Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپا صرفا برای دارو و غذا نیست بلکه برای همکاری اقتصادی، تبادل فناوری و تکنولوژی و... هم می‌شود.

بهرام قاسمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، درباره سفر وزیر امور خارجه به قطر گفت:‌ سیاست‌های منطقه‌ای همچنان سیاست قبلی است که مبتنی بر همکاری، همز‌یستی، رایزنی و گفت‌وگو با تمامی کشورهای همسایه و پیرامونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعیت‌های منطقه و تحولات منطقه‌ای فرصت‌هایی برای استمرار نگاه قبلی و سیاست فعلی ما ایجاد می‌کند تا از این نشست‌ها و فرصت‌ها بتوانیم مجددا مواضع خود را با افرادی که در این نشست‌ها حضور دارند، مطرح کرده و دیدگاه‌های آن شنیده و تحولات منطقه را مرور و افق‌های آینده را پیش‌بینی کنیم و بینیم و برای منطقه باثبات و مطلوب و باامنیت چه کنیم.

وی با بیان اینکه این سیاست در کشورهای منطقه بیش از گذشته خود را نشان می‌دهد و آمادگی بیشتری برای درک هرآنچه که ایران براساس اصول و مبانی خود دنبال می‌کند، بیشتر می‌شود، اظهار داشت: فروم دوحه، نشست جدیدی نبود ولی با توجه به نقشی که در این برهه می‌تواند با حضور مقامات کثیری از کشورهای منطقه و افراد صاحبنظر از کشورهای منطقه داشت، فرصت جدیدی ایجاد کرد.

ساز و کار ویژه مالی صرفا برای دارو و غذا نیست

این مقام عالی وزارت امور خارجه ادامه داد: سفر یک روزه ظریف فرصت خوبی برای دیدار با مقامات مختلف و همچنین تبادل نظر مفید و سازنده مقامات عالی‌رتبه قطر داشت که ان‌شاالله دستاوردهای خوبی خواهد داشت. امیدوارم با کشورهای منطقه اقدامات و همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.

قاسمی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپا شامل ارائه دارو و غذا به ایران در قبال پول نفت ایران می‌شود. آیا این مسئله صحت دارد؟ تصریح کرد: این سازوکار و مکانیزم که مدتی درباره آن بحث می‌شود، سازوکاری برای تسهیل مبادلات ایران با سایر کشورهای اروپایی است و شامل حال اقلام بسیاری خواهد بود که بدون شک در این سبد کالایی، دارو، غذا و دیگر مواد مورد نیاز ایران هم قرار می‌گیرد و حتی در شکل نوین خود می‌تواند یاری‌گر مناسبات ما با دیگر کشورها باشد. پس این مکانیزم صرفا برای دارو و غذا نیست بلکه برای همکاری اقتصادی، تبادل فناوری و تکنولوژی و... هم می‌شود.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات یک کشور ۳ ساعت پیش از عملیات به ایران التماس می‌کردند که این کار انجام نشود | سفیر سوئیس به جای وزارت امور خارجه به سپاه احضار شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان سید مجتبی ابطحی اطلاعات دست اولی از عملیات وعده صادق ایران که بر علیه اسرائیل انجام شد ارائه کرد. بخش‌های از این نکات و اطلاعات جدید را اینجا می خوانید.

بیشتر بخوانید: در شب عملیات ۱۰۳ جنگنده خارجی درگیر نبرد با پهپادها و موشک های ایرانی بودند | ۱۲ موشک هاپیرسونیک شلیک کردیم که... آخرین تماس را مقامات مصری ۳ ساعت پیش از عملیات داشتند و التماس می‌کردند که این کار انجام نشود. احدی از مسئولان، فرماندهان، اعضای هیأت دولت و کسانی که در شورای امنیت ملی هستند، هیچ کدام نگفتند که نزنید بلکه همه می‌گفتند بزنیم و خودمان هم بزنیم؛ این درحالیست که اگر ظریف وزیر خارجه و حسن روحانی رئیس‌جمهور بود معلوم نبود که چه بر سر ما می‌آمد. بالستیک ظرف ۱۵ دقیقه، کروز ظرف ۳ ساعت و پهپاد طی ۷ ساعت به دشمن رسیدند. ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰ اولین دسته پهپادی راهی شد تا سیستم‌های پدافندی دشمن را درگیر کند. کل پهپادهایی که ایران استفاده کرد در مجموع زیر ۲۰ میلیون دلار خرج برداشتند. بعد از پهپادها موشک‌های ما شلیک شد و تمام ۱۲ موشک هایپرسونیک ما به فضل الهی به هدف اصابت کرد و حتی یک هایپرسونیک هم دچار مشکل نشد. فرماندهان ما در ۷ ساعت در یک اتاق عملیات نشستند و با همه اتاق‌های فکر منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و جهانی درگیر شدند. ساعت ۳ بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین وقتی که عملیات وعده صادق تقریباً به پایان رسیده بود سفیر سوئیس را به عنوان حافظ منافع آمریکا برای اولین بار بجای وزارت خارجه، به سپاه احزار شد و به او هشدارهای لازم را دادند که اگر آمریکایی‌ها کوچکترین اقدامی انجام دهند، تمام منطقه را روی سرشان خراب می‌کنیم. آمریکایی‌ها نیز سریع پیام را دریافت و اعلام کردند که ما کاری نداریم و اصلا دخالتی نمی‌کنیم. کد خبر 845050 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه : تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ به اسرائیل صرفاً عملیاتی حداقلی بود
  • مقامات یک کشور ۳ ساعت پیش از عملیات به ایران التماس می‌کردند که این کار انجام نشود | سفیر سوئیس به جای وزارت امور خارجه به سپاه احضار شد
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • تسلیت کنعانی به دولت و مردم عمان
  • تسلیت ایران به دلیل خسارات انسانی سیل در عمان
  • سخنگوی وزارت امور خارجه جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت
  • کنعانی جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت