Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@14:40:00 GMT

تهران بیش از 3 هزار و 500 اتوبوس‌ کم دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۳۷۶۰

 پیروز حناچی شهردار تهران در همایش روز بزرگداشت حمل و نقل که امروز (دوشنبه 26 آذرماه) در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: همکاران ما در شورای عالی ترافیک در حال طراحی برنامه‌های سختگیرانه‌تر برای استفاده نکردن شهروندان از خودروی شخصی هستند.

وی با بیان اینکه در بخش استفاده نکردن از خودروی شخصی موفق نبودیم، افزود: بیشترین آلودگی شهرها بعد از توسعه گاز، مربوط به حمل و نقل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران با بیان اینکه تهران بیش از 3 هزار و 500 اتوبوس‌ کم دارد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم این مشکل را حل کنیم و به اهداف خود برسیم.

حناچی گفت: تجربه دنیا نشان می‌دهد باید محدوده طرح کاهش آلودگی و ترافیک را افزایش دهیم تا به اهداف خود برسیم.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات سختگیرانه‌ مانند معاینه فنی برای حفظ پاکیزگی‌ هوای شهر گفت: اگرچه ما به این موضوع توجه کرده‌ایم، اما 3 میلیون موتورسیکلت‌ کاربراتوری‌ داریم که چند برابر خودروهای یورو 5 ایجاد آلودگی می‌کنند.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه رنج مردم، رنج ما هم هست، تصریح کرد: شهرهای بزرگ بدون حمل و نقل به وجود نمی‌آیند و در قرن‌های گذشته هم پدیده حمل و نقل به شکل امروزی نبوده است.

حناچی‌ گفت: وقتی جمعیت شهرها از 500 هزار نفر بیشتر می‌شود، باید برای آن‌ها تمهیدات مناسبی اندیشید و در مقابل شهرهای کوچک‌تر فرصت دارند با هزینه کمتری مشکلاتشان‌ را حل کنند.

وی افزود: شهرداری تهران زمانی به فکر راه حل افتاده که جمعیت این شهر از 5 میلیون نفر بیشتر شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه از سال 1336 هجری شمسی، 4 هزار نفر در لندن به خاطر آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند، گفت: اجرای شبکه‌های گسترده حمل و نقل از موارد تأثیرگذار‌ در این زمینه هستند.

حناچی با بیان اینکه هنوز گستردگی شبکه مترو به گونه‌ای نیست که همه مناطق شهری را پوشش دهد، تصریح کرد: در شهر پاریس هر شهروند می‌تواند در هر نقطه از شهر با طی مسافتی حداکثر 500 متر به ایستگاه مترو برسد.

وی با بیان اینکه شورای عالی شهرسازی در دهه 80 مدیر حمل و نقل پاریس را دعوت کرده بود، گفت: آن زمان پرسیدیم که چند خودرو در پاریس تردد می‌کند و او به ما گفت: 13 میلیون خودرو در پاریس تردد می‌کنند و وقتی که با تعجب پرسیدیم آیا همه این خودروها را شماره‌گذاری می‌کنید؟، به ما گفت: نه، اساساً جلوی صنعت را نمی‌گیریم و سیاستی‌ که اعمال می‌کنیم نقره داغ کردن مردم برای خودداری‌ از استفاده از خودروی شخصی است، به شکلی که آن‌ها ساعت‌ها در ترافیک می‌مانند، اما در کنار آن سیاست گسترش حمل و نقل عمومی را هم اعمال می‌کنند.

 

شهردار تهران با تأکید بر اینکه این موضوع در کشور ما از طرف مدیران ارشد تبدیل به فرهنگ نشده است، افزود: اگر می‌خواهیم شهری پاک داشته باشیم، باید کسانی که در جامعه مرجع هستند پرچم‌دار باشند، چنانچه در روایت آمده است که الناس‌ علی دین ملوکهم‌، (مردم به دین بزرگانشان‌ هستند) و به همکارانم هم گفته‌ام تا ما این کار را انجام ندهیم، مردم هم انجام نمی‌دهند.

حناچی با بیان اینکه در گذشته وسیله حمل و نقل عمومی دوچرخه بود، تصریح کرد: هیچگاه‌ قرار نبود که وضعیت به شکل کنونی شود و شاید ما به مردم پالس‌های غلط داده‌ایم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حمل و نقل وزارت کشور ترافیک معاینه فنی یورو شهرداری تهران لندن آلودگی هوا مترو پوشش شهروند خودرو صنعت حمل و نقل عمومی جامعه دین اتوبوس حمل و نقل حمل و نقل عمومی خودرو لندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

45 کشته به علت سقوط اتوبوس از پلی در آفریقای جنوبی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حادثه سقوط اتوبوس از پل در آفریقای جنوبی ۴۵ نفر جان باختند.
به گفته مقامات، اتوبوس حامل مسافرانی بود که به سمت محل برگزاری جشنواره عید پاک در حرکت بود، روز پنجشنبه در آفریقای جنوبی از روی یک پل در یک گذرگاه کوهستانی سقوط کرد و آتش گرفت و دست کم ۴۵ نفر کشته شدند.
به گفته مقامات استان شمالی لیمپوپو، تنها بازمانده این حادثه یک کودک ۸ ساله بود که تحت مراقبت‌های پزشکی قرار داشت.
دولت استان لیمپوپو گفت اتوبوس از پل ماماتلاکالا (Mmamatlakala) منحرف شد و قبل از شعله‌ور شدن در آتش به عمق دره‌ای ۵۰ متری سقوط کرد.
دولت استانی گفت که عملیات جستجو ادامه دارد، اما بسیاری از اجساد غیرقابل تشخیص سوخته و همچنان در داخل خودرو محبوس شده اند.
مقامات گفتند که آنها بر این باورند که اتوبوس از کشور همسایه بوتسوانا به سمت شهر موریا، که میزبان یک مراسم عید پاک است، در حرکت بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • 45 کشته به علت سقوط اتوبوس از پلی در آفریقای جنوبی
  • فیلم| حادثه مرگبار برای یک اتوبوس مسافربری در آلمان
  • فیلم/ توصیه رئیس پلیس فتای تهران به مردم
  • (ویدئو) حادثه مرگبار برای یک اتوبوس مسافربری در آلمان
  • اولین جلسه کمیته ترافیکی روز جهانی قدس برگزار شد/ مسیر‌های خدمات دهی اتوبوس و‌تاکسی و مترو مشخص گردید 
  • مسیرهای خدمات دهی اتوبوس وتاکسی و مترو در روز قدس مشخص شد
  • ۵ کشته بر اثر واژگونی اتوبوس در آلمان
  • لحظه ورود اتوبوس به ایستگاه مترو! + فیلم
  • ۶.۵ میلیون نفر سفر نوروزی رفتند
  • لحظه وحشتناک ترکیدن لاستیک اتوبوس