندي جريان ترشح معده و هضم نامناسب غذا توسط وي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در اين رابطه همچنين تاکيد مي‌کند: کودکان همواره از توجه والدين لذت مي‌برند و گاهاً اين جلب توجه را با امتناع کردن از خوردن برخي غذاها از والدين کسب مي‌کنند.
اين متخصص طب سنتي در رابطه با تغييرات مزاجي کودکان، تصريح کرد: کودک گاهي براي يک مدت غذاي خاصي را دوست دارد ولي بعد از آن ممکن است به غذاي ديگري علاقه نشان دهد، به طوري که امروز از خوردن غذايي که تا ديروز با اشتها آن را ميل مي‌کرده، امتناع مي‌کند.
وي با اشاره به نقش والدين در اين خصوص، افزود: والدين مي‌توانند با ايجاد تغييراتي در نوع پخت و شکل غذاها و نيز تعريف و تمجيد از خواص آنها، غذاهايي که باب ميل کودکان نيستند را به غذاي دلخواه آنان تبديل کنند.
کاظميني يادآور مي‌شود: والدين بايد توجه داشته باشند که اگر کودک به رغم انجام اقدامات مذکور باز هم از خوردن برخي مواد مغذي امتناع کند، هرگز نبايد کودک خود را وادار به خوردن کنند بلکه بايد پس از تمام شدن غذا همان طور که سفره براي سايرين جمع مي‌شود، بشقاب کودک نيز مانند مابقي بشقاب‌ها جمع‌آوري شوه تا کودک ياد بگيرد که زمان صرف غذا محدود است و بايد تا وعده غذايي بعد گرسنه بماند.
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي يزد در مورد اهميت انتخاب مواد مغذي در وعده‌هاي غذايي کودکان نيز بيان کرد: نتايج تحقيقات نشان داده است که انرژي هر کودک از يک وعده غذايي به وعده ديگر بسيار متفاوت است ولي تمام انرژي دريافتي روزانه به طور قابل توجهي ثابت است.
کاظميني در پايان افزود: معمولاً کودک کمبود کالري و مواد مغذي مورد نياز خود در يک وعده را در وعده‌هاي بعدي جبران مي‌کند لذا والدين بايد در انتخاب مواد غذايي مغذي و مناسب براي کودکانشان بسيار دقت کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خدابنده لو بااشاره به اینکه در حال حاضر ۶۷۸ کودک تحت حمایت حامیان این نهاد هستند، گفت: ۳۰۰ کودک نیز چشم انتظار حامی هستند.

وی افزود: این ۳۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده قرار دارند و به صورت ماهیانه امداد مالی دریافت می‌کنند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان در راستای شفاف سازی نحوه توزیع مشارکت‌های مردمی، تمامی اقلام توزیع شده بین مددجویان در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت می‌شود.

دیگر خبرها

  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه | شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه/ شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • مشاوره؛ حریمی امن برای بازیابی، تقویت و پیشرفت
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • حضانت فرزند در قوانین ایران؛ مراحل، شرایط و حقوق والدین
  • اصول مراقبت از دندان‌های شیری در کودکان